Momencik

Czekaj na odpowiedź servera..

Uwaga

  

Forum Margonem > Rozmówki ogólne > Beton Supportu! "Wiemy, że jesteś niewinny...

[zamknięty] [Przeszukaj temat] [Dodaj do ulubionych]
Koniec strony Strona: [1]

Roracus Watyn

280135
1177
Dzień dobry!

Jako, że sprawa na panelu kontaktowym utknęła w martwym punkcie, to nie pozostaje mi nic innego jak nagłośnić ją na forum. Pełny tytuł tego postu miał brzmieć: "Wiemy, że jesteś niewinny, ale nie odbanujemy ci konta". Być może temat będzie lekką przestrogą dla tych, którzy mają swoje 10-15 letnie konta w Margonem. Nie mniej jednak przejdę do konkretów.

Dnia 22 kwietnia 2021 roku ja oraz mój przyjaciel Serice otrzymaliśmy bana na stałe za "multikonto". https://imgur.com/KA8yg7h https://imgur.com/1BO5BIq
Od razu wspomnę, że nie mieliśmy żadnych mulciaków, zarówno mój kumpel jak i ja mieliśmy jedno konto (on swoje, ja swoje), nam mulciaki do szczęścia nie były i nie są potrzebne. Pytanie dlaczego otrzymaliśmy właśnie permbana pozostaje tajemnicą Garmory do dzisiaj. Zarówno ja jak i Serice napisaliśmy odwołania. Aby lepiej zapoznać się ze sprawą, to podaję wam krótką historię naszych kont. Gracz Serice wchodzi rzadko na konto, ostatnie jego logowanie było przed banem jakieś 15-18 marca 2021 (ponad miesiąc przed banem). Serice dawno temu ustawił mnie jako zastępcę. Samo konto ma ponad 9 lat, a historia jego (bany) czysta. Moje konto ma podobny staż. Logowałem się mniej więcej raz w tygodniu wówczas i podobnie zerkałem na konto należące do kolegi (funkcja zastępcy).

Podczas odwołania opisaliśmy sprawę oraz oświadczyliśmy i udowodniliśmy, że nie jesteśmy dla siebie "multikontami". Jednak tu zaczynają się schody. Musiałem podać dane weryfikacyjne typu login, numer telefonu, email itd. Musiałem zweryfikować numer telefonu oraz email. Z małymi problemami, ale się udało. Następnie musiałem odpowiedzieć na pytania dotyczące historii konta (zdobyć pewność, że ja to ja) oraz wyjaśnić kilka kwestii. Cała procedura weryfikacyjna zajęła 3 tygodnie (czas od nadania bana do zdjęcia bana). Natomiast Serice podał również prawie wszystkie podstawowe dane weryfikacyjne. Podał wszystko poza emailem, gdyż nie pamięta, jakiego podał podczas rejestracji, która swoją drogą miała miejsce ponad 9 lat temu.

Rezultat sprawy podaję, podając linki do profilu naszych kont:
https://www.margonem.pl/profile/view,4634861#char_13469,nerthus
https://www.margonem.pl/profile/view,3810035#char_20779,nerthus

Dobrze państwo widzą! Moje konto zostało odblokowane, mojego kolegi nie. Pytanie zatem dlaczego? Skoro stało się jasne, że nie jestem multikontem mojego kumpla (zatem on moim również nie jest). Również o to zapytałem zaraz po otrzymaniu rekompensaty (o rekompensatę sam musiałem się upomnieć swoją drogą). Odpowiedź była taka, że od blokady powinien odwołać się bezpośrednio właściciel konta. Ok! Problem w tym, że właściciel konta odwołał się od blokady, a odpowiedź Supportu to "Nie udzielimy informacji w sprawie konta bez podania emaila". Problem ze strony administracji załatwiony – pora na CSa.

Skoro bawimy się w procedury, to proszę bardzo!

Pierwsza kwestia:
"Taryfikator Kar
I. ZASADY OGÓLNE
12. Nie przyjmujemy screenów ani nie rozpatrujemy zgłoszeń dotyczących spraw starszych niż 30 dni."

Ktokolwiek nas zgłosił, podał jakiekolwiek dowody na multi itd. To na podstawie aktywności z 30 ostatnich dni powinna być rozpatrzona kwestia multikont między naszymi kontami. Dlatego wcześniej podałem relacje między naszymi kontami. Znajomy 0 razy wtedy wchodził na konto, ja kilka razy na swoje i kilka razy na konto jego, poprzez funkcję zastępcy. Nic poza tym! Dlatego też jestem ciekaw powodu nałożenia bana na nasze konta. Zgłoszenia odwoławcze oczywiście zgłosiliśmy w ciągu 30 dni od nadania bana, więc pod względem procedur dopełniłem z kolegą obowiązku.

