Momencik

Czekaj na odpowiedź servera..

Uwaga

  

Forum Margonem > Rozmówki ogólne > Dyskusja o nowych mapach Margonem

[Przeszukaj temat] [Dodaj do ulubionych]
Koniec strony Strona: [1] [2] [3] ... [113] [114] [115] [116]

Shurare

63-49
138
/ciach
Edytowany 16:08:02 2.3.2022 przez Hessa
2022.03.02 15:06:30
KONTO ZABLOKOWANE | zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45351045

Abraham Holstein

148-49
294
2022.04.04 14:35:46
KONTO ZABLOKOWANE | zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45397133

Roy Harper

317280
268
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thuzal.3.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/gran-gawronich-pior.2.png

to tak przedpremierowo...
2022.04.04 16:40:30
Ocena: 5
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45397418

Cezaris Wałla

166125
426
Nowe Thuzal jest świetne i szczerze mówiąc przerosło moje oczekiwania. Mapmakerzy zrobili naprawdę dobrą robotę tym razem.
Zmiana tego miasta była naturalnym krokiem, który musiał zostać podjęty jeśli ukończenie mapy jest w jakimkolwiek stopniu celem administracji. Pisałem o tym jeszcze w 2019, nie sądziłem wtedy, że między aktualizacjom pozostałych miast, a Thuzal będzie aż taki odstęp czasowy (ponad 3 lata od Eder), ale jak to mawiają lepiej późno niż wcale.

Tak jak przewidywałem w ówczesnych postach Thuzal zostało przesunięte lekko w lewo na minimapie, a wraz z nim Rozlewisko Kai, które w wyniku tych działań graniczy teraz z Babim Wzgórkiem. Jasnym jest to, że twórcy gry skupią się teraz na ogólnym obszarze Thuzal, który wciąż jest najbardziej niekonsekwentnym i podziurawionym fragmentem mapy, wszystkie pozostałe "zapełniacze" są zlokalizowane w promieniu dwóch map od samego Thuzal, a same lokacje zestarzały się dużo gorzej niż przewyższające je wiekiem okolice Nithal.

Najbardziej oczywista jest przyszłość terenów na zachód od miasta. Rozlewisko Kai i Gvar Hamryd zostaną zaktualizowane, z czego Gvar Hamryd zostanie również obrócona pionowo. Pozostawi to miejsce na jeszcze jedną pionową mapę, która najprawdopodobniej będzie trzecią mapą z driadami, więc wydaje mi się że aktualizacja driad to coś czego możemy się spodziewać w niedalekiej przyszłości (niedalekiej przynajmniej jak na margonemskie standardy)

Jeśli chodzi o wschód sytuacja jest bardziej skomplikowana. Błota Sham Al i Ruiny Tass Zhil na pewno zostaną zmienione, a same expowiska powiększone. W tym obszarze wciąż jest miejsce na dwie nowe mapy, gdzie najbardziej logiczne wydaje mi się poszerzenie duchów, ale nie jest to już takie pewne. Możliwe bardzo wydaje mi się, że pojawi się tam nowa E2, która będzie duchem. Interesująca jest też perspektywa, że administracja może się pokusić o to, by zrobić z błotnistych potworków na drodze na duchy coś więcej niż frustrującą przeszkodę. Być może błotne potwory zostaną nowym faktycznym expowiskiem (można dodać im przecież kolejną mapę), i być może dostaną własną E2. Dodałoby to więcej zastosowania dla Thuzal i smaczku do gry.
Istnieje też opcja, że poszerzone zostanie któreś z expowisk, które graniczą z tą dziurą w centrum mapy, które nie są bezpośrednio związane z Thuzal (harpie i gobliny), ale z racji na niski poziom tam zlokalizowanych potworów wydaje mi się to złym pomysłem, który raczej nie będzie realizowany. Niskolevelowe postacie mają gdzie expić, braki są na wyższych przedziałach. Aktualizacja duchów nastąpi prawdopodobnie albo po driadach, albo symultanicznie z nimi.

