Momencik

Czekaj na odpowiedź servera..

Uwaga

  

Forum Margonem > Dyskusje techniczne > Experimental - dyskusje

[Przeszukaj temat] [Dodaj do ulubionych]
Koniec strony Strona: [1] [2] [3] ... [13] [14] [15] [16]

Quesi

300299
5748
Konmaryk:
E?XD

Moge prosic screena, na ktorym widac, ze dostajesz oslep od osoby, ktora zre glebe? |:
2021.11.24 09:54:20
:: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45195378

Ximi

342201
561
Witam!

Chciałbym opisać tutaj pewien problem w nadziei, że nie jest to typowe olanie graczy i sumiennie podeszliście do sprawy, co skutkowałoby otrzymaniem logicznych wyjaśnień. Przede wszystkim Deedo czy byłaby możliwość aby tą sprawę skomentowała osoba, która testowała walki mag vs tancerz ostrzy? Tak, zgadza się, sprawa dotyczy umek i balansu..

Nie miałem czasu jeszcze testować nowych umiejętności z innymi profesjami, ze względu na setkę walk z magami, więc napiszę na razie o tym.

Poprzedni mag polegał na totalnej losowości i jego obrażenia często były mocno przesadzone, ale przynajmniej była szansa na jego pokonanie. Mag po zmianach dostał stały DMG na błyskach (głównie o nich tutaj mowa, ponieważ inne połączenia żywiołów skutkują równymi, ugrywalnymi walkami) i pomimo tego że każdym hitem krytycznym zabiera po 15-20% HP to nie traktuje tego jako główny powód siły maga na 120 poziomie. Mówimy o walkach w legendarnych setach, więc oczywiście pamiętamy o ochronie żywiołów. Prawdziwym problemem jest fakt obniżenia niszczenia absorpcji co wraz ze wzrostem HP ma tragiczne skutki. Mag jest zbyt tankowaty

Próbowałem przeróżnych połączeń: 2x trutą, fizyk + truta, 2x fizyk wraz z bardzo różnorodnymi zestawieniami bonusów (posiadam mnóstwo legend zarówno ogólnodostępnych jak i eventowych). Trochę walk:

1. https://grooove.pl/battle/id,35582257
2. https://grooove.pl/battle/id,35582174
3. https://grooove.pl/battle/id,35582116
4. https://grooove.pl/battle/id,35582064
5. https://grooove.pl/battle/id,35581837
6. https://grooove.pl/battle/id,35581714
7. https://grooove.pl/battle/id,35581621
8. https://grooove.pl/battle/id,35581502
9. https://grooove.pl/battle/id,35581416
10. https://grooove.pl/battle/id,35581341
11. https://grooove.pl/battle/id,35571742

To taka mała namiastka wszystkich walk. Osobiście uważam, że:

1. Osłabienie niszczenia absorbcji jest przesadzone
2. Krytyczna potęga na magu powinna być równoważona kosztem utraty tury (rzucamy na siebie a nie wykonujemy cios w przeciwnika). Chcesz mieć 30% na kryta więcej? Poświęć turę
3. Przez aktualną mechanikę krytycznej potęgi rozpraszający cios staje się bardziej bezużyteczny, jedyny plus (jak widać niewystarczający) to osłabianie DMG.

Zapraszam do dyskusji, opinii, rad, sugestii, a przede wszystkim do skomentowania sytuacji przez administrację/testerów

Pozderki

Edit1: Chciałbym dodać jeszcze taką myśl.. że w obecnej sytuacji nie tylko rozproch i wszystkie umiejętności obniżające szanse na kryta są bezużyteczne, ale także wszystkie przedmioty, które zapewniały to obniżenie w walce są do wyrzucenia

Edit2: Parę dorzutek:

1. https://grooove.pl/battle/id,35599225
2. https://grooove.pl/battle/id,35598971
3. https://grooove.pl/battle/id,35599082
4. https://grooove.pl/battle/id,35599147
5. https://grooove.pl/battle/id,35599225

