Momencik

Czekaj na odpowiedź servera..

Uwaga

  

Forum Margonem > Dyskusje techniczne > Experimental - dyskusje

[Przeszukaj temat] [Dodaj do ulubionych]

Xanari

31893
1759
Nie będę przeglądał tematu czy ktoś o tym pisał czy nie, ale testuję sobie to ulepszanko na Experimential i opiszę swoje spostrzeżenia.
1. Czy na pewno zwiększenie statystyk powinno być z góry określoną liczbą, a nie procentowym ulepszeniem? Na przykład ulepszając łapy z Patryka na +5 dostajemy 2 uniku, czyli 8 zamiast 6, 0.08 SA, czyli 0.39 zamiast 0.31 i te boosty są powiedzmy zauważalne, ale ulepszając łapy z Nymphy na +5 dostajemy całe 0.08 SA, czyli łącznie 2.31 zamist 2.23, wow. Koszt ulepszenia takich łapek z Nypmhy na +5 jest kosmiczny, a taka różnica w statystykach jest na tyle nieodczuwalna, że jeśli to nie zostanie zmienione to po prostu nie będzie się ich opłacało ulepszać
2. Powinna zostać wprowadzona jakaś pula statystyk jakie możemy wylosować w itemie na daną profesję, bo jeśli łowca poświęci dorobek swojego życia na ulepszenie legi do +5 i dostanie do wyboru intelekt, skm i odp. na zimno to chyba jego przygoda z Margonem się zakończy.
3. W statystykach do wyboru na +5 nie powinno być żadnych odporności, pancerza i siły krytyka magicznego/fizycznego oraz tak jak wspomniałem wyżej, łowca nie powinien móc trafić w przedmiocie na swoją profesję (nie mówię o itemach na all profy) many ani jakiegoś intelektu.

@+ Czyli mam rozumieć, że nie będzie ci to przeszkadzać jak w swojej ledze +5 dostaniesz do wyboru odp. na zimno/ogień/trute.
Edytowany 10:46:35 8.1.2021 przez Xanari
2021.01.08 09:52:41
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44566574

Sirragenh

180192
87
Xanari:
Ad 2/3, planowane jest wprowadzenie zwoju umożliwiającego reroll bonusu za ulepszenie +5, kwestia jaka będzie tego cena, ale nie jest potrzebna zmiana w tej sprawie. Ja natomiast poruszyłbym kwestie niektórych cech, głównie leczenia turowego jako dodatkowy bonus. Według mnie przedmioty z pierwotnie podwójnym leczeniem nie powinny mieć opcji na 3x, albo lepszym rozwiązaniem byłoby osłabienie stackowania tej cechy, gdyż jest ona za mocna.
Edytowany 12:07:13 8.1.2021 przez Sirragenh
2021.01.08 10:49:49
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44566621

Arrhenius Svante

300934
977
Xanari:
1. Jest pośrednio procentowym ulepszeniem i jest to najbardziej uczciwy scenariusz. Poprawy wymaga tutaj system wzrostu stastystyk wraz z lvlem przedmiotu, niżej rośnie dynamiczniej niż wyżej i to wymaga ujednolicenia.
2. Moc słabszych statystyk, jak poszczególne cechy czy odporności będzie zmieniana. Od lat za silne statystyki były osłabiane, za tym pójdzie również ulepszenie odbiegajacych mocą bonusów.
3. Powinna być możliwość trafiania również słabszych bonusów, choćby po to, żeby wprowadzić aspekt zróżnicowania, szczęścia i możliwego ponownego losowania zwojem, za odpowiednią cenę.

@+ tzn jest, ale to ciągnie za sobą zmiany procentowe. Jeśli byłyby ulepszenia procentowe, nie rózniłyby się niczym od zwykłych ulepszeń za sł.
@dół Wiem o co wam chodzi Panowie. Postaram się to skladnie napisać.
System wzrostu mocy statystyk nie jest do końca poprawny. Przedmioty na niższy poziom dostają dużo większe skoki statystykowe po dodaniu zaklinania, niż jest to wyżej. To tyczy się również samego noszenia przedmiotów, wysoko nie ma znaczenia czy macie świetny przedmiot na 270 czy 290 i to jest niepoprawne. Statystyki przestają rosnąć dynamicznie wraz z lvlem, rozumiem przez to dużo mniejsze przełożenie mocy na lv. Powoduje to wiele problemów. Od większej ilości dostępności przedmiotów wysoko(to generuje popyt na jakikolwiek item, a nie konkretny, więc większa pula graczy biję się o coś, co nie powinno być dedykowane dla jej przedzialu lvlowego) aż do za dużej użyteczności przedmiotów z jak najbliższym nam poziomem(przez to kilka poziomów niższe przedmioty wypadają z rozgrywki i robi się za wąsko). To blokuje rozwój nowych sposobów ulepszania przedmiotów niż tylko procentowo i niszczy gospodarkę przemiotów przedziału lvlowego.
Ulepszanie o lv jest wg mnie wyprzedzeniem tego, na co są zakusy.
Edytowany 12:10:18 8.1.2021 przez Finnegan Camous
2021.01.08 11:01:40
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44566647

Xanari

31893
1759
Finnegan Camous:
Jestem pewny, że nie jest procentowym. Wejdź teraz na Experimential i ulepsz łapy na 40 i 300 do +5 i w obydwu parach dostaniesz +/- 0.08 SA.
2021.01.08 11:34:54
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44566708

Sirragenh

180192
87
Finnegan Camous:
Tak, niesie za sobą zmiany procentowe, ale chodzi o to, by na każdym lvl dawało tyle samo % bonusu. Bonus 2lvl w przypadku przedmiotu na 30 poziom wpływa w dużo większym stopniu na siłę przedmiotu niż w przypadku przedmiotu na poziom 300 (+/- 10x różnicy). Obecnie to są zmiany ilościowe (pośrednio oczywiście procentowe, jednak chyba widać w czym leży problem), +0,1SA na 50 jest cenniejsze (choć wartość ta sama), niż to samo 0,1SA na 250.

