Wy chyba nie znacie mechaniki: 1. Kumulują się do 3 wartości: - pierwsza jest co do wartości równa obrażeniom od głębokiej rany, której źródłem jest broń, powiększona o mnożnik obrażeń z wyuczonych umiejętności, - druga jest równa 150% pierwszej wartości, - trzecia jest równa 200% pierwszej wartości,
Jak dobrze rozumiem osłabienie jest o 9% od początkowej wartości, czyli wystakowana gr jest osłabiona o 18%
Beh: Walk z expe nie mam, nie instalowałem Panelu walk, ale sytuacja była identyczna tak samo było z tą pompką raz wygrałem jak mi 4 cbki siadły i ominąłem or'ke. Teraz nie ma żadnego sensu iść walczyć jak mi many zabraknie w połowie walki. Mi się wydaje, że problem występuje tylko lokalnie(85lvl) ze względu na dużą ilość posiadanego przez pala SA ewentualnie many.
Deedo:
Z klatą na +5 czyli równe eq też przegrywałem, i wygrałem raz przez sytuację opisaną wyżej. Nie da się wygrać w równej walce oczywiście x2 błysk testowałem na Perkunie biłem błysk zimno bo brakuje zestawów um pod każdą profesje.
Ale ten post to pełna racja. GR z um zostało osłabione o 11%, osoby powyżej mylą procenty z punktami procentowymi - GR zostało osłabione o 9 punktów procentowych, co odpowiada 11% w tym przypadku.
Nie wiem gdzie wy widzicie spadek głębokiej rany o 9% albo z wartości 1,4k aż do 1,2k, nauczcie się czytać ze zrozumieniem: Łowca: Rozdzierająca strzała - zmniejszenie dodatkowych obrażeń od głębokich ran (46,50,54,58,62,66,70,74,78,82 -> 46,49,52,55,58,61,64,67,70,73)
A więc macie bazę - 100% obrażeń od głębokiej z samego łuku z dodatkowymi obrażeniami na max umce macie zamiast 182% -> 173% Jest to spadek rzędu jakiś ~5% więc nie musicie się tak rzucać, że łowca i tak jest tragiczny z np. palami, dobrze sobie radzi, jego gr bije naprawdę sporo i zaznacze, że nie są to jego jedyne obrażenia bo sam atak fizyczny też dużo bije tak samo jak kombinacja.
Co do walk na 85 zawsze możesz spróbować rózga zimno + orb błysk, niszczenie pancerza oraz większy slow jest dość fajny przeciwko paladynowi, nie wiem jak to wygląda teraz, ale swego czasu to działało, można się nawet pokusić o niszczenie pancerza jako dodatkowy bon w broni czy pomce aby szybko go zniszczyć.
Qjaly(0%): 1486 obrażeń od głębokiej rany. skąd taka wartość na 85 poziomie?
na dodatek taka umiejętność na łowcy: miki już nie tanc wykonuje Wyniszczające rany. -1145 obrażeń otrzymał(a) Qjaly(81%). +Kombinacja x3!
dawaj te wszystkie profesje na perkunie, wtedy też sobie łowcę na tym 85 zrobię i będę zadowolony
Nadajecie się do balansu, że robicie go drugi rok, a będziecie mi pisać, że ktoś nie umie czymś grać. Powiedziałem nadajecie się, ale na pewno nie do balansu.
Chłop ma pier na +2, a ja seta i Ty mi będziesz pisał, że noszę KO. Człowieku grasz łowcą to wszystko robisz pod siebie i miałczysz coś do mnie. Podaj mi walki, że nosząc PO coś to zmienia, bo nosiłem i nie widziałem tych wygranych.
Ale po co minusy dajecie i klekotacie coś. UDOWODNIJCIE, że da się wygrywać z łowcą i tyle
Qruse(0%): 1102 obrażeń od głębokiej rany.