Edytowany 10:13:19 24.11.2021 przez Ximi
Edytowany 20:24:01 24.11.2021 przez Ximi
2021.11.24 09:57:37
Ocena: 10 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45195381

Zirttuś

19526
30
Tak jakby fajnie byłoby się dowiedzieć z czego w ogóle wynika taka drastyczna zmiana z tą absorbcją.
Zabraliście magowi losowy dmg i jednocześnie daliście mu losowy dmg w postaci całkowicie losowego krytyka - co w połączeniu z osłabieniem reszty prof sprawia, że mag jest silniejszy po zmianach niż przed nimi. Dodatkowo mag kolejny raz bije wszystkich błysk/zimno / błysk, a ma tyle żywiołów do dyspozycji i kombinacji.

Ja grając łowcą, mogę powiedzieć, że na 85 nie mam całkowicie podjazdu do maga mającego zbliżone bądź słabsze EQ od mojego. Przegrywam 14 na 15 walk, mimo próbowania chyba wszystkich zestawów broni, itemków i bonusów. Nic nie działa.

https://grooove.pl/battle/id,35602142

https://grooove.pl/battle/id,35602095

https://grooove.pl/battle/id,35601963

https://grooove.pl/battle/id,35601933

https://grooove.pl/battle/id,35585987 - ta walka jest hitem. Mag robi 12 tur, bije 7 krytów, z czego 4 to cbk.
Edytowany 22:11:20 24.11.2021 przez Zirttuś
2021.11.24 22:06:40
Ocena: 2 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45196906

Luteros

30230
968
Witam,

Mam do zaproponowania pewną zmianę z cbk.

- cios bardzo krytyczny: 13% szansy (13% z początkowej wartości ciosu krytycznego w walce) na podwojenie mocy ciosu krytycznego. Na wystąpienie ciosu bardzo krytycznego nie mają wpływu żadne modyfikatory.

Według mnie szansa na cbk powinna się brać z aktualnej wartości ciosu krytycznego.

Dla przykładu jeżeli przeciwnik na początku walki ma 30% na ck, a ja mu obniżam 10pkt% ck to na cbk powinna być szansa 13% z 20% na ck, a nie z 30% jak jest obecnie.


Pozdrawiam.
2021.11.25 04:24:45
:: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197191

Rycerz Darko Mały

2992
79
Witam serdecznie

Chciałbym zaproponować, aby na świat experimental została dodana droga tworzenia w celu jej przetestowania, z tego co pamiętam 90% projektu było już gotowe do wprowadzenia do gry.

W czasach ulepszarki bardzo by to ułatwiło i urozmaiciło dopalanie itemów. Była by to fajna odskocznia dla graczy.
2021.11.25 09:38:43
Ocena: 1 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197282

Arrhenius Svante

300919
972
Luteros:
Jak sama nazwa bonusu mówi, ma on obniżać cios krytyczny, nie bardzo krytyczny. Poza tym moc bonusu legendarnego powinna być nadrzędna co do bonusu zwykłego. Oprócz tego, CBK przejdzie w przyszłości rework, polegający na lekkim wzmocnieniu (wartości raczej będą rozbite na kilka tur).
2021.11.25 09:52:44
Ocena: 2 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197285

Ximi

342201
561
Luteros:
Zacznijmy od tego, że najpierw jest losowanie CK, dopiero jeśli wjedzie CK, losuje się CBK. Czyli tak naprawdę obniżając CK pośrednio masz wpływ na obecność CBK w walce minimalizując szansę na kryty. Przynajmniej tak to zapamiętałem i tak rozumiem.

Druga sprawa to wiedz że 13/20 > 13/30, czyli według Twojej zmiany po obniżeniu CK przeciwnik ma większą szansę na CBK. (Najprawdopodobniej źle ująłeś to w słowach)

Edit: Gdyby napisał 13% z 20 i 13% z 30 to tak, wtedy jest to 0,13*20 lub 0,13*30. Chociaż sam się już może gubię W każdym bądź razie nadal uważam że sama idea jest bez sensu
Edytowany 12:30:26 25.11.2021 przez Ximi
2021.11.25 11:34:25
Ocena: 0 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197420

Irian Dragonfly

3006
1689
Ximi:
https://pomoc.margonem.pl/index/view,1

- cios bardzo krytyczny: 13% szansy (13% z początkowej wartości ciosu krytycznego w walce) na podwojenie mocy ciosu krytycznego. Na wystąpienie ciosu bardzo krytycznego nie mają wpływu żadne modyfikatory.

