Domador Anomalia: No okej, aczkolwiek: a) nie ma tu krytycznej b) ktoś coś pisał, że zmiany w CBKu są planowane, by jakoś rozłożyć jego obrażenia i by były trochę mniej OP na magu i woju, a bardziej użyteczne na takim tropie czy palku
Krytyczna może dodaje 1/2 kryty więcej i to wszystko za to te krytyki są tak słabe w takiego tancerza mogę mieć 100% na kryta a 15 hitów pod rząd będe go bił po 3k mag jest tak znerfiony na moim przedziale (150) ze tu juz nic dodawać nie trzeba bezsensowne umiejętności które kosztuje tyle many ze użyjesz tego 2/3 razy i po manie gdzie walki pvp miały być przedłużane magiem możesz sobie bić jedną umką robiąc spam mieszając żywioły i umki wystarczy ci to nawet nie do połowy walki potem mozesz sobie bic zwykłym atakiem
Jeszcze jedno podobne eq ja biłem szadź + lodowy z umka krytyczne spowolnienie Przeciwnik bił samym błyskiem bez szadzi różnica ilości hitów +1 na moją korzyść zdaję sobie sprawę ze tam mu wbiły jakies klaty itp ale mam wrażenie ze Lodowy Pocisk po nerfie jest praktycznie bezużyteczny ..
Ta Hiera Grammata: Nie neguje tego czy lodowy jest za słaby ale pozwolę sobie skomentować walkę. Straciłeś 4 tury przez bonusy + kolesiowi weszło PO po którym zrobił 2 tury bo nie miał na sobie żadnego spowolnienia czyli straciłeś 5 tur przez bonusy łącznie a nadal wyszedłeś w atakach na +1 więc lekko nie rozumiem tego zarzutu. Dodatkowo miał napakowane więcej w krytyczne spowolnienie niż ty. Mam wrażenie że problem może polegać też na Twojej znajomości gry a nie tylko na umkach.
Ta Hiera Grammata: Szadź w pvp się nie zwraca, a ta niewymaksowana to już w ogóle strata many. Obniżasz SA przeciwnika o 11% x 6 tur = sumując to traci on 0,66 tuty, za to ty tracisz całą 1 na rzucenie szadzi + sporo many. To jest UM typowo na ustawki, praktycznie nigdy nie warto rzucać jej 1v1 odkąd została znerfiona 20 - 14%.
Zastanawiam się jak w praktyce miałoby to działać.
Obecnie cbk jest w mojej ocenie "bonusem dla randomów" jako, że szansa na jego zaistnienie: to 13% (lub 20.5 przy bonusie 2x) * szansa na cios krytyczny (zazwyczaj nie więcej niż 35%), co realnie oznacza, że szansa na cbk przy 35% i podwójnym bonusie wynosi ~ 7%. (warto także uwzględnić obniżanie CK z przedmiotów oraz umiejętności = cbk to skrajnie losowy bonus)
Rozłożenie obrażeń w czasie nie załatwi problemu tego bonusu jeżeli sposób skonstruowania szansy na jego zaistnienie pozostanie bez zmian.
Jakie rozwiązania widzę (same względnie złe): *podniesienie sił CK o X% na 2-3 tury (trop oraz pal bardzo zyskają lub bardzo stracą) *podniesienie szansy na CK o X% na 2-3 tury (mocno "kontrowane przez kontrę" oraz KO) *podniesienie bazowych obrażeń o X% na 2-3 tury (profesje z % dmg przelicznikami na Umiejętnościach np. woj agres zdominują pozostałe)
Ogólnie zastanowiłbym się nad odrębnym tematem do dyskusji nad bonusami legendarnymi, jako że w dużej mierze nie są one odpowiednio zbalansowane względem siebie.
Adalion: Jego szansa na zaistnienie to 13% od bazowej wartości, nie mają na niego wpływu ani umki zwiększające szansę na krytyka, ani obniżanie krytyka przez przeciwnika, szansa na CBK jest wyliczana od wartości bezwzględnej, ani obniżonej, ani powiększonej i jest stała w trakcie walki, niezależna od szansy na zwykłego krytyka i używanych umiejętności oraz przedmiotów. To stan mojej obecnej wiedzy, Jaki jeżyk wariacie w plusie wyżej pisze coś innego, jestem ciekaw źródła lub przeprowadzonego researchu, może czegoś nie wiem.
