Momencik

Czekaj na odpowiedź servera..

Uwaga

  

Forum Margonem > Poradniki > Nerthus - pytania i odpowiedzi

[Przeszukaj temat] [Dodaj do ulubionych]
Koniec strony Strona: [1]

Kris Aphalon

316622
1702
Dobry wieczór, dostałem zgodę, by przejąć temat, bo poprzedni nie mógł być aktualizowany, ale to nikogo nie obchodzi, więc zacznijmy:
Aby niektóre linki działały potrzebny jest dostęp do forum Nerthusa!

Świat Nerthus to jedyny w Margonem świat fabularny o klimacie fantasy. Na Nerthusie obowiązuje ścisły sposób pisania na czacie, w zamian za to otrzymujesz miłą atmosferę i wielu ludzi chętnych (mniej lub bardziej) do pomocy. Grałeś kiedyś w papierowe gry RPG lub chciałbyś spróbować? Klimatyczna rozgrywka na Nerthusie polega właśnie na czymś podobnym. Nie interesuje cię klimat i szukasz cichego i spokojnego świata? Również zapraszamy.

REKRUTACJA NA FORUM: https://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=512180


1. Wymagania:


♦ Poziom doświadczenia na świecie zwykłym (światy prywatne się zaliczają) - co najmniej 50
♦ Reputacja na forum — co najmniej 25 punktów
♦ Posiadanie 1000 Smoczych Łusek na koncie (podczas zakładania postaci nie są one pobierane)
♦ Niski współczynnik kar (niska ilość nadanych kar w postaci wyciszenia itp.) - za niski współczynnik kar uważa się ostrzeżenie maksymalnie 10%. (współczynnik kar można sprawdzić w konfiguracji)
♦ Na świecie można posiadać tylko jedną postać

2. Język wypowiedzi:


♦ Na Nerthusie obowiązuje styl mówiony, a nie literacki
♦ Nie trzeba, lecz dobrze postrzegane jest zaczynanie zdania z wielką literą i kończenie go kropką
♦ Języki inne niż polski, łacina i sztuczne fantasy nie są tu mile widziane (czytaj: nie używaj ich, bo można wyłapać mute)
♦ Nie można używać zwrotów typowo mechanicznych, typu „lvl”, „lega”, „heros”, „pierek”, „tanc” itd. Jeśli już musisz zareklamować się na czacie, zrób to klimatycznie! Zamiast pisać „Kto na obła? Jest na kwiatach.” napisz „Poszukuje śmiałków, z którymi mógłbym się zmierzyć z Opętanym łowcą orków, który nawiedza kwieciste przejście. Czy ktoś z państwa podołałby wyzwaniu, by przepędzić tego kmiota?”
♦ Nie jest konieczne umilanie wszystkim. Czuj się wolny, obrażając czy opluwając wszystkich obelgami, rób to jednak za pomocą klimatycznego słownictwa. Więcej na temat zamienników obelg i słów typowo mechanicznych w temacie na forum https://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=424036
(Nie przesadź też zbytnio, „wszystko z umiarem” jak mówią)
Musisz się wypowiadać klimatycznie tylko na czacie głównym! Nikt nie wlepi ci kary za nieklimatyczną rozmowę na privie, jednak zasady co do czatu ogólnego są dosyć rygorystyczne, więc uważaj, by się nie pomylić (Jeśli jednak pomylisz się, daj o tym znać na czacie, np. kaszląc i zwalając winę na zbyt dużą ilość wypitego dziś piwa).

3. Nicki:


♦ Nick musi być klimatyczny, czyli bez dodatków typu „xd”, „pro” itp.
♦ Nick musi zaczynać się wielką literą, a jeśli ma więcej niż jeden człon, to każdy z nich obowiązuje ta zasada
♦ Jeden z członów nicku musi stanowić konkretne imię postaci
♦ Można czerpać inspirację z książek, filmów, gier fantasy/RPG
♦ Plagiaty nicków innych graczy nie są mile widziane

4. Komendy czatu:

Przed użyciem jakiejkolwiek komendy zalecam przeczytanie regulaminu!
Twórcy tego FAQ nie ponoszą odpowiedzialności za żadne nieścisłości i kary wynikające ze złego korzystania z komend!

