Momencik

Czekaj na odpowiedź servera..

Uwaga

  

Forum Margonem > Rozmówki ogólne > Siła potworów po zmianach

[zamknięty] [Przeszukaj temat] [Dodaj do ulubionych]
Koniec strony Strona: [1]

Irian Dragonfly

3006
1689
Uważam, że to zasługuje na osobny temat do dyskusji.

• [CHANGE] Zmniejszono o 25% atak potworów zwykłych, elit, elit II oraz herosów.
• [CHANGE] Zmniejszono o 50% ilość punktów życia potworów zwykłych, elit oraz elit II.

A teraz proszę to przemyśleć, bo wasze zmiany Garmory były sprawdzone przez testerów. Gracze muszą się nauczyć grać, a nie tyle płakać. To nie wasza wina, że Maćki chciałyby w uni EQ bić wszystko szybką walką. Przecież ta gra jest bez sensu, nie daje żadnego challenge'u graczowi. Jak są za słabi, żeby bić herosa/e2 solo, to niech to robią w grupie. A co do expowisk, to można iść sobie na niższe expowisko i expić, wolniej, bo nie ma co ukrywać expiło się po ulepszeniach aż nader szybko. No a jak ktoś chce na silnych - świetna furtka do expienia grupowego, które z czasem byście po przemyśleniu wprowadzili. A wy znowu słuchacie płaczków po aktualizacji, co pewnie ledwo własne buty wiążą.

Teraz ludzie biją sobie e2 mając 20-30 lvli mniej i śmieją się z tych waszych zmian. O co chodzi? Robicie zmianę poprzedzoną dłuższymi testami osób kompetentnych, po czym ją odkręcacie, a nawet robicie potwory słabszymi, niż wcześniej, bo się na forum wylał płacz noobów po kilku godzinach gry. No niezrozumiałe.

Zapraszam do dyskusji oraz pokazywania waszych rekordów, bo na Discordzie Tempesta już śmiechy chichy jak to teraz 210 lvl bije Arachina, 114 lvl bije Kraba i tak dalej. Chyba nie na tym MMORPG ma polegać, że tylko chodzimy i klikamy?
2021.11.25 13:27:11
Ocena: -7 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197670

Kageboshi

322922
3528
Irian Dragonfly:
Według mnie troche za duże te osłabienia, wczoraj bijąc czache na 88 musiałem z 1-2 pomarańczowe poty palić a teraz kończe walki ze 100%
2021.11.25 13:49:23
:: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197705

Taren

300381
1627
Irian Dragonfly:
challenge nie polega na tym że mnie wali mob po 60% hp a ja go po 0.7 w legendarnym secie +5; challenge to jest mieć kilka różnorodnych umiejętności i ostrożnie decydować która jest najkorzystniejsza w danej turze. Obecnie stan maga PvE po przedwczorajszej aktualizacji to haha Lodowy Pocisk™ robi brr, co jest drobnym downgradem z pętli 3x Lodowy -> Fuzja, ale jeszcze raz: zamiana mobów w przyciski do papieru to nie tędy droga by żyło i biło nam się lepiej mój drogi.
2021.11.25 13:52:40
:: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197716

Irian Dragonfly

3006
1689
Taren:
Masz 163 lvl, o której konkretnie e2 mówisz? Bo ja jako full lega i jedynie zbroja +5 na 300 lvlu biję każdą bez wyjątku e2 na F bez najmniejszego problemu, zabierają kilka procent, o ile w ogóle coś (mówię o wczoraj, po wzmocnieniu). Dzisiaj każdą z tych e2 tak samo jak ja wczoraj zabije każdy w heroikach.
2021.11.25 14:25:29
:: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197768