Pozostaje tylko temat ewenementu jakim jest Spustoszone terytorium. Jest to pełnoprawna mapa, do której dostać można się tylko podczas HQ dla maga, w którym pełni niewielką rolę. By pasować do reszty świata gry, mapa ta musi zostać zmieniona tak czy siak, mam nadzieje jednak że jej funkcja zostanie poszerzona i będzie faktycznie dostępna. Mam nadzieje, że wieża do HQ maga pozostanie tam, łatwo będzie ją odciąć by tylko gracze wykonujący quest mieli do niej dostęp. Reszta mapy może za to zostać wypełniona potworami, np duchami lub drakami, a z odpowiedniego expowiska będzie do nich dostęp. Możliwe że będzie to też mapa graniczna jakich ostatnio coraz więcej, gdzie będą się spotykały potwory z dwóch expowisk (jak jest np. w Góralskim Przejściu czy w Zbójeckiej Skarpie). Nieważne co tam zostanie wstawione, mam nadzieje że nie będzie to zapełniacz, bo tym w tym momencie w zasadzie ta mapa jest.

Podsumowując do pełnej aktualizacji obszaru Thuzal, potrzeba aktualizacji 4 map i dodania 3 nowych. Gdy to zostanie wykonane z mapy margonem po raz pierwszy od lat znikną wszystkie zapełniacze co uważam za ogromny sukces. Wreszcie nie będzie wielkiej dziury w samym środku mapy. Jedyne co zostanie w grze do aktualizacji (jeśli chodzi o mapy, bo boty wciąż zostają X D), to Nithal wraz z okolicami i być może Tuzmer wraz z okolicami.
Mapy wokół Nithal odstają i wraz z aktualizacją Niziny Wieśniaków ich los został przesądzony. Mapy te są stare i po prostu już nie pasują do gry, nie zgadzają się z nowymi mapami.
Następne miasto które będzie zmienione to Nithal. To jest pewne na 100%.

Ciekawy jestem co do Tuzmer, te mapki są także stare, ale o niebo lepsze, są serio rewelacyjne. Dodatkowo zgadzają się ze sobą i z mapami na około, są tam co prawda drobne zgrzyty, które się nie zazębiają, ale to dosłowne szczegóły. Dużo bardziej też pasują do stylu nowszych map. Ciężko powiedzieć, czy Tuzmer zostanie zmienione, bo wydaje mi się że można je zostawić takie jakim jest i zająć się dodawaniem nowych map. Gdy okolice Thuzal i Nithal zostaną zmienione, to nie zostanie już nic do aktualizacji oprócz Tuzmer, które nie odstaję, więc czy będzie sens wkładać tyle pracy w to by zrobić tak dużą część mapy od zera? Z drugiej strony, przydałby się tam update, może nie taki totalny, ale choćby częściowy, bo nie każdy fragment tamtego obszaru się dobrze zestarzał. Najlepszym przykładem mogą być żywe wydmy na zachód od Tuzmer, które są obecnie bezużyteczne w grze. Cóż dowiemy się pewnie za jakieś 5 lat, ale patrząc jakie ładne jest nowe Thuzal to mogę poczekać.

Czeka nas więc teraz seria updateów (lub jeden duży) uzupełniający okolice Thuzal, następnie aktualizacja Nithal i okolic. Później zapadnie albo decyzja żeby całkowicie zmieniać obszar Tuzmer, częściowo lub wcale. I na tym zakończy się era aktualizacji map w margonem, bo wszystkie będą już zaktualizowane. Mam dużą nadzieję, że konsekwencją tego będzie dużo większa częstotliwość dodawania nowych obszarów do gry, takich jak wysokopoziomowe expowiska, których wciąż jest bardzo mało czy interesujące lokalizacje o znaczeniu fabularnym. Kto wiem, może Elancja DDDD Do tego czasu musimy zadowolić się aktualizacjami, bo raczej żadne większe obszary nie zostaną wcześniej dodane, może pojedyncze mapy, ale to też mało prawdopodobne moim zdaniem

Peace
Edytowany 13:56:40 5.4.2022 przez Cezaris Wałla
2022.04.05 13:53:35
Ocena: 7
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45399101