Druga kwestia:
"Taryfikator Kar
I. ZASADY OGÓLNE
20. Administracja Gry jest zobowiązana do przedstawienia Graczowi dowodów jego winy, chyba że Gracz z tego zrezygnuje. Dowody obejmują wskazanie naruszenia regulaminu z podaniem okoliczności (ale bez szczegółów technicznych). Nałożenie blokady w każdym przypadku naruszenia Regulaminu Gry jest konsekwencją ustalenia przez nakładającego blokadę MG, że istniejące dowody tego wymagają. W przypadku wątpliwości, Gracz jest proszony o udzielenie wyjaśnień."

Dowody nie zostały przedstawione ze strony Administracji. Całe odwołanie polegało tylko na weryfikacji gracza i w zasadzie to tyle. Z tego punktu wynika, że dopóki gracz sam nie napiszę w zgłoszeniu, że rezygnuje z przedstawienia dowodu, wtedy Administracja jest zwolniona. W każdym innym wypadku jest zobowiązana. W moim przypadku była zobowiązana.

Trzecia kwestia:
"Taryfikator Kar
IV. ZŁE ZACHOWANIE GRACZA I NIEODPOWIEDNIE TREŚCI
Blokada konta na 14 - 30 dni
2. Posiadanie wielu kont – konto z największym levelem jest blokowane czasowo, a wszystkie pozostałe konta na stałe."

Jeżeli już, to zgodnie z regulaminem Administracja powinna powinna ukarać moje konto na 2 tygodnie, mojego kolegi na stałe. W tym przypadku poszły 2x bany na stałe. Z jakiego powodu stało się inaczej - też jest to tajemnica Garmory. Natomiast patrząc na to logicznie, można wywnioskować, że ja jestem multikontem Serice, ponieważ on wcześniej założył konto ode mnie i od 9 lat byłem multikontem jego, więc to on powinien dostać 2 tygodnie, a ja perm. Co również jest absurdalne.

Jakiekolwiek argumenty tu niestosował Serice podczas odwołania się od bana (a poruszył prawie wszystko, co powyżej opisałem), to ciągle spotykał odpowiedź w stylu, że "Nie zmienią decyzji, póki nie poda adresu email, bo wtedy przystąpią do szerszej weryfikacji". To jest właśnie ten Beton Supportu, o którym mowa w tytule tematu.

Ja oczywiście rozumiem, że Administracja ma potrzebę weryfikowania gracza, szczególnie po wyciekach danych, jakie miały miejsce. Również rozumiem, że mój znajomy powinien znać email na koncie. Jednak znajomy znał resztę podstawowych danych. Bez żadnego problemu Administracja mogła zweryfikować numer telefonu (był na koncie), który jest bardziej przypisany do osoby, bo można zweryfikować daną osobę - po emailu niekoniecznie. Znajomy zna login i hasło oraz z pewnością zna jakieś dane na temat konta, które nikt inny nie zna. Od siebie dodam, że ja miałem email na koncie, do którego od lat nie mam dostępu, bo nie znam hasła nawet. Różnica między mną, a Serice była tylko taka, że ja pamiętałem nazwę wpisaną - a on nie.

Natomiast co do weryfikacji, to uważam to Administracja mogła zweryfikować, ale swoje działania. Tutaj jak widać, tej weryfikacji zabrakło. Szczególnie, jeżeli chodzi o sprawę zbanowania i odbanowania dwóch kont, gdy okazało się, że nie ma podstaw do zablokowania konta. Odbanowanie jednego z kont jest tutaj niepodważalnym dowodem na to, że drugi gracz jest również niewinny. W mojej ocenie powinno tu być odbanowanie kont bez względu na to, czy gracz pamięta szczegóły z historii, czy też nie. Najwyraźniej osobie rozpatrującej zgłoszenie zabrakło tego dowodu.

Nie chciałbym, aby post był podstawą do obrażania/szkalowania administracji, bo nie o to tu chodzi. Tu mamy do czynienia z groźnym procederem, w którym administracja może zbanować każdego z was pod pretekstem "multikonta", tak jak mnie i kolegę zbanowała, a następnie żądać od was podstawowych danych weryfikacyjnych, ponieważ tak było w naszym przypadku. Dlatego ten post jest przestrogą (jak wspomniałem na początku) dla osób, które mają konta, ale nie pamiętają/nie używają maila na nim lub nie używają numeru telefonu. Na tą chwilę dla administracji jest to wystarczający powód, aby odrzucić wasze odwołanie w przypadku bana nieważne, czy macie rację, czy też nie. Jestem przekonany, że kont z 10 letnim stażem i większym jest mnóstwo, gdzie te dane nie są aktualizowane (nieużywany mail, numer telefonu itp).