Taren

300381
1627
Irian Dragonfly:
Po staremu najmocniejszą e2 fizyczną jaką dawałem radę złożyć był Mysiur z obstawą, ale dalekie to było od ubijania za każdym razem, e2 magiczną zaś był Silvanasus bity w miarę swobodnie z legendarnym błogiem w secie +5 specjalnie pod niego. Po aktualizacji szczytem był bardzo ostrożny Furbol + e2 z Gvar Hamryd, a dzisiaj po osłabieniu zostało to dosyć wyśrodkowane, bo magiczną e2 jest Maddoks a fizyczną Gothardus - Silvanasus odpada przez dodanie obstawy. Weź pod uwagę jednak, że po staremu dało się tak daleko zajść jedynie magiem, co imo jest ekstremalnie niesprawiedliwie, a teraz z tego co widzę każda profesja w lepszym rynsztunku może spróbować targnąć się na co szerszą zwierzynę. Jak dla mnie usunięcie cbk poskutkowało dużo zdrowszymi walkami bez losowego łomotu "bo tak chciały kości", ale zestaw leg +5 dający niewiele ponad ubijanie SK na 163 to chyba przesada w drugą stronę, co nie? Bo o ile mi wszystko jedno, tak większości graczy raczej nie, a minusa z pouczeniem po co się gra w gry już otrzymałeś.

@-Prestiż
potężne zamro to nie cbk, pozdrawiam!
Edytowany 14:59:45 25.11.2021 przez Taren
2021.11.25 14:41:07
Ocena: -1 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197785

Irian Dragonfly

3006
1689
Niewiele ponad SK na 163 lvlu to zdecydowanie wystarczająco, bo oznacza to bicie e2 do 175 lvla włącznie. Mało? I to zapewne bez większego przygotowania w postaci umek pod bicie potworów. A co do "minusa z pouczeniem po co się gra w gry" - nie rozśmieszaj mnie.
2021.11.25 14:53:08
Ocena: -1 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197807

Taren

300381
1627
Irian Dragonfly:
To przygotuj mi umki cwaniaku patrząc na to co jest teraz do wyboru, bo właśnie pokazałeś że nie masz pojęcia o czym mówisz:o)

edit
A, nie pomijaj też nakładu pracy na 6 legend +5 do tego SK, bo bardzo lotnie to przeoczyłeś.
Edytowany 15:04:00 25.11.2021 przez Taren
2021.11.25 14:59:07
:: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197814

Prestige

317559
4504
Taren:
Jeżeli nie masz SA, to po potężnym zamrożeniu tracisz dwie tury, w tych dwór turach może wejść kolejne potężne zamrożenie, itd. Mając 16SA dostawałem na Sekcie takie combo, że mnie e2 zbijała. Na moim magu jestem w stanie przetrwać 7 cbk od Zufulusa w zestawie zimno + tarcza, niczego to nie zmienia, jeżeli mob ma więcej hp, a co za tym idzie, obniża mi pancerz, odporności i ma więcej tur, więc więcej takich sytuacji będzie. CBK NIC NIE ZMIENIA grając magiem w tarczy.

Wywalenie potężnych zamrożen > wywalenie cbk.
2021.11.25 15:05:46
:: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197824

cygaretki jagodowe

16782
20
Taren:

Przesadą jest to że ubijasz cokolwiek ponad sk, skoro ulepszenie itemów na 140 lvl daje statystki itemu ~20lvl w góre. Jesteś oburzony faktem, że mając 163 lvl i mniej um od domyślnego lvl bicia e2, za to eq na podobny przedział co ludzie stojący sk, nie byłeś w stanie zbić nic powyżej?

Zgadzam się, zmiany z expem były szalone, lecz zmienianie e2 na moby które można bić mając kilkadziesiąt lvl niżej, to porażka.
2021.11.25 15:22:36
Ocena: 3 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197838

Taren

300381
1627
Prestige:
Dziękuję za wyjaśnienie podstawowych mechanik gry, nie wiedziałem i dotychczas wszystko zbijałem na farcie, a teraz będę mógł profesjonalnie.
Różnica pomiędzy potężnym ogłuchem a cbk jest taka, że tego pierwszego trzeba dostać długi łańcuch, a nie dwa, bo nie mówię tu o walce mag vs mag, bo to wiadomo że będzie cyrk na kółkach skoro sam mam 118% odporności na zimno tak dla przykładu.

cygaretki jagodowe:
Nie jestem oburzony. Wyobraź sobie, że SK i Gvar uwalałem bez problemów zanim wprowadzono w ogóle ulepszanie przedmiotów, więc właściwie można powiedzieć że taka była "normalność". E2 to ma być miniboss danej lokacji tudzież po prostu "coś nad elitę", więc nie wiem skąd nagle parcie na forum żeby dokręcić wszystko tak, żeby ludzie mieli ochotę prędzej rzucić grę niż się napocić z ubiciem czegoś co pożądany item ma na dropie 1:2k
2021.11.25 15:32:12
Ocena: 1 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197845