Kirinek wykonuje Wyniszczające rany. -850 obrażeń otrzymał(a) Qruse(42%). +Kombinacja x3!
A na 70lvl to z aliasa mam PO nosić? Czy ktoś czasem nie widzi problemu u łowcy tak jak ja, gdzie przy połączeniu x2 kl, x2 dotyk + gr, nie ma możliwości go ubijać? Edytowany 16:29:05 3.3.2022 przez Qsoko
Qsoko: 2x KO i brak PO vs łowca, może warto coś pokombinować z Eq, same itemy na +5 nie wygrają walki
@minus Nie sądziłem, że przeczytam coś aż tak głupiego tutaj Jak bony nie siadają to trzeba w herach latać
Te tam wyżej: Śmieszne jest to, że plebsem nazywa mnie chłop co ulepszył 2x KO na tancu i nie potrafi jakkolwiek kombinować z Eq żeby coś więcej zdziałać. Nic nie robisz tylko płaczesz bo myślisz, że set +5 załatwi sprawe _ Edytowany 23:20:39 2.3.2022 przez Angry
@deedo Czemu wraz z wprowadzaniem zmian nie możecie przedstawić jakiś statystyk które by potwierdzały słuszność tych zmian? Dla przykładu winratio danych profesji, przykładowe panele walk testerow, pokazanie zestawów jakimi walczą czy pokazanie jakie mają umki. Pokazało by to że testerzy znają się na grze oraz że zmiany które wprowadzacie są słuszne.
Hej, ogólnie to nie wiem gdzie omawianą przeze mnie kwestię mógłbym poruszyć, więc postanawiam zrobić to tutaj wśród najlepszych ekspertów i znawców opinii
Otóż, czy przywrócenie bonusu odrzut nie byłoby dobrym pomysłem? W głównej mierze wolne profesje otrzymały wspaniały bonus w postaci oślepienia i płomiennego oczyszczenia, Brak dmg spowodowane licznymi blokami i utraty tur z oś przekłada się na słaby bilans walk ze strony tropiciela (nie wiem jak wygląda to u łowcy, pewnie podobnie). Paradoksalnie odrzut nie byłby aż tak mocnym bonusem jak kiedyś, bo tropicielowi został osłabiony slow na zimnie (poza tym niegrywalny kiedyś żywioł błyskawic stał się aktualnie najlepszym rozwiązaniem ze względu na dodatkowe niszczenie pancerza), walki są dłuższe ze względu na zwiększone HP. Okej, tropiciel mógłby również ubrać do swojego ekwipunku przedmiot z bonusem oślepienia natomiast paladyn/wojownik odrzutu nie założą, ale jest coś takiego jak kontra u tych profesji co w miarę mogłoby zrekompensować straconą turę. Kiedyś sporo grałem paladynem i na pierwszych otchłaniach, gdy odrzut był jeszcze w grze to niestety dochodziło do kuriozalnych sytuacji, gdzie tropiciel był w stanie zrobić 50 tur przy 15 paladyna. W obecnej sytuacji gry do takich farmazonów nie dojdzie, ponieważ gra została przez nielubiane słowo naszej społeczności zbalansowana (W MIARĘ), a na pewno wygląda to o niebo lepiej niż wcześniej.
To tylko moja luźna propozycja, nie wiem czy ktoś już poruszał ten temat, jeśli tak to przepraszam za spam. Chciałbym w tej kwestii otrzymać swoje stanowisko od administracji; pozdrawiam.
Zmiany dotyczące umiejętności wpływają na każdy rodzaj ekwipunku, nie tylko legendarny[...]
Dobrze, a te milion walk odbyło się w jakim ekwipunku? Skąd brane są te wszystkie statystyki? Pokaż jakie ekwipunki są brane do walk, jeśli chodzi o walki z expe to prawie wszyscy latają w eq z eventów i to jeszcze ulepszonych +5. Nie jestem graczem z top 10, ani z top 20. Jak zbierane są takie statystyki i w jaki sposób przeanalizowałeś milion walk ze stycznia?
