Komendy chatu Komendy możemy sprawdzić wpisując na chacie /help.
•@(nick_gracza wiadomość) - chat prywatny do gracza (jeśli gracz ma w nazwie spacje zastępujemy ją tym "_") •/g wiadomość - chat dla drużyny •/k wiadomość - chat klanowy •/r - automatycznie wybiera ostatniego rozmówcę •/cls - czyszczenie bieżącego czatu •/cls N - czyści chat (N=* - cały chat, N=1..4 zakładkę) •/lvl (nick) - Sprawdzenie Lvl'a i profesji Danego Gracza -------- Komendy dla Nerthus'a i Światów Prywatnych •/dice X - rzucenie kostką o danej liczbie oczek, nie może ona przekraczać 100 (działa tylko na Nerthusie) •/me treść - opisanie czynności własnej postaci •/nar treść - tryb narracji pozwalający na opis sytuacji fabularnej.
Komendy w konsoli Konsolę otwieramy tyldą "~", znajduje się ona pod Esc.
• equip - wyświetlenie przedmiotów z torby, ze specjalnym numerem do wstawienia na forum lub profil. • show battle - wyświetlenie ostatniej walki.
Jeśli usłyszysz świst strzały nad swoją głową możesz być pewny, że masz do czynienia z łowcą. To postać mająca bardzo wysoką zręczność, a jej głównym uzbrojeniem są łuk i strzały. Nosi lekką zbroję i jest bardzo szybki. Mistrzem łowców jest Irminia, piękna łuczniczka, ukryta wśród bezdroży na zachodzie. Początkujący łowca powinien zapoznać się z ofertą Ernesta z Zatopionego Szczytu, Szaragata Czarnego Łowcy z Torneg oraz Huslina w Ithan. Posługuję się broniami dystansowymi z atakiem od głębokiej rany, trucizny oraz atakiem czysto fizycznym, w komplecie ze strzałami z tymi samymi typami ataku.
Statystki łowcy Zręczność 1. Każda postać otrzymuje bazowe 3 punkty zręczności. 2. W zakresie posiadanych punktów zręczności 3-100, każdy dodatkowy punkt zwiększa posiadane SA o 0.02 3. Powyżej 100 punktów posiadanej zręczności każdy kolejny punkt zwiększa posiadane SA o 0.002 4. Wszystkie profesje otrzymują 1 punkt uniku za każde 30 punktów zręczności. Unik ten wyrażony jest w punktach, zatem zależy od poziomu postaci zgodnie z zależnością: unik(%) = unik(pkt)*20/lvl 5. Tropiciel oraz Łowca mogą odblokować umiejętności zwiększające obrażenia w zależności od liczby punktów zręczności.
PvP i PvE Broń dystansowa z atakiem od głębokiej rany PvP: Połączenie kontrujące profesje z dużą ilością HP, pancerza oraz niskim unikiem. Z ekwipunku przydaję się niszczenie pancerza i unik. PvE: Uniwersalne połączenie, na wszystkie typy i ilości stworów. Broń dystansowa z atakiem od trucizny PvP: Skierowana jest kontra profesje, które nie posiadają redukcji spowolnienia oraz władające z dużymi obrażeniami. Najlepiej działają przedmioty z obniżaniem SA, SA oraz HP. PvE: Niska skuteczność, nie licząc mobów bez odporności na truciznę(rzadkość). Broń dystansowa z atakiem czysto fizycznym PvP: Zestaw pod profesje z wysokimi wartościami uniku i niskim pancerzem. Z ekwipunku obowiązkowo powinno być obniżanie uniku i unik. PvE: Uniwersalne połączenie, na wszystkie typy i ilości potworów.
- Wymagany lvl, aby rozpocząć questy (dla wszystkich profesji taki sam): 60 - Hero questy zostały zresetowane, więc jeśli zrobiliście stare to te możecie jeszcze raz wykonać. - podczas wykonywania zadań otrzymujemy czasowe outfity.
- za każdy wykonany quest otrzymacie, oprócz przedmiotu, doświadczenie -> ok 130k - 160k (światy zwykłe )zależy od poziomu klanu
Quest nr 1
Kim są łowcy? Poznaj ich przeszłość.