Rozłożenie obrażeń w czasie załatwia sprawę zbyt wysokich wartości dla niektórych profesji przy występowaniu bonusu (zdejmowanie przeciwnika ciosem), odbierając przeciwnikowi ponad 50% życia, nawet gdy atak odbiera profesja pancerna.
Głównymi założeniami powinno być wzmocnienie CBKa u paladyna i tropiciela, dla których ten bonus praktycznie nie istnieje w większości walk oraz osłabienie go u profesji z jednolitymi, wysokimi obrażeniami; mag, wojownik. Zwiększenie szansy na krytyka? Będzie tak samo. Zwiększenie sił? Co się zmieni? Podniesienie bazowych obrażeń to de facto to samo co siła krytyka. Słyszałem, że było myślane nad czymś w stylu DoT, że CBK rozkładałby się jako dodatkowe obrażenia jak GR/truta w turach.
Moje pomysły, niedoskonałe i do poprawienia: - omijanie całej defensywy we wchodzącym ciosie, coś jak przebicie, ale uniemożliwiające wykonanie uniku/bloku, a także ignorujące odporności magiczne, a jeśli to mało to dorzucić np. spowolnienie o 20% przy ciosie (jak stare bolesne uderzenie) - bonus zacznie być użyteczny również poza 2h oraz jednolitym żywiołem u maga - coś na podobieństwo piętna bestii (trafiony przeciwnik na 4 tury otrzymuje 20% większe obrażenia) - i widzę tu przewagę nad zwiększaniem bazowych obrażeń atakującego
Mi nie podoba się kształt obecnego Margonem, gdzie każda profesja ma obrażenia procentowe z umki, zamiast uzależnić obrażenia od siły ekwipunku, także bardzo bym nie chciał zobaczyć kolejnej procentówki. A jeżeli nie procentówka, a koniecznie nadal DoT, to może bierzemy moc (wartość ataku) wchodzącego krytyka i dzielimy przez 4 i to będą dodatkowe obrażenia wchodzące co turę jak GR przez 4 tury. _ Edytowany 14:05:36 3.4.2022 przez Irian Dragonfly
siema usuńcie true dmg z ogłucha, dzięki z góry edit: @iran: 1.spłyca ustawki na niższych przedziałach do: 2x tank woj ewentualnie pal, 2 aura 2 szadz, resztę dopchnąć wojami 2h w herach i jazda. Walki drużynowe będą tak wyglądać dopóki woje będą jedyną opcją zadania dmg totalnemu koksowi na tanku 2. jeśli już każda profa ma mieć ten głupi dmg procentowy to warto zauważyć: -Tanc podstępne 5% za punkt kombinacji przy 10/10 punktów um -Tropek wycieńczająca 3% za punkt kombinacji przy 10/10 punktów um -Pal gniew bogow 2.4% za punkt kombinacji przy 10/10 punktów um (+20% szybkości ataku) -Magik fuzja 3% za punkt kombinacji przy 10/10 punktów um -woj zdruzgo 3% za punkt kombinacji przy 10/10 punktów um (+atak zwiększony o 14% na 3 tury) -woj ogłuch 6% za punkt kombinacji przy 1/10 punktów um (+30% na ogłuszenie)
niby nie tak dużo bo to dwułapa i woj nie ma swojej tarki ale prosze dajcie chociaż skalowanie dmg od 1/10 punktów do 10/10 albo usuńcie te kulki kombinacji i dalcie mi się bić na gołe pięści
(już nie spam bo się rozpisałem) Edytowany 19:14:57 4.4.2022 przez Krzakuwrr
Bardzo mądrze zobrazowane. Nie chce mi się rozpisywać o mojej grze na 64 i doświadczeniach etc. Wniosek ogólnie taki, że masz rację.
Propozycja zmiany:
Obez na woju 3,3% + 0,3% za kolejne punkty umiejętności jako obrażenia za 1 pkt kombinacji. Oznaczałoby to, że finalnie obez 10/10 byłby bez zmian, jednak obez 1/10 byłby w tym rozumieniu o 45% słabszy (obrażenia z kombinacji) jako że wartość wynosiłaby 55% z obecnej.
Ogólnie rozważyłbym nawet obez 10/10 z 6% -> 5% za punkt kombinacji i wtedy odpowiednie skalowanie.