@arrhenius svante + Jak wszystkie walki z publików były brane pod uwagę to skąd ta obniżka uniku w um? Tancerz w unikatach/heroikach z nikim nie jest w stanie wygrać. Dopiero legendy robią z niego profesję do zabawy.
Czy walki, które są brane pod uwagę przy konsultacji zmian w balansie są jakoś filtrowane? Bo jeżeli nie, to dane są zabrudzone przez ogrom graczy grajacych jak boby. Jakie jest do tego podejście?
Qsoko: Problem braku PO na 70lv to nie problem um. A co do 85 - po prostu twoja intuicja jest błędna, PO vs h to musthave i co ciekawe, sytuacja na ogromnej większości przedziałów jest calkowicie odwrotna, to dobry tancerz gniecie HT(na 85 ma rownież małą przewagę). Eq ani um ci nie podam, bo nie będę nikogo faworyzował. Powiem tylko, że nie trzeba tancerzowi ani jednego itemu eventowego, by mieć lekką przewagę nad łowcą.
Feejmik: Testerzy już nie testują przedziałów, jak kiedyś. Jesteśmy tylko od wskazywania jakichś luk itemizacyjnych, uwag na temat konstrukcji umiejętności etc. Udostępnianie ekwipunków, umek - to wszystko pchałoby graczy do grania jednej, często najlepszej mety i kompletnie zaburzyłoby podział świeżak - ekspert. Znajomość gry w niczym by ci nie pomagała, bo każdy brałby sobie eq i um z tematu. Winrate danych profesji na określonym przedziale to też zły pomysł, bo każdy robiłby te same 2-3 profesje na przedział, bo bardzo często przez itemizacje jakieś profesje się wyróżniają. Mało jest takich przedziałów, ale są.
Nestii: Odrzut był pomysłem poranionym w tamtej wersji. To kolejny bonus pchający gameplay w stronę skrajności - działający lepiej na wysokim SA, dodatkowo odbierał tury rywalom z niskim SA. Na podwójnej klątwie był nie do zbalansowania. Podobnie jest teraz z magiem i jojownikiem na 2h - cios bardzo krytyczny tylko podkręca skrajność(stąd planowane na 2030 rok zmiany w tym bonusie, by go ustabilizować). Mamy za dużo bonusów do SA, kolejne wchodzić nie powinny - jeśli już, to były pomysły bonusów stricte defensywych odbierajacych hp na zasadzie porażajki lub dotu co turę, ale nie do SA, a wchodzącym na obronie, bo takich bonusów w ogóle nie ma.
Domador Anomalia: Experimental nie liczy się do takich statystyk. Walki z tego świata działają tylko na zasadzie szukania błędów. Najczęściej brany jest któryś publik i to taki bez dużej ilości starych wyjadaczy z za mocnymi eventówkami. Statystyki są wszelkie, od typu eq, poprzez dany świat aż do używalności jakiejś umki.
Arrhenius Svante: Ja popieram tą politykę "Udostępnianie ekwipunków, umek - to wszystko pchałoby graczy do grania jednej, często najlepszej mety i kompletnie zaburzyłoby podział świeżak - ekspert.". Fajnie by było, gdyby do tego nie było widać jakich umek używa przeciwnik i nie byłoby tego pokazywania ekwipunku, nawet stanu na 5:27, bo nikomu się nie chce zdejmować i tak, a często dużo itemków w każdym secie się pokrywa. Nie widzę plusów tych mechanik w grze, bez nich uważam było lepiej. Co o tym myślisz?
I w kwestii poruszonej wcześniej, skoro brany jest po prostu cały świat lub przedział, to te dane są obarczone dużymi błędami, czyż nie? To takie założenie z dużą nadzieją, że gracze będą grali dobrze.
Irian Dragonfly: Ekwipunek według mnie powinien zostać, wiedza o nim pozwala na dostosowywanie się w walkach i też nie jest podaniem na tacy konkretnych taktyk - trzeba samemu wysnuwać wnioski i to jest okej.