Co do tego, że nie różniłoby się to od ulepszeń za sł, co z tego? Można by nawet zostawić obecnie ulepszone już za sł przedmioty i przenieść owe ulepszenia jako te na +1 w nowym systemie (zwłaszcza skoro nie będzie już potrzebna esencja na +1, +2 etc.).
Edytowany 11:42:29 8.1.2021 przez Sirragenh
2021.01.08 11:37:41
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44566712

Clarion

3012984
2956
Rozwiewam wątpliwości. Ulepszenie przedmiotu o 1 poziom powoduje zwiększenie jego statystyk jakby był o dwa poziomy większy. Ulepszenie przedmiotu +5, który ma poziom 200, powoduje podniesienie jego statystyk jakby był na poziomie 210.

Dla przykładu Testowe ostrze ciemnych mocy z poziomem 64 ulepszone +5 i zwykłe Ostrze ciemnych mocy z poziomem 74.

Edytowany 11:52:03 8.1.2021 przez Clarion
2021.01.08 11:51:47
Ocena: 3
cytuj | ID:44566740

Jartien

22298
400
Czy na świecie experimental zostały wyłączone ulepszenia dostępne obecnie w grze za sł? Po przeciągnięciu na przedmiot nic się nie dzieje.
2021.01.09 14:43:19
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44569288

Kłamczuch

317266
1142
Clarion:
Narze.. dyskutować można już teraz czy jeszcze coś się zmieni z statystykami ulepszeń?
Można się spodziewać, że zmienicie jeszcze dodatkowe bonusy losowane na ulepszeniu +5 czy to co możemy zobaczyć na świecie Experimental to już finalna wersja ?
Wstrzymam się na razie od wytykania co mi się nie podoba licząc, że zostanie to jeszcze poprawione.

Mimo to rozumiem, że:
"Ulepszenie przedmiotu o 1 poziom powoduje zwiększenie jego statystyk jakby był o dwa poziomy większy. "
To już jest postanowione skoro otwarcie o tym piszesz?

Chciałbym zaproponować zmianę na:
Ulepszenie przedmiotu o 1 poziom powoduje zwiększenie jego statystyk jakby był o poziom większy lub większy o 2% poziomu początkowego , brana pod uwagę jest wartość większa.

Efektem ma być ulepszenie przedmiotów na +5 na poziome:
30 -> przedmiot posiada statystyki przedmiotu na poziom 35,
50 z statystykami na 55
100 -> 110
150 -> 165
200 -> 220
300 -> 330

Poprawiłoby to zbyt duże wzmocnienie przedmiotów na niskich poziomach i zbyt małe na dużych poziomach
z obecną wersją postać na 50 poziomie z całym ekwipunkiem na +5 dostaje statystyki jakby nosił dodatkowe 1,6 przedmiotu (10/50 -> 20% z ulepszenia +5 x 8 = 160% )
Za to postać na 300 poziomie dostaje statystyki równe 0,27 dodatkowego przedmiotu
W przypadku proponowanej wyżej zmiany na 50-300 poziomach byłoby to stałe 0,8 przedmiotu
na przedziały 1-50 nie ma tak dużo chętnych, a nawet jeżeli, to wartości nie odbiegają od siebie, aż tak bardzo.
Przypadkowa postać z 30 poziomem, ekwipunek na +5 dostaje statystyki równe noszeniu 1,3 przedmiotu, postać na 40 poziomie -> 1 przedmiot.
_
Edytowany 00:25:19 10.1.2021 przez Kłamczuch
2021.01.10 00:22:49
Ocena: 11
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44570625

Knoop

300276
253
Kłamczuch:
Propozycja bardzo dobra. Osobiście bym jednak zostawił wartość minimalną ulepszenia +2lvl za stopień. Zmiana przelicznika z jednego na drugi by wtedy nastąpiła na 101lvl. Zmiana przedmiotu o 5lvl wydaje się naprawdę trywialna biorąc pod uwagę koszt ulepszenia w okolicach 10g.