Mam nadzieję, że post dotrze do kogoś, kto również reprezentuje Support i rozpatrzy tą sprawę całościowo, a nie poprzez pryzmat znajomości emaila. Tego życzę sobie, a wam miłego weekendu i zapraszam do dyskusji opinii na ten lub podobny temat. Jeżeli temat nie pasuje do tego działu to proszę, aby został przeniesiony na odpowiedni. Będę zerkał co jakiś czas i odpowiadał na wasze pytania lub wątpliwości. Pozdrawiam serdecznie!

Edit: literówki, znaki interpunkcyjne itp.
Edytowany 15:49:54 25.9.2021 przez Roracus Watyn
2021.09.25 15:36:01
Ocena: 8
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45129857

Prestige

317559
4504
Roracus Watyn:
Wyjaśnij mi jakim sposobem masz ustawiony numer telefonu na profilu, skoro nie znasz hasła do maila?
Ja nie mogę dodać numeru, bo link jest wysyłany na e-mail.

Czekam aż ja za coś dostanę bana, nie jestem zbyt lojalny dla Garmory.
Życzę, żeby sprawa szybko się rozwiązała, pozdrawiam!
2021.09.25 16:06:38
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45129900

argathon dawny demon

33130
10635
nie graj w to i problem rozwiazny pozdro
2021.09.25 16:11:37
Ocena: -6
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45129903

Roracus Watyn

280135
1177
Prestige:
Numer telefonu ustawiłem lata temu. Z tego co pamiętam, to nie było wówczas potrzeby weryfikowania tego emailem. Jeżeli się mylę, to niech ktoś mnie poprawi. Teraz nawet nie widzę opcji dodania/zmiany numeru telefonu. Na dzień dzisiejszy mam rozwiązany problem z emailem. Podczas zmiany emaila miałem okazję doświadczyć rażących błędów ze strony administracji, jednak jest to wątek na osobny temat.

argathon dawny demon:
Mój kolega nie gra, bo dostał bana. Nie rozwiązało to problemu. Nie sądzę, aby moje zaprzestanie gry również rozwiązało problem.
2021.09.25 16:28:09
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45129911

Lambert

300627
659
Roracus Watyn:
Miałem taką samą sytuację, po odwołaniu bana zdjęli w przeciągu kilku godzin. Najśmieszniejsze w tym wszystkim było to, że wtedy jeszcze byłem MC i nikomu nie przyszło do głowy, by sprawę dokładnie przeanalizować. Ktoś chciał nam zwyczajnie zrobić na złość.
Edytowany 17:32:47 25.9.2021 przez Lambert
2021.09.25 16:42:16
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45129924

Bestia z Orłowa

271367
1276
Roracus Watyn:
Co do samego panelu, ja miałem problem z wycofaniem outfitów prywatnych, kazano mi przedstawić nr telefonu oraz FB które były ustawione x lat temu oraz je potwierdzić, widzieli przecież, że ani mail ani hasło nie było zmieniane a ciągneli tą sprawę długo gdyż nie pamiętałem FB, ziomek na panelu był tak uparty że musiałem zgadywać które z 5 moich kont na FB tam wkleiłem. Praca panelu powinna zostać drastycznie zmieniona bo takie sytuacje to codzienność a nie coś wyjątkowego i rzadkiego.
2021.09.25 17:37:29
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45129953

Affirr

21693
1173
Roracus Watyn:
Powiem Ci, że jakbym dostał bana na konto to pewnie też bym nie był w stanie zalogować się na mail który podałem... a tu nawet nie wiem kiedy, ciekawskich zapraszam na profil, dość stare jest to konto.

Generalnie nie szanuję żadnych oszustw, sam spędziłem wiele dni w grze, nigdy nie kantując i jestem bardzo rozgoryczony obecnym stanem gry (boty, mulciaki etc). Niemniej gdybym dostał bana od Garmory, to pewnie ostatecznie obraziłbym się na nich z wielkim "XD" zakończył moją przygodę z margo.

Jak masz ziomka, którego znasz osobiście i gracie sobie razem to jest to jedna z najlepszych rzeczy, utrzymują przy grze. Także wszystkiego dobrego, mam nadzieję, że wszystko się tam wyjaśni pozytywnie.

Pozdrowienia dla uczciwych graczy, starych wyjadaczy (z rymem, a co!).