Dostępne dla wszystkich:
/me - używamy jej do opisywania czynności postaci, nie do pisania innym kolorem na czacie lub pochwaleniem się poziomem, walką, zdobyczą itp.
/dice - używana w celu rzutu kostkami. Jednak oprócz nich istnieje też kilka innych możliwości:
/dice 2 - rzut monetą, gdzie orzeł to 1, a reszka to 2
/dice 3 - losowanie słomek
/dice 4-100 - rzut kostką o X ściankach
*me *komenda możliwa do używania tylko, jeśli dodatek globalny jest włączony* - jest to komenda bardzo podobna do /me, lecz przy jej użyciu nie widać nicku. Komenda służy TYLKO do opisywania własnej postaci.

Dostępne dla Bardów*:
*nar - tryb narracji
*dial - dialog w jednym z kilku kolorów
*light - służąca do zmiany światła
*map - służąca do zmiany mapy
Oraz kilka bardziej zaawansowanych, w tym do tworzenia przedmiotów i NPC na mapie.

*Bard to specjalna ranga dostępna na Nerthusie. Decydują oni o ogólnym lore Nerthusa, są niezbędni przy większych sesjach oraz ogólnie pomagają nowym w zaznajomieniu się z grą klimatyczną. Najważniejszą ich cechą jest to, że w większości nie gryzą, więc nie bój się do nich napisać (jednak tylko w sprawach klimatycznych. Niektórzy są dosyć sceptyczni, jeśli chodzi o grę mechaniczną).

5. Klany:

♦ Nazwa klanu musi być zapisana w języku polskim, łacinie bądź sztucznym języku fantasy. Może być ona również nazwą krainy z książki, filmu bądź gry fantasy/RPG. Zabrania się plagiatowania nazw klanów z innych światów.

Przed założeniem klanu radzi się spojrzeć na forum, czy nie ma jakiejś rekrutacji. Zasady rekrutacji do poszczególnych klanów są wypisane w odpowiednich tematach i zależą wyłącznie od ich założycieli.

6. Organizacje:


♦ Każdy gracz ma prawo do założenia swojej własnej organizacji fabularnej
♦ Gracz zakładający organizację ma obowiązek upublicznić we własnym temacie na forum Nerthusa statut w czasie nie dłuższym niż miesiąc po jej założeniu
♦ Jedna osoba może być założycielem wyłącznie jednej organizacji
♦ Spis aktywnie działających organizacji znajduje się na forum Nerthusa (tematy poprzedzone [ORG])

Organizacje są czysto fabularne, więc jeśli nie masz zamiaru grać klimatycznie, to nie musisz się nimi przejmować. Jednak jeżeli masz zamiar, to dzięki dołączeniu do jakiejś otworzą ci się furtki do całego klimatycznego świata, więc serdecznie zapraszam wszystkich nowych i chętnych klimacenia do dołączenia do jednej z nich.

7. Kary, zakazy i nakazy:


♦ Kary są nadawane za wulgarne, chamskie i skrajnie nieklimatyczne zachowanie.
♦ Za upomnienie uważa się również wyciszenie na 1h.
♦ Zakazuje się używania nawiasów kwadratowych bez względu na cel. (W wypowiedziach na czacie głównym, na prywatnym czy grupowym można używać dowolnie).
♦ Karą specjalną dla Nerthusa jest umieszczenie w celi w piwnicy Gildii Nerthusa. Jest ona stosowana zamiast killa+mute.
♦ Recydywiści mogą liczyć na ostrzejsze kary.

Skrótem — uważaj co piszesz!

8. Zmiany w stosunku do innych światów:

♦ Doświadczenie za wykonanie questów: 3x więcej niż na normalnym świecie
♦ Doświadczenie za zabijanie potworów: połowę mniejsze niż na normalnym świecie
♦ Kilka unikatowych questów, w tym jeden quest pozwalający na codzienne odbieranie mikstur dodających doświadczenie.
♦ Outfity w konfiguracji dostępne co 7, a nie co 10 poziomów
♦ Reklamy na czacie nie pokazują się
♦ Poziom potworka został ukryty, zamiast tego jest tekstowa informacja
♦ Emotikony na czacie są zamieniane na tekstowe odpowiedniki
♦ Przy NPC-ach nie wyświetla się informacja o ich poziomie
♦ Do zdobywania doświadczenia i większości przedmiotów z walk konieczne jest wyczerpanie.
♦ Dodatkowe komendy czatu: /dice, /me, /nar
♦ Tytani osłabieni o 50% w porównaniu do innych światów
♦ Uwaga, questa dziennego „Udowodnij swą szlachetność paladynom” wbrew powszechnej opinii NIE można wykonywać bez ograniczenia na poziom i obowiązują go normalne ograniczenia poziomów jak na innych światach.