Oczywiście pod siebie
2021.01.10 15:51:30
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44571517

Deedo

3503718
2617
Kłamczuch:
Cały czas pojawiają się jeszcze poprawki systemu. Parę dni temu zostały zlecone zmiany schematu i kosztów ulepszania oraz sama moc ulepszania przedmiotu. Podobnie jak proponujesz stała będzie zastąpiona zmienną wyliczaną na podstawie wymaganego poziomu przedmiotu (wstępnie 3% + zaokrąglenie do całkowitej).
Knoop:
Ulepszenie jest dostępne od 20 poziomu, więc przejście z EQ 20lvl na 30lvl to ogromny skok (tutaj wystarczy 1lvl do wzmocnienia). Dokładne wartości i tak będą dostosowane dopiero na testach, więc zobaczymy czy będzie wymagana zmiana na 4%, co przełoży się na 2lvl ulepszenia przedmiotów od 38 poziomu.
2021.01.10 16:50:24
Ocena: 6
cytuj | ID:44571647

Mokinia

30037
93
Te ulepszenia, które są obecnie na serwerze testowym to te 3% + zaokrąglenie? Pytam z ciekawości bo sprawdziłem sobie ile teraz dają ulepszenia na +5 i wydaję mi się, że jest to dość dużo, tutaj przykład - https://prnt.sc/wmu9fn
2021.01.13 20:37:44
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44579568

Parabol

330103
224
Imo chyba lepiej zmniejszyć to do 2% jeśli jest 3% bo zbroja 300 łowca 4.96 SA i 654 zręki z bonusem w zręke ma podobnie ale troche słabiej inne legi na topke. Te 10 lvli na topce wiecej to było jednak za mało ale z kolei teraz jest chyba za dużo. Po ulepszeniu każdego elementu taki łowca miałby pewnie 50/55 SA skoro na łowcy 253 mam już 44 z groszami SA po ulepszeniu leg na fulla, to chyba jednak może narobić niezłego zamieszania w walkach między graczami.

Kolega już zrobił i obecnie ma 56.25 SA wykręcił na łowcy potwierdzone.
Edytowany 21:43:09 13.1.2021 przez Parabol
Edytowany 22:05:37 13.1.2021 przez Parabol
2021.01.13 21:41:16
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44579704

emeryt czekan

305385
782
Deedo:
No teraz te ulepszenia wyglądają kozacko, nawet to starych cen można wrócić.

Parabol:
To się progres nazywa, to tak jakby ludzie w heroicznych przedmiotach płakali że nie mogą zabić osoby w secie legendarnym, jeśli ktoś ulepszy całe eq na +5 to byłoby śmieszne gdyby padał z typem w +0.

@+ Ulepszanie heroików jest tanie więc.
Edytowany 22:27:09 13.1.2021 przez Distro
2021.01.13 22:00:24
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44579765

KONTO USUNIĘTE

Distro:
Właśnie, ulepszanie heroików jest tanie, legend już nie, a to one stanowią resztę ekwipunku - ulepszenie ich jest droższe, więc przyrost pancerza, hp itd. będzie trudniejszy.
https://media.discordapp.net/attachments/795747679031525416/799027188988248064/unknown.png
https://media.discordapp.net/attachments/795747679031525416/799027157250736128/unknown.png

Życzę ci świetnej zabawy z takim przyrostem obrażeń.

@Edit
Jeżeli kogoś ciekawi, to item na 300lvl ulepszony +5 staje się itemem na 390lvl.
Edytowany 22:36:01 13.1.2021 przez Public enemy
2021.01.13 22:31:56
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44579855

emeryt czekan

305385
782
Public enemy:
Przynajmniej wali nie będą trwały po 60 tur a 10v10 po 2h, tylko szybciej to się skończy.
Oczywiście za tym idzie zmiana bonusów i zapewne niektórych umiejętności ale mam nadzieję że administracja się tego nie przestraszy i to ogranie ładnie.


@- Jakby chcieli dodać artefakty pewnie tak samo byście płakali, najlepiej już nic nie dodawać bo macie legi z 2012-14 i wygrywacie sobie śmieszne łaźnie a dodają ulepszenia i jak to juz nie jestem kozak
Edytowany 11:14:16 14.1.2021 przez Distro
2021.01.13 22:37:00
Ocena: -4
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44579865

Leśny Prezes

392132
184
Już teraz widać że te ulepszenia 3% działa tak jak powinno działać i wygląda ok. Przy poprawnym działaniu ulepszeń można sprawdzić jak ta sprawa ma się w przypadku mocy ulepszeń o 4% zamiast 3%.

Np wzrost SA w pierku z czaga z 2.88 SA do 3.3 SA. Wartość ulepszeń oczywiście jest liczona z bazowych wartości w itemach.
Edytowany 09:53:37 14.1.2021 przez Leśny Prezes

Tu każda profa zyskuje SA przez ulepszanie itemów ale wiadomo jak wybierze się dodatkowy bon jako zręczność to łowca najwięcej do SA zyska.
Edytowany 10:02:44 14.1.2021 przez Leśny Prezes
2021.01.14 09:42:24
Ocena: 0
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44580366

Sirragenh

180192
87
Leśny Prezes:
Ale jak wiadomo jeśli wybierze się zręczność to nie można wybrać innego bonusu, z tego co wiem cecha ta daje tyle samo SA, a nawet uniku wszystkim profesjom. Zręczność akurat nie jest fantastycznym bonusem, samo SA, leczenie turowe etc są lepsze. Argument jak dla mnie bez sensu.

@dół co to zmienia w kwestii zręczności na łowcy? Siła daje wojownikowi 5hp za punkt, obrażenia broni oraz hp za zbroję i z um. NIkt nie broni wojownikowi wybierać zręczność jako bonus za +5.
Edytowany 10:25:59 14.1.2021 przez Sirragenh
2021.01.14 10:10:53
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44580460

Leśny Prezes

392132
184
Samo SA zyskujesz tylko w broniach a leczenie turowe masz w biżuterii.
2021.01.14 10:19:22
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44580498

Ximi

350204
566
Witam!
Czy wyjaśni mi ktoś czemu bonus w szansę na krytyka w broniach pomocniczych na tancerzu zwiększa tylko procent na krytyka z broni pomocniczej? A pozostałe części ekwipunku zwiększają szansę na kryta zarówno w broni głównej jak i pomocniczej? Czemu broń pomocnicza nie zwiększa szansy na "głównego" kryta?