A! I jeśli czyta to jakiś bociarz-mulciarz, to wiedz że mam nadzieję, że nabijesz sobie guza

@+
dzięki dałem z siebie ile mogłem, czyli około 30%

@dół
to trochę nie wina Garmory, oni też muszą dostosowywać się do obowiązującego prawa, wymogów formalnych etc. Zarabiają przecież na swojej działalności realne pieniądze
Edytowany 02:36:38 26.9.2021 przez Affirr
2021.09.25 21:23:51
Ocena: 2
KONTO ZABLOKOWANE | zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45130242

Roracus Watyn

280135
1177
Lambert:
Na tą chwilę zdjęcie bana w ciągu kilku godzin jest już niemożliwe niestety. Czas weryfikowania oraz odwoływania się zajmuje na tyle długo, że kogoś można wykluczyć z eventu - jeżeli jest taki w międzyczasie. Rekompensata za brak dostępu do gry niestety jest kpiną. Pamiętam czasy, w których Administracja potrafiła podejść do sprawy racjonalnie i wyjaśnić, a całość zajmowała kilka dni (pamiętam jak miałem taką sprawę w 2016 roku).

Zikk:
To wszystko przekłada się na funkcjonowanie reszty gry. Dobrze, że nie każą podawać skanu dowodu osobistego.

Affirr:
Tu wystarczy pamiętać jaki mail oraz numer telefonu był ustawiony na koncie. Na panelu można wspomnieć, że nie ma się do niego dostępu (tyle dobrego). Też starałem się grać uczciwie, Serice również (znam go osobiście, chlałem z nim wódę). Z kantowaniem to tylko kantor prowadziłem nic więcej Nie mniej jednak szkoda kont, które mają staż 3000 dni i więcej z powodu tego, że Garmory zechciało rozbudować biurokrację, bo na tą chwilę tak to wygląda.
2021.09.25 21:59:22
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45130276

Delight

300201
428
Roracus Watyn:
Czas weryfikowania oraz odwoływania się zajmuje na tyle długo [...]
Co jest uzależnione m.in. od aktualnej struktury pracowniczej, liczby pracowników znajdujących się na urlopie lekarskim, macierzyńskim, okresami urlopowymi, sytuacją epidemiologiczną. Masa czynników ukierunkowuje tempo prac na supporcie, na który dziennie potrafi przybyć ponad 100 zgłoszeń.

Sama procedura mocno uległa zmianie na przestrzeni ostatnich miesięcy, lat i trzeba spojrzeć na to bardziej obiektywnie - wszystkie nowe wymogi są ukierunkowane na zwiększenie bezpieczeństwa oraz maksymalne zminimalizowanie "furtek" pozwalających na przejęcie czyjegoś konta przez błąd ludzki. Przed tymi zmianami, manipulując oraz oszukując, przy posiadaniu pewnych informacji, korzystając z dobrej woli pracownika supportu, możliwe było przejęcie czyjegoś konta. Obecnie, gdy trzeba w stu procentach zastosować się do procedur, znika nam czynnik ludzki, bo jakiekolwiek niedopełnienie informacji przez gracza, skutkuje brakiem możliwości obsługi zgłoszenia.

A co do pozapominanych dostępów do maila, braku wiedzy, który profil na Facebooku się podało w konfiguracji itp. sytuacji, to jest to wyłącznie wina graczy, którzy sami na siebie kręcą bat. Niezainteresowanie się przez 12 lat (via gracz nieco wyżej) kwestią maila przypisanego do konta (z wiedzą, że służy on w razie problemów do odzyskiwania dostępu do konta), to przykład głupoty, lenistwa i zaniedbania. Wasze dane do logowania można próbować zdobyć na wiele różnych sposobów, jak np. metodą bruteforce, przy wyciekach danych firm (co jest rzeczą codzienną) i to w waszym interesie jest dbać o właściwe zabezpieczenie konta i pamięć co do metod, których do tego użyliście.
2021.09.25 22:47:57
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45130343

Hava Nananana

316207
4751
Delight:
w tej sytuacji raczej chodzi o, pozwolę sobie tak to ująć, zwykłą złośliwość kogoś z panelu. Naprawdę, zweryfikować tożsamość możesz chociażby za pomocą podania danych transakcji zakupu SŁ czy numeru konta z którego przelewane były pieniądze. Odrzucanie tego na podstawie samego adresu email jest dla mnie kuriozalne - czasami jak loguję się na fb to potrzebuję chwili by przypomnieć sobie której skrzynki użyłem przy rejestracji, a co dopiero w przypadku gry w którą większość stąd zaczynała grać w latach szkolnych
2021.09.26 23:37:50
Ocena: 5
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45131543

