W końcu nadszedł ten dzień, w którym zebrałem się w sobie i postanowiłem stworzyć pewnego rodzaju poradnik, który ma dotyczyć umiejętności dla najszlachetniejszej, najdoskonalszej i najprostszej, margonemskiej profesji. Wojownik to nie jest żadna fizyka kwantowa, matematyka dyskretna, czy inne zagadnienie, którego nie pojmuje mój mały mózg. Dobrze, koniec dywagacji.
Poradnik będzie składał się z trzech części – exp, tytani/kolosi i pvp.
Na wstępie pragnę zaznaczyć, iż nie uważam się za autorytet w kwestii umiejętności pod pvp. W razie błędów w zestawieniach do walk pomiędzy graczami proszę o konstruktywną krytykę – razem na pewno stworzymy coś lepszego. Gotowi? No to zaczynamy.
Część I
Wbijanie poziomu, czyli najprzyjemniejsze z przyjemnych.
Zaczynamy w nowej wiosce startowej. Questami z samouczka nabijamy 20 poziom otrzymujemy bardzo dobry ekwipunek startowy na 15 poziom i heroiczne rękawice na wyżej wspomniany – 20 poziom. Warto zaopatrzyć się w biżuterię od Władka – zarówno w tę na 15 jak i 25 poziom. Zapomnijcie o broni dwuręcznej, lepiej będziecie walczyć wykałaczką. Do 80 poziomu spokojnie można bazować na ekwipunku z aplikacji, dostępnego do kupienia u NPC i z questów. Dobrą robotę robią też unikaty, ale nie przepłacajcie bo naprawdę nie warto. Mogę polecić kilka pozycji obowiązkowych – hełm i buty z goblinów, naszyjnik i buty z Tharmusa. Jednak wróćmy do esencji tego tematu, którą są umiejętności.
Zestaw I.1 34 poziom https://grooove.pl/skills/id,247196 Celny cios, Sprawność fizyczna i Błyskawiczny atak. Expimy, więc chcemy zabijać potwory jednym kliknięciem w przycisk f. Z umiejętności błyskawiczny cios przyda nam się jedynie jego efekt pasywny.
Zestaw I.2 44 poziom https://grooove.pl/skills/id,247246 Jak wyżej, jednak jak tylko dostaniemy możliwość dodania punktu w wytrącenie z równowagi z automatu tam dajemy, ponieważ zapewnia kolejny efekt pasywny, później dodajemy naszemu wojakowi jedynie szybkość ataku z umiejętności Wrodzona szybkość. Jednak nie ma wojaczki jeśli głowa słaba, więc tę umiejętność też odblokowujemy.
Zestaw I.3 54 poziom https://grooove.pl/skills/id,247244 Powoli dodajemy punkty w Sprawność fizyczną i Celny cios, żeby żadna kreatura nie wymknęła się spod naszego ostrza. Na tych poziomach będziemy mieli do czynienia z potworami, które zadają obrażenia od trucizny, więc warto się nieco na nią uodpornić.
Zestaw I.5 74 poziom https://grooove.pl/skills/id,247242 Na horyzoncie już mistrzostwo walk, więc pasuje troszkę podbić Błyskawiczny atak i Wzmocnienie energii
Zestaw I.6 84 poziom https://grooove.pl/skills/id,247239 Obowiązkowo na poziomie 80 punkcik w Mistrzostwo walk, tam wrzucamy Błyskawiczny atak i zaznaczamy „powtarzaj”. Dodatkowo pasywnie wzmacniamy siłę naszych normalnych i krytycznych ataków umiejętnością Potężne uderzenie.
Zestaw I.7 94 poziom https://grooove.pl/skills/id,247238 Maksujemy Błyskawiczny atak, wrzucamy troszkę punktów w Cios krytyczny i expimy dalej.
Zestaw I.8 104 poziom https://grooove.pl/skills/id,247237 Podbijamy Cios krytyczny, Potężne uderzenie i Mocarną ochronę. Potem wrzucacie kilka punktów w Rządzę krwi i Wytrzymałość
Tu następuje moment w którym powinieneś już wiedzieć jak dalej grać bo umiejętności już nie mają przed Tobą żadnych tajemnic, ale zapraszam do dalszej lektury
Zestaw I.12 180 poziom https://grooove.pl/skills/id,247233 Spokojnie dodajemy punkty w Twardą głowę, a 170 poziomie postaci dodajemy punkt w Paraliżujący cios i dodajemy go do Mistrzostwa Walk
Zestaw I.13 200 poziom https://grooove.pl/skills/id,247247 Pająki? Trucizna? Co? Po wyjściu z sekty maksujemy tę odporność. Ciężką ranę i Ostatnie uderzenie rozwijamy jednocześnie.