P.S Nie jestem pewien co do odpowiedniego tematu, ale na świecie Experimental też to występuje ;3
Edytowany 12:40:08 14.1.2021 przez Ximi
2021.01.14 12:39:06
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44580803

Sirragenh

180192
87
Distro:
Osoby, które mają kasę, tak głównie są to te które długo grają lub kupują emki za pln i inne waluty i tak ulepszą sobie eq na przedziale, zwiększy się tylko dominacja nad "noobami" i próg wejścia do gry. Czego nie rozumiesz?
2021.01.14 13:20:40
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44580929

Wehoman

300133
520
Ximi:
czemu jak mam w pomce na tancu niszczenie panca i przeciwnik wykona unik to nie zniszczy sie pancerz a truta lub grka juz moze wejsc
2021.01.14 15:10:42
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44581337

Ximi

350204
566
A d i:
Pancerz się nie niszczy, bo wykonał unik nie ważne czy masz to niszczenie w pomce czy w broni głównej czy z innej części EQ. Głęboka rana także wtedy nie wchodzi, tutaj dowód --> https://prnt.sc/wngnl0

Trucizny nie jestem w stanie udowodnić. Ale nie rozumiem jaki ma to związek z tym co napisałem
2021.01.14 15:23:23
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44581366

Der Vurn

32421
718
Ximi:
Nie wiem jaki związek ma to co napisał on z tym co ty napisałeś, ale dodam że chodziło mu pewnie o GR pomocniczą, nie GR 1h.
2021.01.14 15:47:23
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44581401

Wehoman

300133
520
Ximi:
Der Vurn:

Chodzi mi o to ze bron pomocnicza raz dziala tak raz tak. Nie mowie o tym by na uniku niszczyl sie caly panc tylko chociaz ta drobnostka, to samo niszczenie absy czy pewnie obnizka sa. Kiedys tworzylem temat odnosnie tego i niby jest dobrze ale i tak nie rozumiem czemu jedne bonusy działają na uniku a inne nie.
2021.01.14 16:35:02
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44581503

Ximi

350204
566
A d i:
Imo albo szansa na kryta i jego siła w pomockach powinny mieć wpływ na główne statystyki, albo powinni utworzyć nową statystykę w broniach "Cios krytyczny broni pomocniczej" no i nie wiem, niech magowie też mają wtedy kryta normalnego i pomocniczego Dwie różne szanse, nie ogarniam totalnie czemu to jest tak zrobione
2021.01.14 16:52:10
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44581540

Kłamczuch

317266
1142
Deedo:
W związku z pojawieniem się oficjalnej informacji: https://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=504474&ps=0#post44581209
Tak jak napisałem post wcześniej, chciałem sobie trochę ponarzekać.
Na początek, prawie miesiąc temu bawiłem się ulepszaniem sprawdzając co można trafić, a czego nie można i doszedłem do takich wniosków:
https://imgur.com/a/EusFnMT - Typ przedmiotu i jaki bonus dodatkowy można na nim trafić.
Próbowałem średnio 30-50 przedmiotów każdego rodzaju i nadal nie obiecuję że to jest wszystko poprawne, ale nie trafiłem na żadne inne opisy tego typu więc będę się sugerował swoim.
Również chciałbym dodać, że samo ulepszenie przedmiotów na +5 będzie im dawało duży boost do statystyk, więc nie jestem pewien jak silne w uznaniu administracji mają być te dodatkowe statystyki. Jednak biorąc pod uwagę koszt ulepszania przedmiotów na ostatnie 2 poziomy jak i to, że oczekujemy nadal systemu re-losowania tych bonusów chciałbym rozumieć, że nie powinny odbiegać siłą od zwykłego podniesienia statystyk. To też mam kilka swoich zastrzeżeń.

1. STATYSTYKI UZBROJENIA
Podobają mi się możliwości statystyk dla broni jak i biżuterii, jednak reszta wygląda.. nudno. Nie będę w chodził w użyteczność każdej statystyki, ale no chciałbym mieć możliwość dodać manę/energię dla tych elementów ekwipunku , obniżanie uniku (powód w pkt 3. ), może nawet cios krytyczny gdyż ten bonus w broniach przychodzi w ilości 1% ( robiąc cały ekwipunek na szansę na cios krytyczny dostalibyśmy +6%, a jednocześnie tracąc na statystykach, których wziąć nie chcieliśmy.

2. ODPORNOŚCI
Szczerze nie wiem kiedy ma mi się przydać rozdanie +3% odporności na X magię, gdyż nawet przy 5 zaklętych elementach dostajemy śmieszne 15%. Ponieważ ubieranie odporności na postaci jest chyba zawsze związane z walkami z magiem to jako, że gram magiem na 167 lvlu dodam tylko, że nigdy nie miałem problemu z tym, że ktoś robił sobie na mnie EQ pod odporności, powód?