Początek questa u Irminii - Zachodnie Rozdroża (6,53)
1. Porozmawiaj z mieszkańcami Ustronia Widzących Drzew. Zacznij od elfki zwanej Ireth (17,21) 2. Kim są łowcy? Poznaj ich przeszłość! Udaj się do Enyi. - Mieszka w domku na drzewie – wejście na (22,40) 3. Poproś starca Tywiana, by opowiedział ci o elfach (1,44) opcje dialogowe 2,1 4. Porozmawiaj z kapłanką Qilue na temat elfich wierzeń. (obok starca) opcja: 3, 5. Być może kapłanka Virgo powie ci coś więcej na temat kultu bogini Aneli. Nithal -> Świątynia Czterech Bóstw(19,25) 6. Zebrałeś wiele informacji dotyczących łowców. Wróć do Irminii.
Odpowiedzi do testu łowcy: -Aneli -Talita -Ireth -Qilue -Tellashi -Tass Zhill -Tywian -Bestie podobne do nich samych -Thuzal -Akh-Mater -Są elfami
Rękawice ciemności
Quest nr 2
Udowodnij Irminii, że jesteś dobrym łowcą.
*Poczatek Irminia - mamy zdobyć poroże łosia samotnika Uwaga! Łoś Samotnik repsi się w różnych miejscach na trasie Eder-Thuzal. -łosia znajdziemy -> np:Grań Gawronich Piór (83,46); Lazurowe Wzgórze (65,8)(83,32) - zabija nas. -wracamy do Irminii (chyba tak to sie odmienia :x) -jak podejść łosia opowiada nam Yrfan -> Błędny szlak (45,51) -mówi aby zdobyć 3x zwykłe 1x magiczna skóry kameleona (trzeba w tym zabić 5 młodych kameleonów) -skóry ogarnie nam werbin, Herfog 28,67 -Herfog potrzebuje kory, znajdziemy ją w namiocie ubogich ludzi (53,94), rozmawiamy z mężczyzną. -wracamy do Herfoga -z paczką skór biegniemy do Kamienica Broka (Nithal-37,58) -czekamy (czy trzeba czekać nie wiem, ja wróciłem do dialogu po około 10 min, poszedłem zjeść) -zakładamy otrzymany strój:
Płaszcz łowcy
Płaszcz łowczyni
-zabijamy łosia i otrzymujemy rogi łosia (numerki zniknęły, powinno być poroże, zgłosiłem już w temacie o blędach.) -z porożem wracamy do zleceniodawcy
Nocne podeszwy
Quest nr 3
Odszukaj relikt należący do elfów.
*zaczynamy gdzie zwykle -odnajdź elfa spoza wioski łowców - Oberon (Thuzal, 61,43) -Wracamy do Irminii -szukamy człowieka strażnika, jest nim Obieżyświat w piwnicy Karczmy pod Rozbrykanym Niziołkiem w Ithan (ponówcie z nim rozmowę jeśli nie ma dialogów, to mnie zmyliło) -Zabij jak najwięcej darhounów, a przede wszystkim ich przywódcę. Zabij: *Darhoun (0/25) -przywódca znajduje się w szczelinie - Labirynt Margorii 26,29 (szczelina) -jest opcja zabicia lub oszczędzenia, ja zabiłem smroda -wracamy do strażnika do karczmy -szukamy kolumny którą opisał nam strażnik - Opuszczony Bastion - 37,18 -otrzymujemy emblemat i wracamy do nauczycielki
Nagroda: Kapelusz nocnego łowcy
Uwaga: Kolumna z portalem może być również: Agia Triada - (59,23) Opuszczony Bastion - (37,18) Kwiecistym Przejściu - (82,63) Wichrowe Szczyty - (88,25) Stare Ruiny - (94,5) Pajęczy Las - (1,9)
Quest nr 4
Podążaj za spadającą gwiazdą...