Tak więc gdyby obniżanie następowało na początku walki, to wtedy obniżanie szansy na CK miałoby wpływ na szansę na CBK, a obecnie nie ma, gdyż ta jest określana na samym początku walki, przed wykonaniem jakiegokolwiek ruchu.

Z opisu z dokumentacji (ale zapewne został źle napisany) wynika, że gdy system wylosuje, że na naszym ciosie wchodzi cios krytyczny, to teraz mamy 13% szans, że będzie on ciosem bardzo krytycznym, o podwojonej mocy - jakie znaczenie ma wtedy początkowa szansa na krytyka, skoro to zawsze 13% szans, gdy krytyk już wejdzie - wtedy szansa na krytyka w prosty sposób wpływa na ilość CBK, które mogą się w walce zdarzyć. PODEJRZEWAM, że może chodzić o to, że szansa na CBK oblicza się na początku walki jako 13% szans z naszej bazowej, nieobniżonej szansy szansy na krytyka i wchodzi jako bonus niezależny, czyli jeśli wystąpił krytyk i CBK w jednej turze - CBK nadpisuje samego krytyka i występuje jako CBK, a jeżeli wylosowało się CBK, to do niego poprzez wymóg dopisywane jest również, że wpadł cios krytyczny. Chociaż chętnie usłyszałbym sprostowanie.

Ps. napisał "13% z 20% na ck, a nie z 30% jak jest obecnie." i my zrozumieliśmy o co mu chodzi, ty nie. Tym razem to Twoje niedopatrzenie.
2021.11.25 12:44:41
Ocena: 2 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197589

wersow widzisz mnie

10216
32
Irian Dragonfly:
Przede wszystkim to jest (jak sam napisałeś w oparciu o dokumentację gry) 13% z początkowej wartości, a nie 13%. W przypadku gdy mamy np. 30% na cios krytyczny, nasza szansa na wejście cbka (przy pojedynczym bonusie) wynosi 3,9%, ale nasza dynamiczna gra zaokrągla to do 4% (tak jak w mojej ocenie posta Ximiego - 30*0,13).
PODEJRZEWAM, że może chodzić o to, że szansa na CBK oblicza się na początku walki jako 13% szans z naszej bazowej, nieobniżonej szansy szansy na krytyka i wchodzi jako bonus niezależny, czyli jeśli wystąpił krytyk i CBK w jednej turze - CBK nadpisuje samego krytyka i występuje jako CBK, a jeżeli wylosowało się CBK, to do niego poprzez wymóg dopisywane jest również, że wpadł cios krytyczny.

Nie nadpisuje, najpierw następuje losowanie krytyka, jeśli zostanie wylosowany to kolejnym krokiem jest losowanie cbka. To nie jest tak, że w każdym ciosie może wylosować cbka - tylko w każdym ciosie krytycznym.
W założeniu wpływ tego bonusu na los walki miał być na tyle znaczący, że szansa z jaką może się pojawić miała być relatywnie najmniejsza.
Edytowany 14:00:25 25.11.2021 przez wersow widzisz mnie
2021.11.25 13:58:56
Ocena: -1 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197731

Irian Dragonfly

3006
1689
wersow widzisz mnie:
Nie, mówisz źle, bo gdyby tak było, to obniżając przeciwnikowi szansę na CK obniżał bym mu szansę na CBK - co nie ma miejsca.
2021.11.25 14:13:59
:: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197750

wersow widzisz mnie

10216
32
Irian Dragonfly:
13% z początkowej wartości ciosu krytycznego w walce. Na wystąpienie ciosu bardzo krytycznego nie mają wpływu żadne modyfikatory.
Chłopie sam to wkleiłeś, przeczytałeś to ze zrozumieniem?
2021.11.25 14:22:35
:: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197765