To są tylko 2 przedmioty i chyba każda osoba grająca magiem ulepsza swoje bronie dla tego właśnie powodu ( prawdopodobnie ulepszenia znikną w związku z ulepszarką, ale nadal będzie możliwość wylosowani im tych bonusów nie? ), a grając magiem można trafić na więcej w przedmiotach przeznaczonych dal tej profesji.
Nawet jeśli w zamyśle było, że ten właśnie bonus ma być przeznaczony na walki z potworami to przez wzgląd na koszt ulepszenia 5 części ekwipunku na +5 te 15% to jakiś żart! Nie dość, że statystyka jest bezużyteczna to jeszcze zapycha miejsce na jakieś sensowniejsze bonusy ( których w uzbrojeniu tak wiele nawet nie ma - jak w pkt 1. ).
Jeżeli ja mam ulepszać przedmiot i dostać możliwości typu https://imgur.com/a/EwE66Dl , a później re-losować na kolejne podobne losowanie to ja podziękuje. Dodatkowo jak gracze się obawiają, że system re-losowania będzie zagrywką P2W, to tylko dacie im więcej powodów do wyśmiewania firmy. Ale nie moja w tym, żeby was pouczać na ten temat, wybaczcie.
Chciałbym zaproponować
- usunięcie bonusów odporności z systemu losowania. Dla przykładu, biżuteria nie otrzymała tych bonusów, a możemy zobaczyć wiele biżuterii z odpornościami, także wiele uzbrojenia (głownie na wszystkie profesje) nie posiada żadnych lub znikome bonusy w odporności.
- albo podnieście tą statystykę na 7-9% odporności. Nie jestem nadal fanem tej wersji, bo to nadal będzie dość bezużyteczna statystyka (imo), ale przynajmniej będzie dawała normalne ilości odporności.

3. BLOK/UNIK
Osiągniecie 50% uniku /bloku wiąże się z restrykcyjnym składaniem eq strikte pod te właśnie statystyki, jednak wraz z ulepszarką opcja ta będzie dostępna dla każdego w zasadzie zestawu. Już teraz słyszę ludzi narzekających, że łowcy czy tancerza nie można trafić bo ma od czorta uników, a sam narzekam że woj/pal robią blok co 3 cios. Przede wszystkim paladyn posiadający 50% bloku, 50-60% szansy na kontrę po krytyku, osłony, okazyjny dotyk, blok przebicia, a jako wisienkę na torcie będzie mógł złożyć EQ pod niszczenie many/energii i nadal mieć 50% bloku, HUH! oj przygodo przygodo.

Co do uniku, proponuję ograniczenie możliwości wylosowania bonusu do rękawic/butów, za to bloku do hełmu/zbroi.
Jednocześnie jak w pkt 1. dodać obniżanie uniku, dla przynajmniej 2 części, bo czasem trafić tancerza/łowce to na prawdę jakaś tragedia.


Więc, Panie Deedo jakie jest Pana zdanie na te tematy? Szczerze chciałbym usłyszeć sensowne uzasadnienie dlaczego jest tak a nie inaczej.
_
Edytowany 03:20:21 15.1.2021 przez Kłamczuch
2021.01.15 03:08:02
Ocena: 4
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44583092

czuga

13185
323
Kłamczuch:
Ad 1 - Szkoda, że zostały usuniętę skf i skm 14% i 16%, a zostały tylko 6%, 12% i 18%. Może ulepszanie na 5 poziom ulepszenia powinno boostować skf/skm za te 2-4% (zależnie od tego, jakie wartości skf/skm ma dany itemek).
Ad 2 - Co do odporności, to się zgadzam. Na tropie nie skupiając się na ubieraniu itemków pod obniżanie odpów, jestem w stanie wyciągnąć 2-3% obniżenia odporności tak o, a jeżeli ktoś miałby się ubrać pod odporności, to mogę ubrać błogo, zmienić itemek w eq i voila. O ile odporności to fajny pomysł dla dodatkowego bonu, jednak 3% to stanowczo za mało. Wydaję mi się, że opcja z podniesieniem tej statystyki powinna wzrosnąć, gdyż raczej nikt nie będzie rollował 5x tę samą odporność w eq.
Ad 3 - Z blokiem i unikiem jest śmiesznie. Wypowiadałem się na temat tego w temacie dyskusji o umiejętnościach. O ile z blokiem z tarcz z wojownika nie widzę problemu, to jednak ogromne ilości bloku w tarczach paladyna (oraz mieszane p/w) pozwalają na bardzo łatwe wyciągnięcie tych wartości 40% bloku. Dodając z tego blok wylosowany w itemkach, obawiam się, że jesteśmy coraz bliżej 50% bloku. Natomiast jeżeli chodzi o unik, to wojownik w secie i będąc ubranym w obniżanie uniku, jest w stanie ten unik 50-56% zbić do 20-25%, co jest sporą różnicą, ale wątpię, że każdy jest w stanie taki set ubrać, jednak należy się liczyć z tym, że oponent z setem wygra z przeciwnikiem, który pełnego seta nie ma.
2021.01.15 14:08:56
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44586006