1. Irminia - Zachodnie Rozdroża (6,53) 2. Starzec Tywian - Ustronie Widzących Drzew (1,44) 3. Salivan Thuzal(93,3) 4. Darandis Stearne Zajazd pod różą wiatrów - kawiarnia 5. Brat Quirino - Klasztor Różanitów - dormitoria(11,15) 6. Strzec Tywian - Ustronie Widzących Drzew (1,44) 7. Irminia - Zachodnie Rozdroża (6,53)
Kolczuga tonącego w mroku
Quest nr 5
Niech gwiazda prowadzi cię nadal.
-początek u naszej elfki -biegniemy do Tywiana -musimy dostać się do Ruin Tass Zhil - o pomoc prosimy Salivana, którego odwiedziliśmy już wcześniej. -przejścia szukamy w Gildii wynalazców, a dokładnie w Opuszczona czytelnia (12,16) -idziemy w prawo do góry -na mapie Ruin idziemy na środek mapy, do altany (migające światełka, nie zapisałem koordynatów) -następny gdy jesteśmy w altanie umieszczamy 3 symbole w ścianie powyżej, dotykamy i otrzymujemy figurkę, z nią wracamy do Tywiana -Musisz się dostać nocą do Gildii Teologów. Może znajdziesz kogoś, kto cię tam zaprowadzi? Salivan. -Wróć do Salivana, gdy zapadnie noc. (wątpię żeby godzina miałaś jakieś znaczenie, ale zagadałem do niego po około 15 min, była 15:48.) -podchodzimy do figury, klikamy drugą opcję -w sanktuarium zabieramy książkę po prawej stronie na stole i wracamy do starca -odbieramy nagrodę u zleceniodawczyni
Trudne początki. Questa zaczynamy u Szabrownika Renarda , dostajemy: Otrzymano 7 punktów doświadczenia oraz - bronie w zależności od profesji.
Wojownik:
Paladyn:
Mag: ITEM#722632387.majunaITEM#525628043.majuna
Tropiciel:
Łowca:
Tancerz ostrzy:
Po założeniu przedmiotów rozmawiamy ponownie z Szabrownikiem.
Pierwsze wyzwanie. Sprawdzamy swoją siłę, zabijając: Zabij: Pająk piwniczak (0/1) Wróć do szabrownika Renarda. Otrzymano 13 punktów doświadczenia Otrzymano 200 złotych monet Otrzymujesz: Zardzewiała szkatułka
Czas zasięgnąć informacji! Opuść pomieszczenie.
Czas zasięgnąć informacji! Quest rozpoczyna się automatycznie. - Porozmawiaj z szabrowniczką Anisją -> Ruiny Szabrowników (76,51). Otrzymano 155 punktów doświadczenia Otrzymujesz: Zapieczętowana butla Zapieczętowana butla
Pomocny mag. Quest rozpoczyna się automatycznie. - Porozmawiaj z magiem Meliornem. Udajemy się do Maga Meliorna -> Ruiny Szabrowników (71,49). - Przeszukaj kości i odnajdź różdżkę. Zdobądź: Stara różdżka (0/1) -> idziemy do leżących nieopodal kości (71,59) , Otrzymujesz: Stara różdżka. Wróć do maga Meliorna. Otrzymano 289 punktów doświadczenia Otrzymano 350 złotych monet Otrzymujesz: Szkatułka poskromiciela ITEM#1210125255.perkun
W międzyczasie wbiliśmy 5 poziom doświadczenia, więc możemy otworzyć Szkatułkę Poskromiciela, w której znajdują się:
ITEM#1818205598.jaruna
Szkatułka poskromiciela II Małe złoto poskromiciela Hełm otwarty Hełm zakładamy od razu.
Krwiożercze gaunty. Quest rozpoczyna się automatycznie. - Sprawdź, kto tak przeraźliwie krzyczał. Musimy sprawdzić czyje krzyki słyszeliśmy. Idziemy do Szabrownika Sergiusza -> Ruiny Szabrowników (51,20) - Porozmawiaj z szabrownikiem Garretem i dowiedz się, co było przyczyną jego Szabrownik Garret -> Ruiny Szabrowników (57,29). Dostajemy ekwipunek, zakładamy go. Wojownik:
Paladyn:
Mag:
Tropiciel:
Łowca:
Tancerz ostrzy:
- Udaj się do Groty Gauntów. Wchodzimy do Groty Gauntów -> Ruiny Szabrowników (54,16). Pozbądź się potworów z jaskini. Zabij: Młody gaunt jaskiniowy (0/8) - Odnajdź szabrownika. Po uporaniu się z Gauntami przeszukujemy martwego szabrownika, dostajemy amulet. Otrzymujesz: Drogocenny amulet Otrzymano 429 punktów doświadczenia
- Opuść grotę i porozmawiaj z szabrownikiem Garretem. Oddajemy amulet Garretowi.