Annabelle Ragdoll

32214
37
Cezaris Wałla:
Cóż świetnie by było gdyby mapa została kiedyś zrobiona do maksimum jednak w grze jest sporo miejsc do zmian mapy ale prawda Thuzal wygląda ładnie natomiast ciekawi mnie czy zmienią mapki z Patami co do błotniaków nawet jak nie ma tam miejsca na ich rozszeszenie zawsze można dodać jaskinie zaś jeśli okolice są aktualizowane to pewnie wejdzie też aktualka Viviany Nandin
2022.04.05 15:07:26
Ocena: 3
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45399301

Liumi

300180
207
Grań bardzo ładna, część miasta za murami spoczko, mury i za murami to jakiś nieśmieszny żart. Znów wpychanie tych paskudnych dachów, zatracając całkiem klimat miasta. Żeby tego było mało, błękit bije po oczach, ałć. Dachy ze starego miasta były dużo bardziej estetyczne. Paskudne elewacje budynków, zwłaszcza ta stylizowana na katedrę Notre-Dame. Mury - znów ten paskudny nowy set murów, w kolejnej odsłonie kolorystycznej, równie plastikowej co poprzednie.
2022.04.07 20:59:50
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45403762

Annabelle Ragdoll

32214
37
Czyli jak rozumiem patrycjusze także dostaną więcej przestrzeni a widząc 2 kapliczkę to można stwierdzić że będzie można robić kółko a co do błotniaków jestem ciekaw natomiast czy powstanie nowa e2 na tych terenach i co z eteretycznymi itemami zaś expowisko duchów fajne do expienia jeśli itemy dostaną normalną wartość będzie problem z botami na tym expowisku a co do pewnego posta fajnie by było zobaczyć jakieś nowe miasto lub miasta
2022.04.08 00:38:10
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45403973

Le Corne

307104
291
Annabelle Ragdoll:

Ale wiesz że te zwykłe itemy można wymienić jak z Vivy? U materialisty?
2022.04.08 11:09:57
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45404206

Annabelle Ragdoll

32214
37
The Saamy:wiem o tym bardziej chodziło mi co by się stało gdyby zostały przypisane mormalne wartości przedmiotów przykładowo zamiast 7 szt. złota za przedmiot to 100k bo aktualnie nie expi tam nikt z bociarzy, ale przepraszam jeśli w poprzednim poście zostało to źle ujęte
2022.04.08 16:45:40
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45404646

Iiaaida

316123
321
Annabelle Ragdoll:
Czyli tylko dlatego że botów tam nie ma bo zarobek słaby to mają dać większą wartość itemków by boty były?
Czy ja to źle odebrałem?

(Edit) To chyba podpada pod spam bo tu nic od mapach nie ma a o itemkach, sorki
Edytowany 17:14:58 8.4.2022 przez Magiczny Miś I
2022.04.08 16:55:13
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45404664

Cezaris Wałla

166125
426
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-katakumby-rozkoszy.png

Nowe Katakumby Rozkoszy, wprowadzone chyba dziś razem z questem, bo na początku eventu nadal wykorzystywana była stara mapa
2022.04.11 14:05:45
Ocena: 4
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45409749

Swampiee

28270
232
Cezaris Wałla: Jak dla mnie, mapka fajna, ale mogliby dodać mniej tych detali.
2022.04.12 11:29:25
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45411388

Liumi

300180
207
Dobra, zmieniłem zdanie, całe Thuzal jest jednak boskie jak się po nim przejdzie. Ilość kwiatów w centrum jest oszałamiająca.
Chciałbym zobaczyć równie dobrą modernizację Nithal i Ithan.

Mapki wnętrz:

-Gildia Magów
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-gildia-mag-hol.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-gildia-mag-korytarz.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-gildia-mag-pok-maldar.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-gildia-mag-pok-olimp.png

-Gildia Teologów
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-gildia-teo-hol.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-gildia-teo-korytarz.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-gildia-teo-przejscie.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-gildia-teo-pok-archeolog.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-gildia-teo-archiwum.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-gildia-teo-pok-inkwizytor.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-gildia-teo-pok-historyk.png

-Ratusz
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-ratusz-hol.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-ratusz-sala-bankiet.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-ratusz-sala-dzwon.png

-Gildia Wynalazców
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-gildia-wyn-hol.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-gildia-wyn-aula.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-gildia-wyn-pok-nether.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-gildia-wyn-pok-tia.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-gildia-wyn-czytelnia.png