Marcus Kane

30015
156
siema wydaje mi się, że nie masz racji
2021.11.25 15:46:53
:: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197857

Slim-Szejdi

317273
6347
Jestem w stanie się zgodzić z Irianem, siła elit i elit 2 powinna zostać jaka była, ale według mnie potworki zwykłe na expowiskach były za silne dla nowych graczy, graczy zaczynających przygody na nowych światach i mi się podoba to osłabienie - jeżeli chodzi o expowiska oczywiście.
2021.11.25 17:09:49
:: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197986

Nerasil

3272831
10292
"...Przecież ta gra jest bez sensu, nie daje żadnego challenge'u graczowi."

Jeśli tym challenge'em ma być zdobycie ekwipunku na E2, zaczynając grę w unikatach i heroikach to życzę powodzenia i krzyż na drogę nowym graczom. Choć uważam, że E2 teraz i tak są ciut za słabe, ale już lepiej, że poszło to w tą stronę, niż miałyby być zbyt mocne.
Edytowany 17:15:14 25.11.2021 przez Hver Darhor
2021.11.25 17:12:45
:: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197996

Slim-Szejdi

317273
6347
Hver Darhor:
Po to jest między innymi system klanowy, zawsze są elity. A jeżeli chodzi o e2 to czy waszym zdaniem, wzmocnione potworki na przedziałach powinno się ubijać mając eq z apki +5? Bo tak się dało przed zmianami u mnie na przedziale na którym aktualnie gram.
2021.11.25 17:15:13
Ocena: 2 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45198000

Zirhan

300114
321
Slim-Szejdi:

Tez jestem w stanie sie zgodzic, bo potworki z ranga e2+ powinny byc silniejsze, zeby sie nie dalo ich tak latwo zbijac. Uwazam, ze e2+ powinny byc wzmocnione i moze nie az tak jak bylo to przed poprawkami ale jednak, zeby byly silniejsze, a tak samo expowiska o ile wczesniej nie dalo sie expic to teraz jest zbyt latwo wiec powinna byc jakas rownowaga. [brak polskich znakow].

P.S De facto wszyscy byli juz po prostu przyzwyczajeni, ze da sie expic na slabym eq, a przeciez nie chodzi o to w grach by jak najlatwiej wszystko osiagnac.

A problem pewnie jest w testowaniu, bo z mojego punktu widzenia powinno to sie robic zaczynajac od zwyklych itemkow idac w gore i najpierw wzmonic o 100% i jak sie okazuje, ze moc jest przesadzona zmniejszac ten % by znalezc rownowage by byly nie za mocne ani nie za slabe, zeby chcac np expic na lepszym expowisku postarac sie o itemy itd - po prostu trzeba znalezc rownowage w tym wszystkim, a zmiana by byla korzystniejsza.
Edytowany 17:38:09 25.11.2021 przez Zirhan
2021.11.25 17:23:01
Ocena: 1 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45198011

Rothe

227922
12645
Irian Dragonfly:
Trudno mi się zgodzić, bo po wczorajszych zmianach jako Maciek grający magiem na 227 w full secie na f zbijałem Marloth w 3 na 10 prób. Jedyną e2, którą stale biłem był Mocny. A niestety nie mam czasu bić się turowo (batalie z Silvansusem dobijały nawet do 10 minut), bo większość dnia przesiaduję w biurze i wchodzę na Margonem sobie kliknąć. Jak zresztą masa innych graczy, którzy nie poświęcają Margonem wiele uwagi i raczej klikają od czasu do czasu mając je odpalone w tle.
2021.11.25 17:45:12
:: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45198039

Netnurt

316129
524
Irian Dragonfly:
WRESZCIE po kilkunastu latach gry ta firma posłuchała się graczy, a ty masz jeszcze prawo narzekać? Ciesz się ubijaniem o 30 lvl wyższych niż twoja postać e2 i łatwym expem dopóki możesz bo nigdy nie wiadomo kiedy z godziny na godzine wprowadzą kolejny buff potworków. Chociaż jak dla mnie mogło by zostać tak jak jest bo jest bajecznie prosto i o to chodzi.
2021.11.25 18:01:33
:: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45198061

Angry

300241
3259
Slim-Szejdi:
Po coś te eq jest w końcu, inaczej byłoby nieużywane. Expowiska powinny być dostępne dla wszystkich, więc zmiana jest git, natomiast elity II powinny zostać jak były przed dzisiejszą zmianą. Co do elit - dopóki nie zostaną usunięte ze wszystkich expowisk to poziom powinien być podobny do zwykłych obecnie, tak jak jest. Bo to co się wczoraj działo (woj, hero eq i dobre umki pod expa nie może wygrać z grupką 2 elit - jest to sporą przesadą).