Otrzymano 589 punktów doświadczenia Otrzymano 500 złotych monet Otrzymujesz: Stalowa osłona
Pomoc dla Garreta. Idziemy do zielarki Flarenii po mieszankę ziół dla Garreta. Dajemy zioła Garretowi. Otrzymano 1473 punktów doświadczenia Otrzymano 650 złotych monet Otrzymujesz: Stalowe buty A do tego przedmiot zależny od profesji Wojownik:
Paladyn:
Mag:
Tropiciel:
Łowca:
Tancerz ostrzy:
Oba przedmioty zakładamy. ITEM#970590682.jaruna Idziemy pogadać z Handlarzem Erwinem, dostajemy mały dekokt uzdrawiający.
Udajemy się do Groty Pająków, gdzie mamy zabić: Zabij: Sieciarz jaskiniowy (0/9) Zabij: Kolczak zbrojny (0/7) Zabijamy pająki i wracamy do Erwina. Otrzymano 2133 punktów doświadczenia Otrzymano 900 złotych monet Otrzymujesz: Jaszczurza skóra Otrzymujesz: Rękawice ochronne Otrzymano 2133 punktów doświadczenia
Rękawice zakładamy, kupujemy od niego resztę ekwipunku. W zależności od profesji będzie to kilka z przedmiotów dostępnych w ofercie handlarza:
Pora na otwarcie drugiej Szkatułki Poskromiciela: ITEM#1411013467.jaruna ITEM#2073475394.jaruna
ITEM#820000441.jaruna
Nowy ekwipunek gwarantem zwycięstwa. Po kupieniu ekwipunku u Erwina idziemy do Szabrownika Jacka a potem do alchemika Mirvasa. Idziemy do groty wściekłych psów, gdzie czeka nas kolejne zadanie: [cytat]Dzikie psy. Zabij: Wściekły pies (0/16) Zbieramy rumianek i wychodzimy z groty. Idziemy spowrotem do Mirvasa
Otrzymano 3978 punktów doświadczenia Otrzymano 1000 złotych monet
Pierwsze kroki do Alchemii Dostajemy od Mirvasa receptę na którą klikamy dwa razy. Następnie wchodzimy w okno recept i tworzymy miksturę:
Pokazujemy miksturę alchemikowi. Otrzymano 6643 punktów doświadczenia
Zapasy dla koczowników. Dostarczamy otrzymany od alchemika worek specyfików Ernestowi z Zatopionego Szczytu (Idziemy na zachód) Otrzymano 8328 punktów doświadczenia Otrzymano 1500 złotych monet Otrzymujesz: Kościane kolce ITEM#1781726025.jaruna
W poszukiwaniu nowych zadań. Idziemy do Starego Fonsa [39,14], tworzymy rękawice i rozmawiamy ponownie. Otrzymano 8328 punktów doświadczenia Otrzymano 2000 złotych monet ITEM#1838578069.jaruna
Nadeszła pora na kolejną Szkatułkę poskromiciela: ITEM#1953029520.jaruna ITEM#1756025178.jaruna ITEM#502550225.jaruna
Polowanie na Wilczycę. Wracamy do Ernesta by zmodernizować ekwipunek, w zależności od profesji zakupić musimy kilka z przedmiotów dostępnych w ofercie handlarza:
potem idziemy na południe do Wilczej Groty a tam: Zabij: Szary wilk (0/14) Zabij: Agresywna Czarna Wilczyca (0/1) Wracamy do Fonsa, tworzymy zbroję Otrzymano 12483 punktów doświadczenia Otrzymano 2000 złotych monet Otrzymujesz: Okruchy kryształu (zależy od profesji) + unikatowa zbroja, zależna od profesji.