Mam na myśli głównie kontekst ustawek, na niższych poziomach (pre 80, wszystkie wyglądają tak samo) gdzie w składzie są 2x mag, 2x pal tank, 5x woj 2h oraz 1x woj tank (z doświadczenia powiem, że najlepsza kombinacja, ewentualnie 2x pal 7x woj i woj tank ale nie testowane dokładnie).
Totalną patologią obeza jest fakt, że przy 5 wojach 2h i obezie 6% za pkt kombinacji łatwo obliczyć, że 5*6%*3pkt = 90% nieuchronnych obrażeń + dodatkowo duże obrażenia fizyczne, które w przypadku podobnego SA wojów mogą być aktywowane w jedne po drugim bez jakiejkolwiek możliwości interwencji/leczenia, gdzie jedynym ratunkiem jest unik (niewielka szansa) parowanie (niewielka szansa) oraz OR, który może zostać ominięty obrażeniami fizycznymi (nie % z kombinacji) a sama jego aktywacja nie gwarantuje szansy na przetrwanie szczególnie w przypadku wystąpienia ck lub cbk (pamiętajcie, że to dalej 5x woj 2h).
Gdyby okazało się, że 7x woj 2h jest META (możliwe bardzo) to pogłębiałoby tą patologię jeszcze bardziej.
Proszę o działanie w tej sprawie.
@Marshin
No ale przyznajesz, że coś jest na rzeczy. Obrażenia % namieszały równie mocno jak dawniej obrażenia obszarowe (deszcze/łańcuchy). O ile na pvp 1v1 kombinacja zadające obrażenia % jest bardzo mocna, to w walkach grupowych jest skrajnie niezbalansowana, jako że rozchodzi się o możliwie szybkie zabicie 1 tanka. Problem polega na tym, że tak jak pisałem 5-7 wojowników nawet w uni/hero EQ, z podobnym SA z kombinacją na 3 pkt jest w stanie skasować tanka w jednej turze gdzie tank ma EQ legendarne. Jedynym wątpliwym ratunkiem jest 2x OR, który nadal jest możliwy do ominięcia obrażeniami fizycznymi (w tym ck, cbk). Edytowany 12:43:42 8.4.2022 przez Adalion
kiedy obniżanie uniku z um u tropa? walka jedna z wielu, ale 90% wyglada w identyczny sposób gracz, który na poczatku walki klika f(albo nie gracz:]]), ma na mistrzostwie blysk i zadzior na zmiane klepie mnie jak dzieciaka
zanim ktos spyta o eq i umki- po co? ktokolwiek grajacy tropem albo tancerze na tropa wie jak to wyglada
Armed response: Ja nie gram tropem i tancerzem, ale znam się ogólnie na Margonem, więc w pewnie prawie każdym kontekście jakąś wiedzę mam. I tak jest z każdą jedną osobą w tym temacie, nikt nie gra każdą profesją, ale sama wiedza ogólna o Margonem pozwala nam z dość dużą dozą precyzji ocenić sytuację, dlatego takie teksty nie mają sensu, wklejaj zawsze maksymalnie dużo informacji, a walki dawaj z panelu walk, bo czytać walki na pastebinie się nie da, jest zbyt trudno, aby komuś się chciało. Potwierdzić prawdziwość swoich słów większą ilością walk, niż 1 też wypada, bo Margonem to statystyka, a nie ślepy traf.
Xanari: Eq pod tanców jest podobne, naszyj cbk zmieniam na KO z Adariel- nie mam innych przedmiotów.
Żeby było jasne- ja nie mam pretensji o to, że przegrywam z kimś, kto ma zbrojke składaka i lepsze legendy. Problemem dla mnie jest to, że w większości walki nie jestem w stanie trafić nawet połowy ciosów pomimo faktu, że tanc poniekąd otrzymał nerf uniku, a ja w swoim ekwipunku również uwzględniłem przedmioty z jego obniżaniem.
Armed response: ok moze i duzo unika ale zostalo mu 18% wiec to jest kwestia 1/2 ciosow czyli kliku itemow z obnizka uniku w eq a ty masz tylko 1 poza broniami. nie wnikam czy ta umka sie nalezy tropowi czy nie ale z lepiej dobranymi itemami pod tanca moglbys to wygrac wiec zamiast pisac tu o dodanie umki tropowi moze ogarnij lepsze eq
Armed response: Ale w tym temacie się zgłasza i dyskutuje o rzeczach, które są niezbalansowane, a nie, że coś jest jakie jest i Ci się nie podoba. Gość ma dużo lepsze EQ, ma może 50% uniku, a ty z EQ prawie go nie obniżasz, to robi 50% uniku, bo czemu ma nie robić? To tak jakby przeciwnicy narzekali, że ja paladynem robię blok na połowie ciosów mając 50% szansy na blok (co wymaga full lege EQ i dania w niektórych legach na +5 dodatkowego bonusu w blok). Czy Twój przeciwnik przez ilość uników wygrywa więcej walk, niż zasługuje przez swoje EQ i taktykę?