_
Edytowany 18:16:08 25.11.2021 przez Angry
2021.11.25 18:15:48
:: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45198082

Norbek

300419
4385
• [CHANGE] Zmniejszono o 25% atak potworów zwykłych, elit, elit II oraz herosów.
• [CHANGE] Zmniejszono o 50% ilość punktów życia potworów zwykłych, elit oraz elit II.

Zmiany są zbyt silne, od zawsze było tak że lało się e2 z lvl niższym od siebie a ja miało się dobre eq to lało się solo e2 w mniej więcej swoim poziome.

Zmiana była potrzebna bo mobki były serio silne i nawet w legach można było padać ale teraz jest przegięte w drugą stronę.
Atak powinien zostać zmniejszony o 17.5% a hp mobków o 25%.
2021.11.25 18:34:42
:: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45198119

Dishtar

341528
1356
Irian Dragonfly napisał(a):
Przecież ta gra jest bez sensu, nie daje żadnego challenge'u graczowi.

Na dobrą sprawę tym można podsumować cały sens grania w tę gierkę. Jest potencjał do interesujących, trudnych walk turowych PVE jak w klasycznych rpgach. Potencjał i nic więcej. Balans siły potworów nie ma tutaj znaczenia, bo nie tędy droga. PVP tak samo kuleje, ale to już nie temat na teraz...

Nie zgadzam się, że expi/expiło się za szybko. Szybko to byłoby, gdyby moby były pogrupowane jak w instancjach. I problem botów nawet by nie powstał, przynajmniej nie tych do expa. Obecnie jest za dużo grindu, zwłaszcza zważywszy na fakt, że meta nie oferuje nic więcej niż mniejsze przedziały - poza tragicznym systemem dziennych i przewagi w pvp.

Dzisiejsza zmiana siły mobów obrazuje brak profesjonalizmu i absurdalność działań Garmory. Chcą dopracowywać i testować zmiany, co przekłada się na jeszcze dłuższy czas ich wprowadzania. Mimo tego, od ręki nagle niszczą cały balans, jaki chcieli opracować.
2021.11.25 18:57:38
:: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45198148

Szejkers

7512
25
A ja osobiście uważam, że nie ma sensu już nad tym dyskutować - Garmory poszło jednej stronie na rękę, a teraz znowu druga ich atakuje. Błędem z ich strony było to, że nie zapytali się graczy o zdanie bądź nie stworzyli z tymi zmianami nowego świata, bo przez to zamieszanie teraz mamy podziały. Ja ze swojej strony powiem tyle, że wolę lać te słabe moby niż padać na expie 100 tysięcy razy. Exp jest i tak bardzo uciążliwy(ja dopiero wbijam drugą postać a planuje ich na razie 4), dlatego utrudnianie go nie powinno mieć miejsca. A co do botów - i tak były tylko po prostu na expowisku niżej tzn. zamiast 40 lvla na orkach to widziałem go na goblinach, dlatego twierdzenie niektórych osób, że zmiany usunęły boty jest błędne.

A jeszcze co do e2 - uważam, że jest dobrze jak jest. Chociaż najlepszy balans według mnie był przed tymi wszystkimi zmianami i kiedy e2 miały cbk.
Edytowany 19:37:03 25.11.2021 przez Szejkers
2021.11.25 19:32:11
:: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45198198