Umki bym również chętnie ukrył, bo istnieją osoby, które nie mają pojęcia co klikać i po prostu kopiują taktykę przeciwnika. Dobrze, że chociaż rozdane punkty w poszczególne umki i belki są w miarę niedostępne dla innych.
Jednak po dłuższym zastanowieniu byłaby to dość trudna sprawa technicznie. Nie każdą umkę można tak łatwo zanonimizować. Procentówki typu gniew, fuzja mają osobne okienko żeby tylko pokazać swoje % wartości i ukrycie samej nazwy umki tu nic nie da. Nie mówię nawet o spellach bez konkretnego celu typu szadź - jak takie coś ukryć? Może ukryć wartość %? Nie wiem. Jeszcze jednym aspektem jest to że log walki będzie nieczytelny za bardzo, nikt nie będzie wiedział co się dzieje, jak nagle przeciwnik dostanie kilka tur. Kontrolowanie SA na podstawie logu walki też jest kluczową częścią pojedynków.
Dla mnie najlepszy by był kompromis: ukrycie nazw prostszych umek, typu lodowy pocisk, szybki atak, błyskawiczny cios. Efekty specjalne typu zamrożenie wciąż byłyby widoczne. Pozwoliłoby to na ukrycie własnych combosów, kolejności ataków. My tu jednak piszemy jako w miarę ogarnięci gracze, a z tego co wiem administracja ma tendencję do wyborów bardziej noob-friendly, także wydaje mi się, że skończymy najwyżej na gdybaniu.
Beh: Co do EQ - zgadzam się, jest to mniej problematyczne, niż umki, jednak dla takiej ciekawości gry, większej różnorodności, próbowania fajnie byłoby, gdyby nie było go widać. Nie oszukujmy się, ekwipunki topowych graczy są całemu serverowi dokładnie znane i układanie taktyki pod takiego przeciwnika jest dużo, dużo łatwiejsze, "wyliczenie go" jest tutaj możliwe. Uważam, że czasy, gdy podglądanie EQ nie było dostępne były lepsze. Dzisiejsze Margonem to kopiowanie od przeciwnika EQ (bo samo to, że ktoś podgląda moje EQ daje mu wiedzę na jakie statystyki zwracać uwagę, które ja wybieram i stąd za darmo moim kosztem przeciwnik się edukuje), jak i kopiowanie umek. Nie jest to fajnie, czytając samo forum się można dowiedzieć obecnie bardzo, bardzo wiele, ale już wolę, żeby ktoś musiał się chociaż trochę potrudzić i tu zaglądać, czytać, pisać, pytać, niż po prostu oglądał jakie ja mam EQ, jakich umek używam i odgapiał. A co do czarów, to rzucenie szadzi kiedyś wyglądało chyba jakoś tak: "Przeciwnik wykonuje czar.". I tak mogłoby wyglądać. Problem faktycznie przy procentówkach, ale co tam, gdyby nie było nazwy, a widoczna informacja, że straciliśmy tyle i tyle życia w osobnym wierszu, to też przeżyjemy. Przecież jak ktoś "użył czaru" i widzimy, że ma nagle połowę HP więcej, to też się domyślimy, że użył leka. Ale chodzi właśnie o to domyślanie się, bycie sprytnym, a nie skanowanie i kserowanie przeciwnika.
Kiedy nerf leka paladyna, obnizki uniku, dodanie sensownych legend na tropiciela 85 lvl- dodanie czegoś więcej z obniżką uniku a nie same legi mt Edytowany 23:06:05 4.3.2022 przez Sheikuś
a no tak zapomniałem kuferki i odgrzewane eventy są ważniejsze...