Czesc. Jak teraz walczyc tancem vs pal? Mam problem i z 300+ i na 190. Do tej pory bilem truta+gr, zadzior do konca i potem blysk i rozpro jak dubel. Najwiekszy problem jest z palami z ogniem. Nie mam na to pomyslu. Jakies porady?
zajad: Na paladyna oraz wojownika używasz głównie zadziora, w pierwszej turze w walce polecam użyć raz błyskawicznego aby go prześcignąć. u mnie walki wyglądają w taki sposób: Błysk rozpro zadzior podstępne zadzior rozpro zadzior podstępne i tak dalej mogę też umiejętności podesłać. do walki z tymi profesjami najlepiej jest wziąć 2x gr, jak masz możliwość to dobrze jest ubrać z bonusów legendarnych KO oraz FO aby zmniejszyć im obrażenia w dużym stopniu. Jak masz dużo uniku to walka z tymi profesjami jest w tedy prawie nie do przegrania. Edytowany 15:12:48 9.4.2022 przez exentric
zajad: No siema, z racji że redy teraz wszędzie skaczą tymi 270+ postanowiłem Ci trochę pomóc. 1. Palów z PO, najlepiej idzie bić broń fizyk/truta+pomka gr, bez PO koniecznie bić 2x gr. 2. Twoje legbony pod klątwy i dotyki, koniecznie OR. FO jest słabe, większość dmg to atak magiczny i podpalenie, starczy samo KO. 3. Statystyki pod najwięcej SA, unik, LT i minimum 260 eny, żeby bić rozpro, zadzior, podstępne 10/10. 4. Umki domyślam się, że na 350 masz wszystko na max. Używaj tak, żeby rozpro dać zawsze przed gorącym pala, (patrz na to, czego użył poprzednio, używają po każdej innej umce na zmianę), a wszystkie inne tury zadzior i podstępne, zawsze gdy jest 3/3. Bandażowanie trzymaj tyle, żeby jak najwięcej adrenalina dawała (nie lecz się od razu jak masz mało hp). Gdy zniszczysz pancerz, zamiast zadziora używaj błyskawiczny, a gdy masz mało hp, lepiej użyć rozpro tuż przed swoim OR, nawet jeśli masz podstępne naładowane.
Poprawcie mnie, jeśli się mylę. Dotyk był zmieniany, bo zdecydowanie za bardzo wpływał na przebieg walki, w związku z tym rozłożono go w turach, wprowadzono nadpisywanie, ale to wciąż nie wystarczyło i zmieniono jego wartości. Byłoby całkiem nieźle, gdyby nie to, że nadeszła zmiana w HP i teraz wartości dotyku są dosyć podobne wśród różnych profesji, a stary problem powrócił. Profesje szybkie, które tylko nieznacznie ustępują ilością swojego HP zawierzają całą walkę dotykom oraz klątwom, wręcz metą stało się znowu granie 2 klątwy + 2 dotyki, gdy gramy profesją szybką na wolniejszą. Czy czeka nas ponowny rework bonusów legendarnych w związku z tym? Jakie są przemyślenia i plany w tym temacie?
Witam, chciałbym przedstawić mój punkt widzenia na granie łowcą w aktualnym balansie. Uważam że zmiany życia dla poszczególnych profesji wniosły wiele ciekawych rozwiązań, zmaksymalizowanie tur w walkach co się przekłada na długość walk ale cały czas dywaguję nad pewnym problemem, a mianowicie niezmienionym kosztem umiejętności łowcy już od dłuższego czasu. Z moich walk zdążyłem wyciągnąć wnioski że walki się przedłużyły, jednak zasoby energii, koszty umiejętności się nie odpowiednio nie zwiększyły, nie zmniejszyły. Chciałbym zapytać Marshina/Człowieka w klapkach czy temat nie wymaga podjęcia analizy że walki na chociażby 300 poziomie po 20 turach u łowcy kończą się na nieefektywnym korzystaniu z lekkiego naciągu który relatywnie ma bardzo mały wpływ na dodatkowy zastrzyk energii.
