Sama sytuacja nie jest trywialna do naprawienia, ponieważ jedno z rozwiązań wymagałoby oszukiwania zakresu widoczności postaci niezależnych o maksymalny punkt wysokości/szerokości grafiki, co powodowałoby zakłamanie, że potwory z większą grafiką są widoczne z większej ilości kratek.
Można uwzględnić szerokość/wysokość NPC (a raczej jej połowę) w kalkulacji, czy wyświetlić danego NPC graficznie na NI (odbywa są dostępne w informacjach danego NPC). Nie jest to zakłamanie, szczególnie, że duże NPC są widoczne na minimapie. Nie widać ich tylko na głównej mapie: https://i.imgur.com/FoyodQ8.png
Problem nie jest w tym, że serwer nie wysyła informacji o danym NPC. Problem jest w tym, że Engine nie wyświetla tego NPC w odpowiednim miejscu. Problemem jest tu zbyt agresywna optymalizacja, która ucina zbyt dużych NPC. Jak najbardziej rozumiem, gdyby miał być to być jakiś potwór czy heros który by się nie pojawiał póki do niego nie podejdziemy. To nie jest jednak istotą problemu, który zgłaszam. Wręcz odwrotnie: im mniejszy ekran, tym bardziej problem się ujawnia (przy bardzo małych ekranach nawet NPCe z grafikami 2x2 wskakują na ekran). _ Edytowany 11:06:50 28.4.2022 przez Kris Aphalon