Deedo

3503715
2613
Irian Dragonfly:
Siła potworów była przeliczona tak, aby po usunięciu CBK eII wymagały od graczy na 300 poziomie ulepszonego, wręcz legendarnego EQ. Na niskich poziomach można było bić w unikatach – wraz z poziomem wymagane było od graczy wyraźne wzmacnianie EQ. Założenie to okazało się błędne, ponieważ gracze oczekują od walki z eII lekkiej formy.
Nowa zmiana przetestowana była z założeniem, że gracz na 300 poziomie ma ubić eII 13 lvl niższą w unikatowym EQ - mniejsze osłabienia powodowały problemy już na 200 poziomie. Finalnie HP przeciwników typu zwykły, eII jest zbliżone do tego sprzed zmiany, a dla EI wyższe. Za to atak i obrona zostały wzmocnione u wszystkich potworów. Przy okazji zostały usunięte potworne różnice pomiędzy eII+ o profesji tancerz ostrzy względem innych profesji. Dzisiejsza zmiana jest znaczna, jednak przy takim założeniu gracze nie tracą, a słabsi zyskują nowe szanse na sprostanie większym przeciwnikom (CBK sztucznie spychało graczy do e2 13lvl niżej, które często dropiły itemki na jeszcze niższy poziom).
2021.11.25 20:14:47
Ocena: 8 :: Oceń wypowiedź:
cytuj | ID:45198271

Prestige

317559
4504
Deedo:
Nie e2 były za mocne, ale walki były z nimi za długie i dlatego gracze nie dawali rady.
Wraz z wejściem poprawki, walki są lekko za krótkie, a e2 dużo nie bije. Proponuję, aby jednak wrócić do poprzedniej aktualizacji (gdy e2 były za mocne), a następnie osłabić ich życie o 20-30%. Myślę, że tyle wystarczy, by e2 nie były za mocne, ale też nie będą za słabe.
Dodatkowo, niech ktoś od was ręcznie sprawdzi siłę każdej z e2.

Gram w Margonem 11 lat, od zawsze myślałem, że powinniśmy się ustawiać na e2 10-13 lvle niższe, a jednak to było sztuczne spychanie graczy niżej, nadal proponowałbym zostać w tej idei gry, niech gracze lootają itemy dla innych graczy, a niekoniecznie na siebie, przykładem mogą być legendy z Górali, gdzie taki 114 może iść na Wójta i zlootać sobie potrzebną mu czapkę, a chociaż na Majunie.
_
Edytowany 20:59:31 25.11.2021 przez Prestige
2021.11.25 20:55:02
Ocena: 0 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45198387

Norbek

300419
4385
Deedo:
Tak zgadzam się w 100% że kiedyś samemu nie można było sobie wylotać eq, bardzo fajnie że daliście boost do hp ale teraz powoduje to sytuacje że można bić solo e2 nawet z nie swojego przedziału a 1 / 2 w górę. Przykładem może być to że 167 trop w ledze nie powinien cerasusa na f zbijać.


Zmiany są dobre wręcz świetne, ale mobki są zbyt słabe. Chętne zobaczę jak 167 zbija na f dwk bez większych strat w hp ale zbijanie e2 13 lvl w górę na f bez większych strat to już przesada i nie powinno mieć to miejsca.
Nie wierzę że z góry dostajecie nakaz max 2 zmian balansujących w jednej aktualizacji więc co za problem trochę podnieść trudność walk pve? Słabsi gracze będą zbijać e2 na swoim przedziale ale zostawią solowane e2 z nie swojego przedziału
2021.11.25 21:11:56
Ocena: 2 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45198422

Irian Dragonfly

3006
1689
Deedo:
Ale zabraliście CBK, tego nie uwzględniasz?
2021.11.25 21:16:01
Ocena: 1 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45198425

Skittle

350310
485
Deedo:
bijąc e2 na dłuższa mete i tak musimy wbijać 13 przewagi nad e2, bo w innym wypadku będziemy stratni do graczy, którzy wbili ten lvl i maja nad nami ogromna przewage dzieki bonusowi za poziom. dla przykładu ja bijąc tolypetusa(245) postacia 244lvl mam praktycznie zerowe szanse z osobami, które wbiły 258 czyli max poziom do bicia tej samej e2. jeśli nie chcecie całkowicie usunąć bonusu za przewagę poziomową to chociaż podnieście lvl od którego ta przewaga zaczyna działać.
Edytowany 22:06:07 25.11.2021 przez Skittle
2021.11.25 21:27:28
Ocena: 1 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45198439