Mrtheboss

34868
338
Roracus Watyn:
Gościu przenosi po 10 multikont z innego świata, zgłaszasz taką osobę i nie dostaje bana, albo dostaje na 2 tyg . I tak jestem pełen podziwu, że wy dostaliście, bo w dzisiejszych czasach dowodem dla administracji jest napisanie "Hej mam mutikonto". Przykre to jest niestety, bo w oczach uczciwego gracza po przez czyny administracji wprost jesteś zmuszany do takiej gry i niestety co raz więcej osób sięga po multikonta, które robią się problemem na skalę masową. Najlepiej siedzieć cicho, sł za mk się zgadzają, więc po co coś robić? Lepiej jakieś 2 randomowe osoby dla przykładu zbanować niż typa co lata na 30 kontach, które przenosi z różnych światów.
Edytowany 09:58:25 27.9.2021 przez Mrtheboss
2021.09.27 09:55:55
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45131660

Prestige

317559
4504
Podbijam posta jak naleśnika z patelni.
2021.09.29 18:20:08
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45133947

Trajan Znikąd

182110
1181
Kolega śmiało może ich pozwać za bezpodstawnego bana. Ma wszystko na tacy włącznie z tym, że Tobie odblokowanie a jemu nie.
2021.10.01 17:00:33
Ocena: -1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45136382

Roracus Watyn

280135
1177
Delight:
W wielu przypadkach, jeżeli nie w większości przypadków - łatwiej sobie dać spokój z panelem i szybciej zrobić sobie nowe konto i ustawić bota, aby nadrobić straty. Niestety tak to wygląda na 2021 rok. Pomijając już kondycję kadrową Garmory, to same procedury, które miały dawać bezpieczeństwo - dają w konsekwencji nieodwracalną utratę konta z powodu "bezpieczeństwa". Jeżeli ktoś ma na tyle danych, aby przejąć konto - to je przejmie w ten czy inny sposób. Garmory stworzyło tu system, w którym sam właściciel konta ma spory problem z jego odzyskaniem. Osoba z Supportu może stwierdzić, że gracz nie jest właścicielem konta, bo nie zna historii konta (np. nie pamięta ile razy mute dostał, a konto ma 10 lat lub kiedy te mute dostał) i nie będzie to wcale abstrakcyjny przykład. Co do graczy kręcących bat, to na ten moment nie tylko powinni pamiętać email, facebook oraz inne podstawowe dane konta, ale również zapisywać gdzieś historię zakupów sł, historię banów/mute/knebli, co raczej mija się z celem samej gry.

Hei Chaohsien:
W przypadku mojego kolegi można było go zweryfikować poprzez numer telefonu i byłby to wystarczający dowód, że to on jest właścicielem konta.

Mrtheboss:
2 osoby dla przykładu zbanować i nie trafić z przykładem...
2021.10.10 18:58:01
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45145129

Talarcio

250428
2803
Roracus Watyn:
Wątpię, że uda się wam coś z tym zrobić, bo Garmory na 99% ma gdzieś tego typu sytuacje, napisałbym coś więcej ale obecnie za wszystko można dostać bany i kneble więc sam ograniczyłem mocno jakiekolwiek swoje wypowiedzi na forum. Jednakże życzę wam, że uda się odzyskać konto.

+ może i tak, przez ostatnie pół roku / rok prawie w ogóle na forum nie wchodziłem tylko raczej na WPW i eventy
Edytowany 17:27:33 11.10.2021 przez Talarcio
2021.10.11 17:11:50
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45146031

Sindelian

9439
896
Roracus Watyn napisał(a):

Stary przyjacielu! Trzymam kciuki żeby się udało. Jest jak jest, kiedyś to było... mawiają. Pozdrowionka z Nerthusa
2021.10.14 09:57:57
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45148717
Początek strony Strona: [1]

Temat zamknięty, nie można w nim pisać postów

Forum Margonem > Rozmówki ogólne > Beton Supportu! "Wiemy, że jesteś niewinny...

Podaj powód dlaczego oceniasz post na

Pozostało ważnych głosów na dziś: 0, po przekroczeniu limitu
Twój głos pokaże się przy wiadomości, ale nie doliczy się do reputacji gracza.


* pole nieobowiązkoweLimit znaków 0/50

Zgłoszenie postu do moderacji.
Poniżej możesz podać powód Twojego zgłoszenia.

Pamiętaj, że za bezsensowny komentarz możesz otrzymać knebla i stracić swoją reputację.

Limit znaków 0/150

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
AND grp=0