Pozdro jak ktoś se to przeczyta bo uważam że gra wymaga zmian ok
@Beh argumenty? Edytowany 15:43:49 19.4.2022 przez Sasuke Uchiha
Sasuke Uchiha: Jeśli ci brakuje energii to możesz albo ogarnąć więcej z eq albo dać mniej pkt w umiejętności. To, że jest możliwość rozdania ich 10 nie znaczy, że zawsze powinno się tak robić.
Knoop: Hmm, większość umek na łowcy gram 1/10, natomiast ty nie masz żadnego łowcy tylko grasz profesją która ma najtańsze umiejętności w grze także post chyba nie trafiał do Ciebie, to że masz możliwość swobodnego wypowiadania się, nie znaczy że powinieneś to robić. [Ciach] Edytowany 23:10:18 19.4.2022 przez Neelly
Sasuke Uchiha: Cel był taki aby prowadzić dyskusje twoim tokiem rozumowania. Słowo za słowo, podeślij screeny, przykładowe zestawy i walki bo póki twoja dyskusja opiera się na przykładzie bez podstaw.
Sancti Magistri: - EQ do walk z tropicielami, ew pier KO/PO do tego błogo z 279 lek/hp. Możesz dać znać co byś tu zmienił bo cały dzień próbowałem się dowiedzieć od znawców z forum/privów jednak nie doszło do żadnej sensownej wymiany.
- umki większość 10/10 bo to topka, ale aktywy jak pisałem 1/10 (ew rozpro 5/10)
co do walk przejrzałem panel walk z nomady/pandory i kilku innych serwerów pojedyńcze walki i nie trafiłem na przykład kiedy łowca w równym eq ma na pvp z tropem w przedziałach 210-300 chociaż 60/40 zawsze jest to 60/40 na korzyść tropa, 50/50 występowało tylko gdy łowca miał nieporównywalne lepsze/droższe ekwipunki Edytowany 20:22:11 19.4.2022 przez Sasuke Uchiha
Sasuke Uchiha: Przede wszystkim to zmień łuk na truciznę, 10% pasywki na dmg zrobi odczuwalną różnicę. GR w przypadku tropiciela z PO to imo średnie rozwiązanie, tracisz na turach zakładam, że Cię dubluje wielokrotnie. Kolejną rzeczą to byś KO gdzieś wcisnął do tego eq, fizyczna spoko jak najbardziej ale combo robi robotę.
Co do walk powyżej sekty, miałem kiedyś łowcę 244 full legę i jedyne co mogę powiedzieć o tropach to boli ich unik poza tym wystarczy troche pogłówkować, odejść od schematu i na wszystko jest sposób. Edytowany 20:32:27 19.4.2022 przez Sancti Magistri
Sancti Magistri: Walczyłem z trucizną i był problem w trafianiu wzmocnioną, zdarzało się że w walce tropiciel zrobił unik na 5 wzmocnionych i zdarzało się to częściej niż rzadziej walki potrafiły dochodzić do 45 tur do 30 np i kończyły się porażką, KO z chaegda starałem się także wrzucać bo naszyja ze smoka póki co nie udało się ogarnąć, a prawdopodobnie by pomógł
Okej, potestuję trutę dalej, dzięki
co do tur na GR to zazwyczaj robię 30 do 20, łapy 295 i hełm 290 z ogromnym sa robią swoje mam 43 sa gdzie goście mają po 37 max prawdopodobnie Edytowany 21:00:14 19.4.2022 przez Sasuke Uchiha
Hej, mam pytanko odnośnie uniku na tancerzu ostrzy. Na jakiej podstawie profesji polegającej na uniku zabrano 5% uniku z umiejętności, a nie zrobiono tego innym profesjom (czyt. łowca, trop)? Nie rozumiem logiki w tym, że profa, której głównym atutem jest unik potrafi mieć go mniej niż łowca czy trop jeśli noszą oni legi mieszane z tancem Zapraszam do dyskusji
P.S. Chętnie poruszyłbym też temat walk PvP na 300 i problem tancerza na tym przedziale ;3