Arithael

2711086
1505
Skittle:
Gorzej jak będzie dochodziło do sytuacji gdzie ta osoba będzie na spokojnie biła sobie e2, a Ty mając te przewagę nad graczem będziesz nabijał na tej osobie list bo masz te 13lvl przewagi nad e2, a jej jednak sporo brakuje.
2021.11.25 21:43:05
Ocena: 3 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45198460

Antharax

425438
1072
Czekałem ze swoją opinią na temat walk PvE (po aktualizacji z 23.11) ze względu na to, że chciałem przetestować różne możliwości, zestawy ekwipunku, rodzaje magii.
Po prostu nie chciałem za szybko jej pochlebiać lub krytykować bez wcześniejszego przeanalizowania walk szczególnie z e2, bo aktualnie na tym aspekcie skupiam swoją grę, aczkolwiek kilka grup berserkerów magiem o poziomie 130 w hero eq (bez ulepszeń, zimno + tarcza - licytki 130 również nieulepszone) zbiłem i nie miałem większych problemów - potrafiłem zbijać na szybkiej walce grupki 3-4 os berserkerów i zostawało mi ponad 50% hp (bez leka w mistrzostwie).
Myślę, że aktualizacja ta dobrze zbalansowała expowiska ze zwykłymi mobkami, natomiast co do expowisk z większą ilością elit się nie wypowiem, bo takich nie odwiedzałem.

Jeśli rozchodzi się o e2 to na paladynie 265lvl zbijałem na spokojnie Cuaitla, a z Yaotlem miałem mały problem i walki były dość losowe - raz wygrywałem, a raz nie, aczkolwiek przed aktualizacją miałem podobnie, delikatnie łatwiej. Na magu 227 miałem trudności z Marloth - testowałem błysk (rózga) + ogień (orb) oraz na odwrót, czyli ogień (rózga) + błysk (orb), ale większej różnicy nie było. W powyższym zestawie broni otrzymywane obrażenia były na tyle różne, że raz potrafiłem wygrać z 90% hp, a innym razem przegrywałem i elicie II zostawało 10-25% hp - uważam, że te wartości nie powinny być aż tak rozrzucone, natomiast rozumiem, że było to spowodowane moją dosyć słabą defensywą.
Następnie pod lupę wziąłem zestaw zimno + tarcza - tutaj było już dużo lepiej, otrzymywane obrażenia nie były aż tak rozrzucone - przeważnie zostawało mi ponad 50% hp i na około 10 walk wszystkie wygrywałem.
Generalnie uważam, że aktualizacja była dobrze zbalansowana - wystarczyło potestować różne rodzaje broni, magii, wczytać się w poszczególne umiejętności - czego wymagają, pod co działają, a pod co nie.

Łatka do aktualizacji z 23.11 (Silnik gry / wersja 31.0.1) zmniejszyła atak potworów od zwykłych po herosów aż o 25% oraz życie potworów zwykłych, elit oraz elit II o 50% - w mojej opinii są to zbyt duże wartości, mogę się zgodzić, że lekkie osłabienie było potrzebne, lecz z pewnością nie aż takie.
Wystarczyłoby 10% ataku oraz 20% życia, bądź 25-30% życia bez ingerencji w atak.
Zapewne zmiana ta była podyktowana dużą krytyką graczy i Administracja na szybko, pochopnie podjęła decyzję. Tym sposobem popadliśmy ze skrajności w skrajność co też nie jest zbyt dobre, bo takie duże ułatwienie odbiera grze jakąkolwiek satysfakcję z walk PvE, wystarczyło dobrać odpowiedni ekwipunek, umiejętności i z pewnością dałoby się expić na tych "trudnych expowiskach".