9. Rada Fabularna świata Nerthus:

Rada powstała, bu ujednolicić regulamin świata w niektórych kwestiach (np.: używanie magii), a także, by kierować klimatyczną rozgrywką świata.
Służy ona radą (heh) w kwestii rozgrywki fabularnej. Można się do niej zgłaszać z problemami i pytaniami jej dotyczącymi. Pod nią podlegają też bezpośrednio wszyscy bardowie.
Obecny namiestnik:
- Shalley ( https://www.margonem.pl/profile/view,2735273#char_10523,nerthus )

Obecny skład rady:
- Argetus ( https://www.margonem.pl/profile/view,4738068#char_16041,nerthus )
- Materios Dragonius ( https://www.margonem.pl/profile/view,125880#char_2516,nerthus )

Wszystkie działania Rady można obserwować w temacie: https://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=512183


10. Fabularna waluta:

Na serwerze obowiązuje specjalna, fabularna waluta. Wszelkie klimatyczne transakcje odbywają się w niej.

Wymianą waluty zajmuje się Lichwiarz Aegnor Rorenbaum. Wymienia on walutę z prowizją trzech monet, tak więc wymiana złotej monety na srebrne da nam 97 srebrników, ale by wymienić srebrne monety na złote, będziemy potrzebowali ich 103





11. Przydatne linki:

♦ Zewnętrzny, oficjalny temat Nerthusa: http://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=464177
♦ Regulamin zawierający wszystko, co trzeba wiedzieć o świecie: http://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=424036
♦ Złoto dla początkujących: https://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=504213
Rekrutacja na forum https://forum.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=512180

Pytania i odpowiedzi:


Czy mogę mieć drugą postać na Nerthusie?
Nie ma takiej możliwości.

Czy jest możliwość przeniesienia postaci z Nerthusa na inny świat i odwrotnie?
Nie ma takiej opcji. Jedynym odstępstwem od tej reguły jest rekrutacja na forum, szczegóły w temacie http://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=464301 .

Skasowałem postać i chcę zacząć na Nerthusie grę od nowa. Czy muszę przechodzić ponownie spełniać wszystkie wymagania?
Tak. Musisz posiadać odpowiedni poziom na innej postaci, Smocze Łuski na koncie, reputację na forum i niski poziom ostrzeżeń. Jeśli nie spełniasz tych wymagań, możesz wziąć udział u rekrutacji na świat.

Czy muszę płacić SŁ i za co?
Nie musisz płacić SŁ, bo gra na Nerthusie jest za darmo. Wyjątek stanowi tu wyczerpanie, lecz nie jest ono wymagane do klimatycznej rozgrywki.

Czy SŁ są potrzebne do założenia postaci?
Tak, musisz posiadać na koncie niewykorzystanych 1000SŁ. Przy założeniu postaci nie tracisz ich.

Dostałem wyciszenie na 1h, a regulamin za to wykroczenie przewiduje tylko upomnienie. Dlaczego?
Za upomnienie uważa się też wyciszenie na 1h.

Skąd wziąć klucz do biblioteki Nerthusa?
Klucz znajdziesz w gildii Nerthusa, w kufrze.


Czy na Nerthusie jest dodatek globalny i kto go tworzy?
Dodatek tworzę ja (Kris Aphalon) na podstawie dodatku stworzonego przez Aldiego. Cały opis dodatku jest dostępny tu: http://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=264553

Jestem nowy na Nerthusie, co powinienem wiedzieć?
Na początku przeczytaj regulamin, potem możesz zajrzeć do tego tematu: http://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=456867

Czy na forum Nerthusa można handlować?
Tak, na forum Nerthusa znajdują się tematy na ogłoszenia kupna oraz ogłoszenia sprzedaży.

Jakie wymagania ma forum Nerthusa?
Aby pisać na forum, wymagany jest tylko 20 poziom. Nasze forum nie ma również replimitu.