Historia zażartych wrogów Odwiedzamy Vasylisa. Otrzymano 14987 punktów doświadczenia
Tajniki alchemii. Po raz kolejny kierujemy się na zachód, tym razem do Victora, zbieramy kwiatki: Zdobądź: Nagietek (0/1) - [83,38]
Zdobądź: Szałwia (0/1) - [94,31]
Oddajemy kwiatki Victorowi., otrzymujemy kolejną receptę, tworzymy miksturę i chwalimy się zleceniodawcy. Otrzymano 14987 punktów doświadczenia Otrzymujesz: Teleport do Victora
Przeklęte zamczysko. Wchodzimy do ruin zamku przejść kolejną próbę: Zabij: Nieumarły mnich (0/8) Zabij: Nieumarły wojownik (0/8) Zabij: Nieumarły wiarus (0/8) Potem odnaleźć mamy komnatę maga Astratusa:
Przeklęty Zamek - sala zgromadzeń -> Przeklęty Zamek p.1 -> Przeklęty Zamek p.2 -> Przeklęty Zamek - komnata Astratusa
Pokonujemy Czarnoksiężnika, zaś po walce otrzymujemy
i wracamy do Victora. Otrzymano 17796 punktów doświadczenia Otrzymujesz: Grudki miedzi/
Polowanie na pumy. Czeka nas niebezpieczna przygoda. Przed tym jednak idziemy do Goszy, stojącego na wsześniejszej mapce(obok Vasylisa). Naszym celem są leżące dwie lokacje na północ Dzikie Pagórki, gdzie mamy zabić: Zabij: Puma (0/5) Po zabiciu pum rozmawiamy z Honzą. Następne zadanie, potyczka z potworem rangi Elita II: Zabij: Ranna Mushita (0/1)
! Możemy, ale nie musimy wziąć ze skrzynki obok 5szt teleportu na Mushitę !
Wychodzimy i gadamy z Honzą Otrzymujesz: Butelka z magicznym pyłem
Otrzymujesz: Klucz Mushity
Wracamy do cyganów i zaczepiamy Azę, następnie biegniemy do Victora, tworzymy nowe rękawice. Otrzymano 20927 punktów doświadczenia Otrzymujesz: Przewodnik po elitach
ITEM#851842824.jaruna
Polowanie na herosa. Rozmawiamy z Victorem, dostajemy się na mapkę z Dominą Ecclesiae, z którą prowadzimy dialog. Domina znika, wracamy do Victora. Otrzymano 15673 punktów doświadczenia Otrzymano 3000 złotych monet Otrzymujesz: Zwój wykrycia Dominy Ecclesiae Otrzymujesz: Zwój przywołania drużyny na Dominę Ecclesiae ITEM#1519836417.jaruna ITEM#1322832075.jaruna
Kogo warto poznać w mieście? (wymaga ukończenia tutoriala),
Qest zaczynamy u Grambera (Stare Ruiny 16,15) i polega on na zapoznaniu się z najważniejszymi NPC'ami w okolicy, dlatego też odwiedzamy kolejno i rozmawiamy: -Umbar (Torneg 42,56) -Aukcjoner (Torneg 57,52) -Wysoka kapłanka Gryfia (Torneg 79,8) -Szagarat Czarny Łowca (Tornego 15,35) -Umbar, ponownie (Troneg 42,56) -Zakonnik Planu Astralnego (Torneg 54,28) Zakonnik Planu Astralnego daje nam quest zezwolenie na teleportację do Torneg. Możemy go wykonać po drodze, ale nie musimy. Kontynuujemy podróż: -Kastor (Dom Kastora znajdujacy się w Dolinie Yss 42,61) -Roan (Ithan 39,51) -Huslin (Ithan, 12,96) -Uzdrowicielka Makatara (Ithan 18,15) -Zakonnik Planu Astralnego (Ithan 56,26)
Nagroda: 28211 punktów doświadczenia Otrzymujesz: Zwój teleportacji do Ithan (x3)
W każdym z miast mamy za zadanie pomóc włodarzom robiąc u nich przynajmniej jeden Quest. Po skończeniu wracamy do Victora. ~700k expa, potka 130k pełne leczenie, certyfikat.