Deedo:
Uważam, że trochę sami na taką krytykę zapracowaliście, ponieważ nowe e2, herosi, kolosi, itemy wprowadzane przez ostatnie kilka lat spowodowały znaczące ułatwienie przede wszystkim w walkach PvE, dodatkowo system ulepszania przedmiotów spotęgował ten problem - gracze przyzwyczaili się do walk, w których spore grupki potworów zabierały im co najwyżej 40-50% hp oraz trwały one strasznie szybko, a to nie do końca tak powinno wyglądać. Taka ingerencja w balans jak podczas aktualizacji listopadowej, powinna mieć miejsce przed wprowadzeniem spalarki i całego systemu ulepszania, a nawet dużo wcześniej, jednak wtedy wzmocnienie potworów nie powinno być aż takie duże jak miało to miejsce 2 dni temu - małymi krokami wzmacnialibyście potwory wraz z kolejnymi udogodnieniami, nowymi przedmiotami oraz systemami, wtedy gracze nie zauważyliby aż takiej różnicy w sile mobów.
Dodatkowo nie wprowadzałbym wszystkiego tak nagle, bo tego jest zdecydowanie za dużo:
1. Relokacja czerwonych orków, praorków, czarnych gwardzistów - dla mnie jest to neutralna zmiana, bez różnicy czy będą one rozlokowane w okolicach Werbin czy Kwiecistego Przejścia, jednak bardzo dobrze, że tak szybko zostało to zaktualizowane i nie odłożyliście tego na przyszłość tak jak w przypadku Sekty;
2. Nowe umiejętności - prędzej czy później musiało to nastąpić i tutaj raczej nikt nie powinien być zaskoczony, osobiście jestem zadowolony z nowych umiejętności, chociaż walki nie są aż tak jednostronne przez zbyt mocne ataki konkretnych profesji bazujących na olbrzymim ataku oraz mocy krytyka, a zmiana z życiem postaci tylko je przedłużyła co jest zdecydowanie na plus;
3. Praktycznie całkowita przebudowa szablonu lootów z elit oraz e2 128-183 - co było bardzo potrzebne chociażby ze względu na dużą różnicę pomiędzy e2, a wymaganym poziomem przedmiotów (np. Fodug), które znajdują się w jej szablonie, jednak bez wcześniejszego poinformowania graczy o takiej sytuacji można było się spodziewać ich niezadowolenia, ponieważ ktoś stał na jakiejś e2 x miesięcy po jakiś przedmiot i nagle okazuje się, że po aktualizacji jest on do zdobycia z innego potwora, którego nie może bić ze względu na zbyt dużą przewagę poziomów nad konkretną e2.
Pomijając ten fakt to dokładne zmiany w szablonach poszczególnych potworów powinny, a w zasadzie muszą (na przyszłość) być zawarte w poście z aktualizacją - niekoniecznie bezpośrednio w nim, jednak jakiś post oficjalny powinien zostać dodany oraz podlinkowany w poście z aktualizacją w BT, żeby każdy był świadomy szablonu przedmiotów - w szczególności mam na myśli stare, lekko przerobione przedmioty (nowe to inna kwestia, ich nie trzeba było przedstawiać, żeby nutkę zaskoczenia pozostawić).

Rozbiłbym to chociaż na dwie aktualizacje - relokację czerwonych orków, praorków, czarnych gwardzistów (+ Questy i wszystko związane z tymi zmianami) i przeorganizowanie szablonu elit oraz elit II (wraz z informacjami dotyczącymi szablonu lootów e2 po aktualizacji), a dopiero w kolejnej aktualizacji po około 2 tygodniach nowe umiejętności, zmiany w życiu, wzmocnienie mobów i generalnie cały ten balans.
___

Podsumowując - uważam, że aktualizacja z 23.11. była na plus, wystarczyło potestować różne możliwości, zestawy broni, umiejętności i wszystko dało radę zbić na expowisku na konkretny poziom. Pomijam absurdalne krytyki, bo ktoś nie dawał rady na expowisku przeznaczonym dla poziomów co najmniej o 5lvli wyższym od postaci, np. 143 poziom na duchach ~160 poziomy - to przecież jest jasne, że potworki z poziomem tyle wyższym nad postacią powinny, a nawet biją więcej niż w postacie o poziomie 150, ale ten problem został zapoczątkowany już kilka lat temu, teraz tylko został on wyolbrzymiony przez niebotyczne wzmocnienie potworów w jednej aktualizacji - wystarczyło rozłożyć te wzmocnienie na kilka mniejszych aktualizacji, a zacząć je wprowadzać tuż przed wprowadzeniem ulepszarki/spalarki. Wzmacnianie co miesiąc/dwa o 10-20% byłoby mniej widoczne niż jednorazowe o 200% (procenty wymyśliłem, żeby dobitnie zaprezentować co mam na myśli), wtedy łatwiej by było monitorować problemy graczy w walkach PvE i nanosić ewentualne poprawki - dalsze wzmocnienia, osłabienia, bądź zatrzymanie dalszego wzmacniania i utrzymanie siły mobów na konkretnym poziomie.
Wracając do aktualizacji... Elity II mogłyby dostać lekkiego nerfa życia, bądź ataku, ale z pewnością nie takiego gigantycznego jakiego dostały.
___