Edit: Poczytałem wyżej posty o braku energii np. na łowcy.. Spróbujcie zagrać tancem, to jest jakiś żart, walcząc z wyższym levlem lega set nic nie znaczy jeśli eny starcza wam na 5 umiejętności Tanc jest jedyną profą, która przywraca energię tylko i wyłącznie po krytyku.. W przeciwieństwie do niego łowca ma przynajmniej błysk lub chociażby ten misterny lekki naciąg
Pozdro
Edit: Tak, unik i trop, wystarczy że wybierzesz odpowiedni przedział i odpowiednie legi Edytowany 12:00:40 21.4.2022 przez Ximi Edytowany 13:07:07 21.4.2022 przez Ximi
Ximi: Ta gra nie polega na "atutem profesji X jest Y, więc powinien mieć go najwięcej i najlepiej". Tancerz był zbyt silny i trzeba mu było coś zabrać, co poprawi balans przy walkach z profesjami, które właśnie z jego unikiem mają problemu. Na jakiej podstawie? Na podstawie testów. Czemu nie zabrano innym profesjom? Bo nie są zbyt silne i nie trzeba im zabierać tego. Jaka jest logika w tym, że inna profa ma więcej uniku, niż tanc? Normalna. Są 3 profesje z unikiem, nie ma nigdzie napisane, że tancerz ma mieć go najwięcej. Jest tancerzem ostrzy, ma dużo SA, 2 ostrza i unik. Ma? Ma. Dzięki.
Jeśli chcesz poruszyć temat walk na 300 poziomie, to jeśli masz swoje zdanie na ten temat, to pokaż przykładowe walki, jak najwięcej, gdzie ukażesz nam to, co chcesz poruszyć. Pokaż też najlepiej EQ Twoje i przeciwnika. I wtedy dopisz swoje spostrzeżenia, postaramy się odpowiedzieć.
Za przykład braku energii u tancerza dajesz sytuację, w której walczy on na 300 poziomie na kogoś, kto ma przewagę i przez to nie siadają kryty i nie przywraca on energii (który co do zasobów ma sytuację najlepszą z wszystkich profesji). Trochę nie tędy droga. Skoro mowa o pvp na 300 poziomie, to rozważamy sytuację walki 300 poziom vs. 300 poziom. Nikt nie będzie balansował walk 340 lvl vs. 370 lvl, bo to nie ma ani trochę sensu. Jak nie podoba Ci się mechanizm, w którym da się wbijać powyżej 300 lvla i przez to mieć nienaturalne przewagi lvlowe, to zapraszamy na jeden z 4 dostępnych światów z ograniczeniem do 300 poziomu. W ogóle nie ma sensu dyskutować o jakiejkolwiek sytuacji spowodowanej przewagą lvlową. Ona w ogóle nie powinna istnieć, a rozpatrywanie patologii pod tytułem brak ograniczeń lvlowych i robienie latami dziennych nie nadaje się do tego tematu.
Irian Dragonfly: To jak już się zaczynasz wypowiadać, to powiem Ci, że nie tylko na 300 lvlu tanc ma problem z energią i unikiem. Jakby no wypowiadasz się wszędzie na temat profesji, którymi nawet nie grasz, więc pytanie- skąd ta wiedza? Gdybać potrafi każdy, ale argumentacji do swoich wypocin zawsze Ci brakuje. /: Edytowany 12:55:08 21.4.2022 przez Quesi
Irian Dragonfly: O ile w aspekcie walk 300+ masz rację to nie zgadzam się z tym:
Ta gra nie polega na "atutem profesji X jest Y, więc powinien mieć go najwięcej i najlepiej".
Każda profesja ma swoje plusy i minusy, statystyki na których bazuje. To właśnie dlatego np. zbroja TYLKO NA ŁOWCE nie będzie miała tak samo dużo uniku co zbroja TYLKO NA TANCA i w drugą stronę, tanc nikty nie dostanie tyle SA co łowca. Obie te profesje nigdy nie dostaną też tyle pancerza co WOJOWNIK. Na podstawie autów profesji stworzono MIESZANE LEGENDY. Legi B/H mają więcej uniku i SA, łącząc atuty obu profesji, legi B/W natomiast zazwyczaj charakteryzują się bardziej zwiększonym pancerzem, rzadko podwójny bon w unik. Legi M/T będą miały unik, SA, ogólnie będą szybsze, legi M/P będą bardziej tankowate, intelekt itp.