-Rezydencja Tussal
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-tussal-p0.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-tussal-p1-sypialnia.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-tussal-p1-gabinet.png

-Austeria Karibiego
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-austeria-p0.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-austeria-rozkosz.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-austeria-p1.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-austeria-p2.png

-Dom Buddenbrooków
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-dom-buddenbrook-p0.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-dom-buddenbrook-p1.png

-Dom Henraka
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-dom-hernak-p0.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-dom-hernak-stodola.png

-Skrawek Raju
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-skrawek-raju-p0.png

-Karczma pod Chimerą
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-karczma-chimera-p0.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-karczma-chimera-p1.png

-Dom Paniki i Llacha
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-dom-llach-p0.png

-Koszary
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-koszary-p0.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-koszary-p1.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-koszary-gabinet.2.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-koszary-piwnica.2.png

-Dom Drowina
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-dom-drowin-p0.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-dom-drowin-p1.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-dom-drowin-piw.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-warsztat-drowin.png
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-warsztat-drowin-piw.png
2022.04.14 15:54:24
Ocena: 4
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45414353

the foxi

317244
5403
Cezaris Wałla napisał(a):
https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-katakumby-rozkoszy.png

Nowe Katakumby Rozkoszy, wprowadzone chyba dziś razem z questem, bo na początku eventu nadal wykorzystywana była stara mapa


https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-kat-rozkoszy-lageira.png

komnata lageiry tez nowa :v
2022.04.17 10:42:15
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45418535

Noys

841129
648
O ile mapa samego Thuzal jest świetna i wreszcie udało się pozbyć piętna, które na poprzedniej wersji wycisnął Sandariel na spółkę z Thinkerem, to płakać mi się chce, gdy patrzę na mapki wnętrz. Ich twórca, jak sądzę, jest niedowidzącym daltonistą, bo nie wiem, jak inaczej wytłumaczyć użycie tak raniących oczy zestawów tilesetów/kolorów, no i wszystko wygląda jak robione na akord. Sandariel wiele lat temu odwalił straszną kaszanę tworząc wnętrza w Thuzal, ale można było je naprawić utrzymując klimat. Przeróbki moich wnętrz nie będę analizować, bo ze zrozumiałych względów nie jestem obiektywna. Ale jeśli mogę prosić, to gdy weźmiecie się za modernizację Różanitów, zaproście do rysowania map kogoś innego.
2022.04.18 22:24:45
MEDAL Ocena: 16
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45420811

Sir Artandil

139334
2438
Odnośnie nowych Katakumb Rozkoszy ( https://micc.garmory-cdn.cloud/obrazki/miasta/thu-katakumby-rozkoszy.png ):
Na ogół nie wypowiadam się w temacie nowych lokacji, lub aktualizacji już istniejących, ale odkąd gram, a jest to dobrych 12 lat, nigdy wcześniej nie spotkałem się z brzydszą, bardziej zawaloną i klaustrofobiczną mapą.
W każdym pokoju inna podłoga, kompletnie nie pasujące do siebie kafelki w holu głównym, ułożone w jakiś dziwaczny, bardzo kontrastujący sposób sprawiły, że lokacja stała się optycznie mniejsza. Elfickie "święte źródełko" w centrum wygląda na jakąś pralnię poduszek i pościeli (nawet są ładnie posortowane kolorystycznie). Podziemia straciły cały swój urok dawnych katakumb, przekształcając się w swego rodzaju arabski bazar.
2022.04.22 17:38:13
Ocena: 5
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45426486

Liumi

300180
207
Noys:
Sandariel odwalił kaszanę? Stare wnętrza były super, zwłaszcza Katakumby.

Dla porównania stare Katakumby Rozkoszy:
http://emargo.pl/margonem/obrazki/miasta/katakumby-rozkoszy.png

+wyglądają jak katakumby
+symetryczne komnaty
+luksus bez nadmiernego przepychu
+poduchy tylko w miejscu, do którego pasują, w zdrowej ilości
+jacuzzi w rozsądnym rozmiarze
+wygląda na szemrane miejsce
2022.04.22 21:09:38
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45426845

Noys

841129
648
Liumi:

W zasadzie się z Tobą zgadzam. W poście powyżej napisałam, że nowe mapki można było narysować zachowując klimat. Chyba przesadziłam ze 'straszną kaszaną'.