Zestaw I.14 220 poziom https://grooove.pl/skills/id,247249 Jeśli osiągnąłeś już 200+ i nadal potrzebujesz inspiracji to proszę bardzo, służę pomocą. Po wymaksowaniu wszystkiego dajemy punkty w Wampiryzm, zaraz wyjaśnię dlaczego.
Zestaw I.15 250 poziom https://grooove.pl/skills/id,247252 Czyli jak być gotowym na czyszczenie katakumb. Żeby przejść na umki od 230 podbijamy Agresywny atak.. Expiąc na katakumbach musimy uważać i nie „efać” za wszelką cenę. Musimy rozpoznać przeciwników, stąd wampiryzm, który przyjdzie nam z pomocą gdy otrzymamy w prezencie cios krytyczny
Tu mamy dwie możliwości walki. Broń dwuręczna jako główny przerywający ataki i zadający obrażenia (dalej „2h”) oraz broń półtoraręczną i tarczę jako wyzywający i przyjmujący ciosy (dalej „tank”). Tak dla przypomnienia – broń półtoraręczna bez tarczy działa jako broń dwuręczna.
Tutaj tak jak w przypadku walk z kolosami i tytanami mamy dwie opcje. Broń dwuręczną i kombinację półtoraręcznej oraz tarczy. Nie będzie tu podziału na poziomy, gdyż to kwestia względna. Podział został wykonany na tiery. Lvl 25, 35, 50, 80, 120, 170, 230.
Gram na serwerze nonPvP, więc nie posiadam sporego doświadczenia w walkach między graczami, ale bazując na wiedzy zdobytej na forum oraz logicznego myślenia moje propozycje brzmią tak:
**uwaga, podane propozycje umiejętności do rozwinięcia nie uwzględniają broni z głęboką raną. Jeżeli chcecie, czujcie się wolni, żeby jej używać. Pamiętajcie wtedy o rozwinięciu umiejętności Okaleczenie
Podział prezentuje się następująco:
Do walki z profesjami magicznymi (mag, paladyn, tropiciel).
Charakteryzują się one dość sporą liczbą punktów leczenia turowego, a ponadto mogą używać czarów, które przywracają im życie. Z takimi delikwentami trzeba szybko. Więc ostrzymy nasze miecze dwuręczne i ścinamy głowy.
Naszą odpowiedzią na ich magię jest czysta siła fizyczna. Idziemy w cios krytyczny, umiejętności zwiększające wartość i szybkość ataku. Nie przejmujemy się naszym pancerzem – walczymy agresywnie.
*umiejętności do rozwinięcia:
Agresywny atak Niszczycielski cios(pasyw) Wzmocnienie energii Sprawność fizyczna
Cios krytyczny Rządza krwi Kontratak Wytrzymałość Potężne uderzenie Krwawa szarża (kilka punktów wystarczy, nie możemy przedłużać tych walk)
Berserk Krytyczne spowolnienie
Paraliżujący cios Ostatnie uderzenie Ciężka rana Wampiryzm
Strach Końskie zdrowie Zmiażdżenie
Do walki z profesjami fizycznymi (łowca, tancerz, wojownik)
Te charakteryzują się (przynajmniej pierwsze dwie – unikiem i szybkością wykonywanych ataków). W przypadku walk z tymi profesjami musimy wytrzymać jak najdłużej. Na szczęście - z pomocą przychodzi nam tarcza i broń półtoraręczna.
W tych starciach blok jest naszym głównym atutem, nie wiem jak to wygląda po ostatnich zmianach, ale unik również okazywał się bardzo pomocny. Jeśli chodzi o szybkość ataku to z pierwszymi dwoma nie mamy startu. Tę różnicę należy zniwelować maksymalnym rozwinięciem umiejętności Wrodzona szybkość. Dodatkowo musimy jak najlepiej uodpornić się na truciznę i głęboką ranę.
*umiejętności do rozwinięcia:
Błyskawiczny atak Celny cios Wzmocnienie energii Sprawność fizyczna
Wrodzona szybkość Twarda głowa (min 1 punkt) Wytrącenie z równowagi
Dzień dobry. Ponieważ dochodzą mnie głosy, że zestawy przestały działać, a nie pojawiła się aktualizacja, bardzo prosiłabym o jej przeprowadzenie. W innym wypadku temat staje się bezużyteczny i prawdopodobnie będę zmuszona go zdjąć.