Co do obniżenia uniku.. Rozumiem, że przez wprowadzenie ulepszeń tanc mógł go mieć za dużo.. Jesteśmy w sytuacji gdzie w każdym ulepszonym itemie pancerza można dodać sobie unik + rośnie on wraz z ulepszaniem. Tancerz w ulepszonym fullsecie zarówno na 120 czy na 300 poziomie może go mieć ponad 60%, ale taki set trzeba naprawdę ulepszyć na +5, bez tego wartość ta oscyluje mniej więcej na granicy 40-45% (mówię o legendach). Natomiast co mi się nie podoba.. jeśli u tancerze obniżono unik, bo był on problemem.. to czemu nie zrobiono tego u łowcy i tropa? Oni w końcu też mogą w większości nosić te same legendy.. Widuje już przypadki gdzie mają więcej uniku niż ja co jest trochę śmieszne, ale to moje zdanie Edytowany 13:04:37 21.4.2022 przez Ximi
Ximi: Charakter profesji wyznaczony w 2005/6 roku przez twórców już od dawna jest odrobinę zamglony. Celowo niwelowane są dysproporcje w SA czy hp - były one zbyt skrajne i trudne do zbalansowania. Podobnie jest z unikiem. Tancerz po wielu, naprawdę wielu mianach w mechanice czy charakterze itemów nie jest już "tamtym" tancerzem. Całkiem niedawno i w sumie nadal jest to najbardziej wszechstronna profesja w grze, dysponująca największą ilością typów ataku ale i do czego zmierzam, obrony. Tancerz posiada redukcję 10% dmg, posiada wyższy pancerz niż profesje papierowe, wyższe hp(stąd tanc bez or, z or i 2x or to trzy inne profesje), do tego coraz częściej LT(+ z ulepszeń biżu) i w końcu unik. To wszystko uczyniło z niego niemożliwie defensywną postać, a nie tak jak kiedyś - głównie ofensywną. Wtedy ta ofensywa była równoważona wyłącznie wysokim unikiem. Teraz jest inaczej i szczerze? Bardzo dobrze, że swoista dywersyfikacja możliwości obronnych poszła w te stronę. W cale nie dziwie się graczom, że dopatrują się charakterów profesji i ich jakości, różnic. Tak powinno być. Problem jest nie w tych zmianach, a w słabym komunikowaniu takich zmian i jasnym konstruowaniu kierunku, który jest odmienny od założonego w 2006, bo tamten kierunek był pokraczny i zbyt naiwny. A już nawiasem mówiąc, tancerzem naprawdę trzeba potrafić grać, to wielowątkowa profesja - stąd obserwuje się różne opinie graczy. W środowisku testerskim każdy widzi potęge tej profesji praktycznie od lat, a na forum często trafiaja się opinie wręcz odwrotne. Po prostu ta profesja w samej sobie zawiera na tyle dużo skomplikowanych kombinacji, że wszystko zależy od operatora. Co jest w opozycji do stanu z 2015(zapętl błysk). Co do energii - tak, masz rację, aktywa są w gruncie rzeczy za wysokie pod względem kosztów i jest to robione trochę bylejak, bo żądza krwi na podwójnym krytyku daje niesamowite wartości - tu już trzeba porządnie przemianować i uwspólnić mechaniki energii many, bo tak jak jest, być nie powinno.
Arrhenius Svante: Absolutnie się zgadzam, gram tancerzem od wielu lat, grałem nim na różnych przedziałach, znam doskonale każdą jego umiejętność na pamięć i potrafię dobrać odpowiednie umiejętności do danego wroga. Obniżka uniku z umiejętności poprawiła trochę chaos związany z wprowadzeniem umiejętności, tak jak wcześniej napisałem ten unik bardzo zależy od ulepszeń, w lega secie potrafi wahać się od 40 do nawet 60% co po prostu widzę na swoich postaciach. Zmierzam jednak do tego, że problem uniku został zauważony tylko i wyłącznie u tancerza.
Zacznę od podania dwóch zestawów EQ, tanca i łowcy na 300 poziomie:
Pomimo, iż mam małe ulepszenia: zbroja +2, pierek +2, hełm +1, to on ma 2% więcej na unik ode mnie. Ktoś powie, że to sprawka różnicy poziomów, zgadza się. Dlatego porównamy nie procent na unik a wartość punktową.
Mój unik: 806 Unik łowcy: 746
Różnica 60 punktów, to jest jakieś 4%.