Mapki Sanda były klimatyczne, chociaż miał problem z perspektywą, generalnie z wyobraźnią przestrzenną. Nie można mu jednak odmówić, że miał świetne pomysły, a możliwości znacznie mniejsze niż obecny mapmaker. Sand kleił mapy z niepasujących do siebie elementów, ale cóż miał zrobić, skoro tilesety były wówczas ubogie. W sandarielowych Katakumbach Rozkoszy rażą niekompatybilne zestawy kamiennych ścian, kominek wbudowany w półki z książkami, krawędzie dywanów, które sugerują, że z jednej strony są dociągnięte do ściany, z drugiej nie (podobnie bruk w korytarzach). Brak cieni w drzwiach (przez co wyglądają jak arrasy, nie jak przejścia), mech na kolumnach. Te błędy zostały przedyskutowane i skrytykowane (nie tylko przeze mnie) wiele lat temu. W Gildii Wynalazców czy u Magów nie było lepiej.

Niemniej jednak były to pomysłowe i (na tamte czasy) innowacyjne mapki, przede wszystkim dopasowane do fabuły, jaką sobie Sand wymyślił i realizował w swoich świetnych questach. Katakumby Sandariela to KATAKUMBY, z kolumnami i ze ścianami z kamienia. Te obecne wyglądają jak zbita z desek obszerna stodoła podzielona na komórki, a niektóre błędy są takie same, jak na starej mapie. Na to, co jest na podłodze, brak mi słów, zestawienia kolorów są jak zgrzyt noża po szkle, stosy poduszek przy basenie wyglądają jak zapora przeciwpowodziowa z worków z piaskiem. Parawany... Co zasłaniają te parawany? Brak osoby odpowiedzialnej za wygląd map? Przypomnę, że kiedyś Cahir czuwała nad zachowaniem standardów.

Jeszcze parę komentarzy do ocen:

Delight: naprawdę wciąż tu jesteś? No, ale ja też zaglądam co jakiś czas...
Dijon: bardzo bym chciała być, ale szanse raczej marne.
Navu: sprawdziłam sobie to słówko w Wiki, dziękuję za wkład w osobisty rozwój Noys. Ty też sobie sprawdź, bo chyba nie rozumiesz.
the foxi: pyk i mam medal!
2022.04.23 01:20:55
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45427141

Anima wraz z drużyną

317859
5200
rude wredne

a mapki plastikowe
2022.04.23 08:10:02
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45427183

Liumi

300180
207
Noys:
Ja chyba rozumiem jednak zarzut Navu.
Ich twórca, jak sądzę, jest niedowidzącym daltonistą [...]

Brzmi to mimo wszystko jak stygmatyzacja osób z problemami ze wzrokiem. Nie wypada używać tych określeń jako epitetów. Rozumiem frustrację, ale sam poczułem się zniesmaczony, zwłaszcza, że moja mama jest osobą z chorobami oczu, a sam mam dużą wadę wzroku.

Co do zachowania klimatu map to się zgadzam i cieszę się, że sprostowałaś.
2022.04.23 17:15:27
Ocena: 5
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45427620

Kefrusia

2823199
24784
dlaczego nie ma przejścia między wilczą skarpą a kanionem szaleńców, skoro obie te mapki mają ścieżki prowadzące do siebie nawzajem
2022.05.08 20:27:41
Ocena: 3 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45443510

Tylko zalogowani gracze mogą pisać posty

Forum Margonem > Rozmówki ogólne > Dyskusja o nowych mapach Margonem

Podaj powód dlaczego oceniasz post na

Pozostało ważnych głosów na dziś: 0, po przekroczeniu limitu
Twój głos pokaże się przy wiadomości, ale nie doliczy się do reputacji gracza.


* pole nieobowiązkoweLimit znaków 0/50

Zgłoszenie postu do moderacji.
Poniżej możesz podać powód Twojego zgłoszenia.

Pamiętaj, że za bezsensowny komentarz możesz otrzymać knebla i stracić swoją reputację.

Limit znaków 0/150

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
AND grp=0