Oj jak ja to kocham <3 Idź jeszcze napisac takiemu grafikowi co ma za zadanie zrobić strój do jakiegoś kuferka,zeby sie wziął za balans bo jak wiadomo właśnie on od tego jest A tak serio to chyba oczywiste,ze chop co ma za zadanie zrobic strój,zrobi go nieco szybciej niz x ludzi,którzy maja (a przynajmniej taki jest zamysł) zbalansować grę.
Deedo Tak btw z tym płomiennym to taka dziwna sytuacja.Problem nie siedzi w płomiennym,a % szansy na grkę.To samo tyczy się uniku.Co z tego,ze dodacie jakąs większa obnizke uniku jak i tak niektore profesje kręca koło 70%,a znajac zycie jak taka obniżka juz wejdzie np u takiego tropa (Przykład,zeby nie było.) to w praktyce i tak nic to nie zmieni bo jego przeciwnik przy dobrze dobranym ekwipunku i tak wykręci powyżej 55% na unik
Co do grki łowcy - Ostatnio jak zawalczyłem z pewnym jegomościem,to nieważne czy po było założone,czy go nie było tak czy siak w walkach na poziomie 88 z eq na +5 potrafiłem odczuć potężne 32k dmg z grki (tutaj akurat z po),zaś gdy walczyłem bez ulepszonego eq średnio obrywałem od 14 do 20k.Jestem ciekaw czy nerf grki,o ktorym pisano wyżej coś zmieni.
I tak z ciekawości planujecie wprowadzać zmiany dotyczące umiejętności nieco częsciej np 1/4 miesiące czy nadal będzie to jeden wielki update? Edytowany 11:12:59 5.3.2022 przez legenda mokiego trwa
legenda mokiego trwa: Z pierwszym akapitem się zgodzę w 100%. Z drugim nie do końca. Łowca to zaraz samym fizykiem z łuku od gr będzie bił, bo mu całą gr zabierzecie. 32% na gr na łowcy to za dużo, ale 45% na wojowniku z potężną obniżką uniku jest ok? Łowca z tropicielem sami się zabijają przez swoje SA, zwłaszcza ulepszeni +5. Jak już nerfić gr to w obu przypadkach.
@- moją wypowiedź da się uzasadnić, Twoją nie. Edytowany 13:59:27 5.3.2022 przez Zirtte
Zirtte I własnie tu jest problem.Wojownik na wyższym poziomie,ma duzy potencjał walczac bronia dwuręczną z tancerzem ostrzy,a nawet łowcą,zaś na niskim lvl sytuacja jest nieco inna.
Problemem w walkce z łowcą jest to,ze po prostu za dużo bije z grki. Osobiście jakbym miał coś do powiedzenia,to zmniejszyłbym lub ograniczył (nieznacznie!) dmg z grki,a nie tylko jego szanse.Oczywiście wypadałoby to jakoś zbalansować proporcjonalnie do rosnącego poziomu,ale o tym chyba sie rozpisywać nie musze
Co do wyrównywania dla obu stron,to tak,jestem za,tylko pragnę zauważyć,ze w moim przypadku (wojownika),to ja jestem profesją,która uniku zrobić nie może,zaś posiada blok.We mnie grka wchodzi jak w masło i łatwo ją nastackować,zaś gdy ja mający 100+ obniżki uniku vs łowca posiadający przykładowo 260pkt uniku musze się nieco postarać,zeby dogonić łowce w obrażeniach głębokiej rany. W większości walk to ja widziałem jednak częściej górną granice dmg grki u łowcy,niż u wojownika,ale cóż,może po prostu to ja miałem takiego pecha Przy okazji grając wojownikiem,po prostu musze wspomnieć,ze chciałbym zobaczyć jakąs inną konkretną i przydatną w walce umiejętność ofensywną,gdyż klikanie 3x błyskawicznego i uderzenia zza tarczy jest nieco monotonne,także panie Deedo jak to widzisz,to radzę to przemyslec
Ktoś wyżej napisał,ze wojownik i pal na 85 potrafią obniżyc cały unik.Jestem z tych,co jak uwierzą,to zobaczą,takze chciałbym zobaczyć wojownikÓW(z naciskiem na ów,a nie a),którzy potrafią obniżyc cały unik łowcy w eq nieulepszonym i w eq ulepszonym.Oczywiście,zeby to miało jakikolwiek sens,nie chodzi tu o to,zeby owy wojownik miał eq typowo pod obniżke nie patrząc na statystyki i bonusy(Chodzi o to,zeby nie było sytuacji,ze woj sobie ubiera 4x or i 2x oz bo mu obniza o 3 wiecej uniku niz jakakolwiek inna legenda).