Co to te całe klimacenie?
Klimacenie to prostymi słowami odgrywanie swojej postaci wraz z innymi osobami, które też to robią. Powstaje wtedy coś na wzór sesji RPG lub może lepiej znanego większości osób na forum miasteczka. Jednakże Nerthus żyje swoją własną fabułą, nieco odrębną od świata margonem, choć w większości przypadków się pokrywającą. Może wydawać się, że klimacenie jest trudne, lecz wszystkiego da się nauczyć.

Przyszedłem grać klimatycznie, lecz nie wiem co robić. POMOCY!
Spokojnie, każdy kiedyś był nowy i nic nie ogarniał. Jeśli masz zamiar grać fabularnie, mocno zachęcam cię do skontaktowania się z jakimś radnym lub bardem. Mają przy nickach specjalne oznaczenia, można też znaleźć ich spis na forum. Oni powiedzą ci dokładnie co i jak. Warto przed tym przeczytać także wszystkie przybite tematy na forum dotyczące właśnie rozgrywki klimatycznej, by się przypadkiem nie nadziać i nie palnąć czegoś głupiego.

Jestem nowy i brakuje mi na hero!
Po pierwsze, nie spamuj tym nikomu na czacie, bo się zbłaźnisz i wyrobisz o sobie słabą opinię. Po drugie, dla nowych osób przewidziane są dwa tematy:
https://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=474528
oraz
https://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=185342
Na pewno po przeczytaniu przypadną ci do gustu

Dostałem się na świat przez rekrutację, a jeszcze nie przenieśli mojej postaci, ile mam czekać?
Jeśli dostałeś się, to twoja postać na pewno będzie przeniesiona. Wyniki są natychmiastowo zgłaszane administracji, więc nie powinno to potrwać dłużej niż kilka dni.

Mam inne pytanie, którego nie ma w tym spisie!
Zadaj je w tym wątku: https://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=464177
Być może po zadaniu twoje pytanie zostanie dodane też tutaj, dzięki czemu kolejne osoby nie będą musiały się o to pytać.



________
Edytowany 20:00:40 8.11.2017 przez Kris Aphalon
Edytowany 23:06:47 15.11.2018 przez Kris Aphalon
Edytowany 19:46:05 21.3.2019 przez Kris Aphalon
Edytowany 15:40:56 30.3.2019 przez Kris Aphalon
Edytowany 00:15:18 20.5.2020 przez Kris Aphalon
Edytowany 00:17:18 11.8.2020 przez Kris Aphalon
Edytowany 11:43:01 1.12.2020 przez Kris Aphalon
Edytowany 15:01:58 27.4.2021 przez Ekipa Garmory
Edytowany 16:25:08 27.4.2021 przez Kris Aphalon
Edytowany 16:30:21 27.4.2021 przez Kris Aphalon
Edytowany 19:34:18 23.5.2021 przez Kris Aphalon
Edytowany 17:55:28 13.7.2021 przez Kris Aphalon
Edytowany 23:17:22 26.7.2021 przez Kris Aphalon
Edytowany 23:20:17 26.7.2021 przez Kris Aphalon
Edytowany 03:48:30 21.11.2021 przez Kris Aphalon
2017.05.04 22:12:26
Ocena: 3
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:38985344

Wiadomość systemowa

Temat został przeniesiony z Pierwsza pomoc do Poradniki i inne pomoce przez moderatora: Hessa.
2017.05.04 22:25:25 ID:38985464

Hessa

4105008
8263
2017.05.04 22:28:20
Ocena: 1
cytuj | ID:38985500
Początek strony Strona: [1]

Tylko zalogowani gracze mogą pisać posty

Forum Margonem > Poradniki > Nerthus - pytania i odpowiedzi

Podaj powód dlaczego oceniasz post na

Pozostało ważnych głosów na dziś: 0, po przekroczeniu limitu
Twój głos pokaże się przy wiadomości, ale nie doliczy się do reputacji gracza.


* pole nieobowiązkoweLimit znaków 0/50

Zgłoszenie postu do moderacji.
Poniżej możesz podać powód Twojego zgłoszenia.

Pamiętaj, że za bezsensowny komentarz możesz otrzymać knebla i stracić swoją reputację.

Limit znaków 0/150

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
AND grp=0