Irian Dragonfly

3006
1689
wersow widzisz mnie:
Chłopie, jak napisałem w poście powyżej - jest to jeden z wielu błędów w dokumentacji udostępnionej graczom, ponieważ praktyka jasno pokazuje, że nawet zerując przeciwnikowi szansę na CK (EQ + umka) on wciąż może walnąć CBK.
2021.11.25 14:47:55
:: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197793

Żółw thaumiczny

315160
285
Irian Dragonfly:
EQ i Umka to nie jest już początkowa wartość.
EQ- obniża kryt podczas obrony
Umka- np. rozpro obniża kryt podczas ataku
Początkowa wartość to jest jak biegasz postacią po mapie i masz X% na kryta zanim ktoś Ci go w walce obniży

@ok sołri przeczytałem od połowy my bad

____________________
Edytowany 15:04:15 25.11.2021 przez Żółw thaumiczny
2021.11.25 14:59:56
:: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197815

Irian Dragonfly

3006
1689
Żółw thaumiczny:
No a gdzie w tym napisałem zaprzeczam temu? Jakieś urojenia kolego? Polecam przeczytać ponownie treść mojej wiadomości, w której sugeruję, że jak i pewnie w wielu innych miejscach - opis w dokumentacji nt. CBK jest błędny.
2021.11.25 15:02:03
:: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45197818

Młodszy Zyz

312107
745
Jak mieć podwójny bonus w kontrze żeby mieć 60% chodzi mi o te klasy itd. i dlaczego laski są nadal laskami to znaczy laska na 99 z grubego jest nadal laską wrrr.
Edytowany 13:25:02 26.11.2021 przez Młodszy Zyz
2021.11.26 13:03:27
Ocena: 2 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45199164

Marshin

821829
3101
Młodszy Zyz:
Da się stworzyć przedmiot, który ma więcej niż 50% na kontrę - wtedy jednak poświęca się 2 bonusy w kontrę (podobnie jak w przypadku przebicia pancerza powyżej 20%). Dodatkowy bonus zwiększa szansę na kontrę do 60% niezależnie od klasy przedmiotu.

W tym przypadku przedmiot taki jak ten:


Zamiast 40% na kontrę, posiada 60%.
(2 bonusy w kontrę, 1 bonus w SA, razem 3 bonusy - tyle ile ma unikatowa broń).

Laski zostaną zamienione w różdżki niebawem.
 
Edytowany 14:22:05 26.11.2021 przez Marshin
2021.11.26 14:21:23
Ocena: 1 :: Oceń wypowiedź:
cytuj | ID:45199328

Młodszy Zyz

312107
745
Marshin:
Teraz już wiem oco chodzi ukradliście bronią statystyki i daliście większy % na kontrę a 60% na kontrę będzie w jakiś śmiesznych itemach które sobie zrobicie beka tak samo z przebiciem było 30% jest 25% mają tak ciężko a nerfy dostają.
Edytowany 15:35:29 26.11.2021 przez Młodszy Zyz
2021.11.26 14:37:18
Ocena: 1 :: Oceń wypowiedź:
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:45199350
Początek strony Strona: [1] [2] [3] ... [13] [14] [15] [16]

Tylko zalogowani gracze mogą pisać posty

Forum Margonem > Dyskusje techniczne > Experimental - dyskusje

Podaj powód dlaczego oceniasz post na

Pozostało ważnych głosów na dziś: 0, po przekroczeniu limitu
Twój głos pokaże się przy wiadomości, ale nie doliczy się do reputacji gracza.


* pole nieobowiązkoweLimit znaków 0/50

Zgłoszenie postu do moderacji.
Poniżej możesz podać powód Twojego zgłoszenia.

Pamiętaj, że za bezsensowny komentarz możesz otrzymać knebla i stracić swoją reputację.

Limit znaków 0/150

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
AND grp=0