Co do sa tropiciela i łowcy : Imo tropiciel potrzebowałby jakiejś pasywnej obniżki uniku (dodanej do umiejętności) + lekkiego buffa. Zaś dodawanie potężnej ilości sa na każdym przedziale dla łowcy to też jest lekka przesada,ale już tam gdzieś wyżej widziałem,ze ktoś pisał odnośnie tego tematu,także aktualnie dalej ciągnąc tematu nie będę
-Tu mi czysto chodziło o krytyki/cbk i ogłuszenia(200+).Co jak co,ale ja jednak fanem 2h nie jestem,lecz nie zmienia to faktu,ze jeżeli juz wszystko zawodzi na 1h,to warto spróbować z 2h Edytowany 21:53:25 6.3.2022 przez legenda mokiego trwa
Qjaly(0%): 1486 obrażeń od głębokiej rany. skąd taka wartość na 85 poziomie?
na dodatek taka umiejętność na łowcy: miki już nie tanc wykonuje Wyniszczające rany. -1145 obrażeń otrzymał(a) Qjaly(81%). +Kombinacja x3!
dawaj te wszystkie profesje na perkunie, wtedy też sobie łowcę na tym 85 zrobię i będę zadowolony
Nadajecie się do balansu, że robicie go drugi rok, a będziecie mi pisać, że ktoś nie umie czymś grać. Powiedziałem nadajecie się, ale na pewno nie do balansu.
Chłop ma pier na +2, a ja seta i Ty mi będziesz pisał, że noszę KO. Człowieku grasz łowcą to wszystko robisz pod siebie i miałczysz coś do mnie. Podaj mi walki, że nosząc PO coś to zmienia, bo nosiłem i nie widziałem tych wygranych.
Ale po co minusy dajecie i klekotacie coś. UDOWODNIJCIE, że da się wygrywać z łowcą i tyle
Qruse(0%): 1102 obrażeń od głębokiej rany.
Kirinek wykonuje Wyniszczające rany. -850 obrażeń otrzymał(a) Qruse(42%). +Kombinacja x3!
A na 70lvl to z aliasa mam PO nosić? Czy ktoś czasem nie widzi problemu u łowcy tak jak ja, gdzie przy połączeniu x2 kl, x2 dotyk + gr, nie ma możliwości go ubijać? Edytowany 16:29:05 3.3.2022 przez Qsoko
Co ty fasolisz mordo, Kirinek to jeden z najlepszych łowców na przedziale sadzi bomby w dziąsło 360 zanim zdążysz wypaść z wymiaru. Ma dobre spele rozłożone i wie które włączać w odpowiednim momencie. Twoja postać zamiast brać udział w walkach PVP to może co najwyżej występować w tańcu z gwiazdami. Do jutra masz zrobić dobre spele i wkleić tu walke z kirinkiem w przeciwnym wypadku wystaw legendy na aukcje i przestań ośmieszać swoją frakcję.
Ewentualnie twój tata Kąmaryk może go dedać 400 lvlem to raczej nie padnie.
Witam! Przychodzę z zapytaniem o kong go 2014 (110) w itemach jest odpisane jako wakacje 2022 jest to jakaś zapowiedź? Czy raczej błąd przy wprowadzaniu itemu na świat? Edytowany 11:16:04 26.4.2022 przez Night Zone