Ivan A

365110
141
Na wstępie chciałbym powiedzieć, że możliwość ulepszania przedmiotów to świetny pomysł, jednak ja chciałbym zwrócić uwagę na coś innego, lecz związanego bezpośrednio z ulepszaniem. Jak wszyscy wiemy gra na 300+ rządzi się nieco innymi prawami, tam trzeba konkurować z ludźmi mającymi znaczne przewagi lvlowe, co jest bardzo niesprawiedliwe i praktycznie przekreśla szanse na wygranie walki, gdy liczba graczy po jednej i drugiej stronie jest taka sama. Jedyną rzeczą rekompensującą tę niesprawiedliwość były wygasające bonusy u graczy z dużym lvlem(co w sumie nie jest takie straszne w przypadku, kiedy innych graczy zabija się na 1-2 hity). Teraz dzięki ulepszeniom bonusy te zostaną znacznie dłużej utrzymane przy życiu, przez co oprócz niesprawiedliwej przewagi poziomowej, topkowi gracze znowu będą mogli korzystać z bonusów przedmiotów legendarnych. Sprawi to, że nowi gracze na topkowym przedziale nie będą już tym bardziej czego mieli szukać.
I tu rodzi się moje pytanie. Czy ktoś wpadł na pomysł jakiegoś mechanizmu, który zmniejszyłby te różnice między nowymi i starymi graczami? Czy może to w końcu najwyższa pora, aby zrezygnować z przewagi poziomowej?

@edit
Wystarczy sprawdzić na serwerze. Ulepszanie przedmiotów jak najbardziej wydłuża działanie bonusu, przynajmniej według nowego interfejsu
Edytowany 01:58:11 18.1.2021 przez Man Bok
2021.01.17 01:56:02
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44599720

Deedo

3503718
2617
Kłamczuch:
Bonusy dla broni:
I grupa: Wszystkie cechy, Intelekt, Siła, Zręczność
II grupa: Szybkość ataku, Cios krytyczny
III grupa: Niszczenie odporności, Niszczenie many, Niszczenie energii, Niszczenie pancerza, Niszczenie absorbcji
Bonusy dla biżuterii:
I grupa: Wszystkie cechy, Intelekt, Siła, Zręczność
II grupa: Bonus energii, Bonus many, Siła ciosu krytycznego magicznego, Siła ciosu krytycznego fizycznego, Obniżenie ciosu krytycznego
III grupa: Zmniejszenie uniku, Leczenie Turowe, Spowolnienie
Bonusy dla pancerzy:
I grupa: Wszystkie cechy, Intelekt, Siła, Zręczność
II grupa: Odporność przed trucizną, Odporność przed ogniem, Odporność przed zimnem, Odporność przed błyskawicami, Pancerz
III grupa: Blok, Życie, Absorbcja fizyczna, Absorbcja magiczna, Unik
Bonusy z grupy oznaczonej wyższą cyfrą trafiają się rzadziej. Ok. 80% losowań na 5 poziomie jest bez jakiegokolwiek bonusu z grp III. Pojawią się zwoje, które pozwolą przelosować bonus. Trafienie wymarzonego bonusu będzie trudne, jednak zwoje będą dość tanie, np. przelosowanie heroicznego bonusu nie przekroczy 100 esencji unikatowej. Analogicznie, dla legend zwoje będą za esencje heroiczną. Będziemy obserwować sytuację z przelosowaniem, więc ten element może ulec zmianie (aktualnie trzeba sporo losować). Nikt tutaj p2w nie będzie wprowadzał.
Podział statystyk wg grup ma blokować możliwość ustawienia tej samej statystyki na każdym przedmiocie - sytuacje, gdy ktoś posiada 8 przedmiotów z bonusem SA lub niszczenia zbyt mocno wpłynęłyby na rozgrywkę. Odnośnie mocy bonusów to idea jest prosta: 1 bonus dodatkowy = 1 bonus standardowy. Wiemy, że 3% odporności na żywioł =/= moc bonusu SA, jednak nie można tego wyrównywać tylko w tym miejscu. System bonusów w przedmiotach wymaga poprawy i dopiero ta zmiana spowoduje wzrost użyteczności standardowych i dodatkowych bonusów jednocześnie (z kolej ta zmiana wymaga zmian w podstawowej mechanice pancerza i odporności - na korektę takiego łańcuszka trzeba poczekać). Dlatego też mamy grupy, gdzie trafienie lepszych bonusów jest trudniejsze. Na chwilę obecną odporności nie będą usuwane z możliwych do wylosowania - będzie to słabsza opcja do trafienia.
Odnośnie bloku to nie jest on aż tak mocny jak się wydaje, natomiast dodatkowy unik można kontrować obniżką (w najlepszym razie taki łowca zyska 4% uniku po obniżeniu przez przeciwnika 2x uniku z biżuterii). Ogółem trzeba pamiętać, że wzmocnienie jednego gracza nie oznacza, że przeciwnik też się nie wzmocnił.
2021.01.18 12:16:52
Ocena: 9
cytuj | ID:44616414

Bandyta Brunt

302454
893
Deedo:
Nie mogłem znaleźć informacji o tym, więc zapytam.
Co się stanie z ulepszeniami za SŁ? Czy jeśli mam ulepszone itemy to te ulepszenia znikną, czy zostaną?
+ to jeśli z nich znikną, to te przedmioty będą już mieć jakieś zwiększone statystyki do zaklinania, typu 1, 2 poziom? Czy też będą jakieś rekompensaty za to, że ulepszenia znikną?
Dół: tak jakby poprzez ulepszenia poziom przedmiotu wzrasta wraz ze statystykami (bez wzrostu wymagań lvlowych do założenia przedmiotu), czyli naszyjnik z Adariel po ulepszeniu na 5 poziom ma statystyki z ~160 czy jakoś tak.
Edytowany 17:33:56 18.1.2021 przez Ewron
2021.01.18 14:38:55
Ocena: 3
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44616921

bachor

3682192
11309
Man Bok:
ale dlaczego minusujecie chłopa który ma rację?