Edit:
@Deedo "Wzmocnienie musi być jednorazowe." - Jeśli faktycznie nie mieliście możliwości rozbić tego na kilka mniejszych wzmocnień to po takim dużym buffie wystarczyło osłabić hp potworom o około 20-30% i byłoby to wystarczającym osłabieniem, bo aktualne sytuacje np. 271w zbija solo Zorina czy inne tego typu to na pierwszy rzut oka widać, że coś jest nie tak i szczególnie e2 są zbyt słabe. Rozumiem jak byłaby spora szansa zbijać e2 na równym poziomie czy tam kilka wyżej, ale nie 30 poziomów poniżej e2.
Ewentualne poprawki w sile mobów są jeszcze możliwe czy to już zamknięty temat? Wydaje mi się, że najsensowniejszym rozwiązaniem byłoby wrócić do siły mobów z aktualizacji listopadowej, a następnie osłabić życie potworów:
- zwykłych oraz elit o 30%
- elit II o 25%
Powyższa propozycja wydaje się dość dobrze zbalansowana. W głównej mierze problem był ze zbyt wysoką wartością punktów zdrowia potworów, obrażenia nie były aż tak bolesne, natomiast zdrowie już tak, bo walki były zbyt długie i po x turach brakowało staminy do używania umiejętności aktywnych przez co traciło się wszelkie bonusy z owych skilli.
___
Edytowany 16:30:26 26.11.2021 przez Antharax
2021.11.25 22:53:37
Ocena: 1 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45198580

Tristamek

34285
533
Deedo:
Zmiany dobre, ale nadal nie zmienia to faktu, że gracze przeważającą większość e2 sobie pilnują większym harem i taki 400 poziom może sobie stać gdzie chce, bo ma przewage poziomów. Problemem jest endgame, który ciągnie się od lat za wami jak smród, pozdrawiam.
2021.11.26 04:20:05
:: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45198746

Danio

3121036
3053
Deedo:
https://imgur.com/a/YKX6eZE
Rozumiem, że wzmacniacie moby, bO mUSi bYĆ CiĘżKo, ale chyba coś poszło nie tak. Już przełknę to niszczenie pancerza u e2+, ale robienie z herosów/tytanów/kolosów kukły, której nie można zbijać HP bo ma również limit niszczenia pancerza 50% (i większe życie? W logach nie widziałem nic, a jak widać, bije się tak piekielnie długo, że sam demon sobie przerwę na kawę robi) jest dla mnie rzeczą dość absurdalną. O biciu kolosów/tytanów wojowników nawet nie wspomnę, bo nie dość, że nie ma przewagi lvlowej, to mają więcej pancerza, którego nie można zredukować. Zmiana jak najbardziej na plus dla tych, którzy chcą się irytować i niszczyć sobie wzrok, patrząc jak dynamicznie spada HP
2021.11.26 08:10:56
Ocena: 2 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45198767

Nieasertywny

271386
924
https://i.imgur.com/C6cqHYE.png
Można osłabić w stosunku do tego co było po aktualizacji, bo faktycznie - były trochę za mocne, ale teraz to już przesada w drugim kierunku.
2021.11.26 13:41:45
Ocena: 1 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45199269
Początek strony Strona: [1]

Temat zamknięty, nie można w nim pisać postów

Forum Margonem > Rozmówki ogólne > Siła potworów po zmianach

Podaj powód dlaczego oceniasz post na

Pozostało ważnych głosów na dziś: 0, po przekroczeniu limitu
Twój głos pokaże się przy wiadomości, ale nie doliczy się do reputacji gracza.


* pole nieobowiązkoweLimit znaków 0/50

Zgłoszenie postu do moderacji.
Poniżej możesz podać powód Twojego zgłoszenia.

Pamiętaj, że za bezsensowny komentarz możesz otrzymać knebla i stracić swoją reputację.

Limit znaków 0/150

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
AND grp=0