220 naszyj ko ada, ulepszenie brak https://prnt.sc/x52nk6
dostajemy 3% ko

220 naszyj ko ada, ulepszenie max https://prnt.sc/x52orz
dostsajemy 14% ko

ktoś to może wytłumaczyc?
@góra
no ale to bezsensu ze bonusy dzialaja
Edytowany 18:39:51 18.1.2021 przez Bachor Czołg
2021.01.18 17:28:17
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44617667

Bulasik

30052
121
Deedo napisał(a):
[...]np. przelosowanie heroicznego bonusu nie przekroczy 100 esencji unikatowej. Analogicznie, dla legend zwoje będą za esencje heroiczną. Będziemy obserwować sytuację z przelosowaniem, więc ten element może ulec zmianie[...]

Mam pytanko w tej sprawie. Mianowicie...

Skoro esencja unikatowa == los heroiczny / esencja heroiczna == los legendarny to mam przez to rozumieć, że dodatkowego bonusu w przedmiotach unikatowych nie będzie się dało ruszyć? Co wypadło to wypadło i kropka?

Nie będzie też możliwości wytworzenia zwoju heroicznego z heroicznej lub legendarnej esencji, tylko unikatowa się do tego nada?
Analogicznie co z legendarnym zwojem? Tylko z heroicznej esencji będzie możliwość jego stworzenia?

Co z jakimiś wymaganiami?
Jeden uniwersalny zwój na każdy poziom przedmiotu?
Czy może słabsze zwoje na niższe poziomy za mniejszą ilość esencji?

Oraz...
To, że przedmiot ulepszany wiąże się z właścicielem pozostaje bez zmian?
Nie będzie możliwości "darmowego" handlu nimi? (nie licząc opcji płatnej, odwiązywania)
Edytowany 19:05:38 18.1.2021 przez Bulasik
2021.01.18 19:03:12
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44618027

Mściwy Henomi

3202676
10971
Deedo:

Czy mógłbyś dać informację oficjalnie, czarno na białym, co z przedmiotami ulepszonymi za SŁ? każdy ma na pewno jakiś ulepszony item, a być może i kilka. Nie byłoby to zbyt fajne gdyby te % z ulepszeń zniknęły, kaski trochę na to idzie.

Obecne ulepszenia itemków przełożą się w jakiś sposób na te nowe?
2021.01.18 19:51:20
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44618233

Clarion

3012984
2956
Mściwy Henomi napisał(a):
Deedo:
Obecne ulepszenia itemków przełożą się w jakiś sposób na te nowe?

Przełożą się na nowy system ulepszania - nikt nie zostanie stratny.
2021.01.18 21:21:09
Ocena: 4
cytuj | ID:44618616

Arpetun

30088
256
Deedo: Jak craftuje się te zwoje, które umożliwiają zmianę dodatkowego bonusu bo nie mogę znaleźć o tym informacji w głównym poście ?
2021.01.19 14:56:28
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44621848

Dziordzinka

3146
17
Arpetun:
https://cdn.discordapp.com/attachments/715134755901014106/801093117017194527/unknown.png

Sama nazwa mówi, że raczej to będzie ekstrakcja a więc na obecną chwile to okienko masz zablokowane a z postu w BT można przeczytać:
-Od dziś w oknie rzemiosła znajdziecie, aż trzy nowe zakładki, a są nimi: Ulepszanie, Rozbijanie oraz Ekstrakcja. Dwie z nich czekają na Was otworem, a trzecia pojawi się w niedalekiej przyszłości.
2021.01.19 15:19:51
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44622020

Ximi

350204
566
Clarion:
Czy moglibyście zmienić zasadę działania krytyka i siły krytyka w broni pomocnicznej na tancerzu? Wylosowałem na broni pomocniczej +1 do kryta i dwa inne useless bony. Po co mi +1 do kryta skoro nie wchodzi on do głównych statystyk i zwiększa jedynie szanse na krytyka broni pomocniczej?
2021.01.19 15:26:18
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44622042

Kristoff

300244
745
Clarion:
Deedo:

Co ze zmianą bonusa na inny? Bo Odporność na trucizne, intelekt i zręczność to nie są wybory dla wojownika...
2021.01.19 15:27:38
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44622044

Zeeno

310143
1962
Czemu tropiciel/łowca nie może ulepszać strzał? Tracą na tym bardzo dużo bo dmg oraz najmocniejsze bonusy (niszczenia many/eny/pancerza/absy oraz sa) Nie lepiej zamienić wszystkie strzał na recepty i dodać możliwość ulepszania?
2021.01.19 15:36:07
Ocena: 0
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44622088

Beh

300573
755
Kristoff I I I:
W przypadku, gdy żadna z nich nie podoła oczekiwaniom gracza, ten będzie mógł - za pomocą specjalnych przedmiotów - zmienić ją.


czytajcie ten bt
2021.01.19 15:36:32
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44622091

Kristoff

300244
745
Beh:

No spoko, ale gdzie te specjalne przedmioty? :v
2021.01.19 15:38:11
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44622097

Zidari

35780
227
Czm bonusy takie jak niszczenie odpornosci przed zmianą mialem w herach broni czy nasiorku 2% tera mają 1, tak ma byc?
2021.01.19 15:44:59
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44622137

Mr Śmiałek

355101
620
Czy w najbliższej aktualizacji wraz z pozostałym ulepszaniem itemów zostanie dodane ulepszanie talizmanów?
2021.01.19 16:19:58
KONTO ZABLOKOWANE | zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44622312

czuga

13185
323
Zidari:
Osoby, które ulepszały itemki ulepami za sł, które nie tylko boostowały statystyki punktowe (sa, unik, energia, statystyki takie jak siła, zr, int, all cechy itd.), boostowały także statystyki procentowe w niektórych przypadkach (blok przebicia, szansa na kontrę, % ck, odpy czy też szansa na gr). Po zmianie odpowiednie poziomy ulepszeń zostały zamienione na poziomy ulepszenia itemka, a te boostują tylko statystyki punktowe. Według mnie powinna być możliwość, aby statystyki procentowe także wzrastały w tych przypadkach, jak wzrastały będąc ulepszone ulepami za sł, ale w tym przypadku na poziomie 4+ lub 5+, bo często te procenty znaczyły bardzo wiele w czyimś eq. Inną sprawą jest to, co się stało z nieużytymi ulepszeniami za sł. Ulepszenia zamiast % ulepszeń, teraz zapełniają pasek ulepszenia od 50% do 100%, co niby nie wygląda na ogromne wartości, ale jak ktoś miał w depo sporo tego odłożonego, to może sobie ulepszyć każdą legendę, jaką sobie zażyczy, gdyż ulepszenia zapełniają pasek procentowo i nie ma na to ograniczenia na itemki legendarne czy heroiczne. Ktoś, kto miał ulepszenia odłożone, może już mieć kilka legend z topki ulepszonych na 4+ lub i 5+, jeżeli miał pod ręką esencję sakryfikacji. Jest to według mnie fatalne przeoczenie, które tak naprawdę dało wielu osobom gigantyczną przewagę względem tym, którzy nie mieli żadnych ulepszeń i np. zbierali heroiki w celu ulepszenia.

Swoją drogą, chciałbym zapytać, co z możliwością rerollowania statystyk, które musimy wybrać przy ulepszaniu przedmiotu na poziom piąty. Przy kilku itemkach, wylosowałem statystyki, które nie usatysfakcjonowały mnie i nie wiem, czy mam czekać na informację, jak te cechy rerollować, czy mogę spokojnie na razie ulepszyć itemek na poziom piąty i czekać na możliwość zmienienia bonusów?
2021.01.19 17:12:31
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44622522

Chatelet

2442103
3144
Dwa pytania.

Zbroja z przyzywacza w nowym rzemiośle ma dokładnie taka sama wartość jak pierścień 195 PO z Gotha. Troche śmiesznie?

Jak ulepszanie zbroi skladanej będzie wyglądało w przypadku chęci zmiany bonusu w przyszlosci? Ulepszenia zostana przeniesione, czy nie?
2021.01.19 17:27:06
Ocena: 0
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44622580

Najaczka xx

335-12
236
Hej.

Zablokowanie czatu na świecie Experimental utrudnia nowym graczom testowanie. Do tej pory gracze pytali się np. "Gdzie są potki", "Gdzie są Legi z ... " itp.. Gracze znajdywali wtedy pomoc od bardziej doświadczonych na tym serwerze. Rozumiem że czat został wyłączony przez dzieciaków którzy się wyzywali o przegrane walki. Proponuję więc nadanie na świecie testowym rang MC najaktywniejszym i najbardziej doświadczonym na serwerze, by zapobiegali niepotrzebnym kłótniom i pomagali graczom otrzymywać odpowiedzi na ich pytania.

Pozdrawiam
2021.01.19 19:20:58
Ocena: 2
KONTO ZABLOKOWANE | zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44623046

Kennedy

300118
69
Deedo:

U tuni za 150 000 monet w nieskończoność można odzyskiwać unikatowe buty, tak powinno być? Jak komuś się chce klikać to raczej warto
Edytowany 20:15:21 19.1.2021 przez Młody Corum
2021.01.19 20:06:30
Ocena: 1
KONTO ZABLOKOWANE | zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44623203

Yukik

316133
146
Planowany jest jakiś system ulepszania strzał?
Łowca i trop chyba troche tracą na tym nowym systemie podbić itemów.
2021.01.19 20:42:54
Ocena: 2
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44623346

Papież Domingo

155209
403
Młody Corum:
ile pkt ulepszeń max dostaniesz za to 150k?
w sensie przy najbardziej korzystnych wymianach tj itemek na niższy lvl i też buty
2021.01.19 22:17:13
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44623771

Kennedy

300118
69
Kpt Domingo:
Już to zablokowali czyli raczej nie miało tak działać
2021.01.19 22:32:54
KONTO ZABLOKOWANE | zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44623818

Tylko zalogowani gracze mogą pisać posty

Forum Margonem > Dyskusje techniczne > Experimental - dyskusje

Podaj powód dlaczego oceniasz post na

Pozostało ważnych głosów na dziś: 0, po przekroczeniu limitu
Twój głos pokaże się przy wiadomości, ale nie doliczy się do reputacji gracza.


* pole nieobowiązkoweLimit znaków 0/50

Zgłoszenie postu do moderacji.
Poniżej możesz podać powód Twojego zgłoszenia.

Pamiętaj, że za bezsensowny komentarz możesz otrzymać knebla i stracić swoją reputację.

Limit znaków 0/150

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
AND grp=0