Teraz tak.. ja uniku więcej bez ulep nie dam rady wyciągnąć.. Ale on owszem, zbroja składa +30 uniku więcej, łady dino kolejne 30 uniku więcej, hełm z tana kolejne 30 uniku więcej. Tak to powinno wyglądać? Nie wydaje mi się
Zaznaczę też, że ja mam też inne źródła uniku, a mianowicie bronie, pojedynczy bonus w 1h i podwójny bonus w 2h, a on ciągle tego uniku na spokojnie może wyciągnąć więcej.
Jeśli jednak takie zatarcie różnicy pomiędzy profesjami jest celowe to tak to ja chciałbym na przykład mieć też tyle SA co on, fajniej by było, bo pomijając fakt robienia tylu uników w walce co ja to przynajmniej by mnie nie dublował
Przyspieszenia, przyspieszeniami, tak samo jak błysk u łowcy, szybka strzała, gwałtowny u tropa, może to nie ta sama zasada, ale tak to działa, nie będziemy wnikać teraz w mechanikę umiejętności. Wciąż uważam, że aspekt uniku powinien być wyrównany po przez obniżenie go do wartości 10% zarówno u łowcy jak i u tropa Edytowany 13:55:59 21.4.2022 przez Ximi
A ja zapytam w kwestii umek, jak powinno się Magiem bić łowce/Tropa? Aktualnie Magiem nie jestem w stanie wygrać ani z łowcą ani z tropem nawet jeśli próbuję wszystkimi żywiołami. Jakieś porady jak ich i czym bić? (walki 300+)
Ximi:
Eq no powiedzmy że moje jest do zmiany ale mniejsza na razie kasy brak, Chodzi o to że ostatnio walczyłem z tropem 317 hera +5 + lega fo. Ja podwójne ko fo oś i miałem problem wygrać zostawało mi po 10% na chyba 6 walk wygrałem dwie i to ledwo. Dlatego pytam jakich umek powinienem używać. Aktualnie mam schemat : Lodowy, porażenie, krytyczna, lodowy i fuzja. (ewentualnie odporności na początku i schemat dalej ten sam)
Dlatego chcę uwagi jak walczyć bo wiem że na pewno źle coś robię. Edytowany 13:33:04 21.4.2022 przez Iiaaida
Edit: Będę szczery, poza tancerzem ostrzy, nie potrafię grać żadną inną profesją, więc nie chcę za bardzo Cię wprowadzać w błąd, może jakaś inna dobra dusza Cię wspomoże Edytowany 13:52:19 21.4.2022 przez Ximi
Dorzucę swoje 3 grosze nt. tanca (obserwacje poczynione na 130-150).
Generalnie chciałbym usłyszeć od kogoś odpowiedzialnego za umy jaka jest koncepcja tego tanca teraz, to że to nie tanc z tamtych lat mnie nie satysfakcjonuje. Pytam, bo szczerze mówiąc trochę się pogubiłem po obniżeniu uniku i nie wiem na czym to ma polegać. A czemu? A no temu że (nie wiem czy to błąd czy nie) w walce z oponentem o podobnym eq (fullset + część leg ulepszone) często nie opłaca się rozwijać uniku na więcej niż 1 punkt (po zmianie umek na unik 1/10 nic się nie zmienia w zasadzie, dalej robię 0-2 uniki z p/w zwykle). 2 Sprawa że zauważam ruchy w granie ze zbrojami bh żeby zyskać na SA, bo unik w ogóle nie odgrywa roli, więc po co nam zbroja z taką jego ilością.
2. Widzę zgrzyt pomiędzy tym że tanc nie musi mieć wcale najwięcej uniku i że nie musi wcale iść tą drogą. No dobrze, to czemu wszystkie zbroje składaki i itemy typowo pod tanca tym się cechują - unikiem. Tu akurat popieram tłum, sam tego nie rozumiem - robisz eq widzisz ze masz najwiecej mozliwie uniku spośród prof a umy sprowadzają te całe eq do parteru - chociażby łowek ma więcej w identycznym secie (te same legi + zbroje składaki na obu postkach). To po co mi ten unik w zbroi skoro nie tym się mam cechować?
3. Defensywa tanca - mógłbyś rozwinąć wątek? Ok, tanc może mieć hp podobne do paladyna (w lekkim minusie), ale panc i lt to moim zdaniem bzdura. Jaka jest różnica w ilości pancerza na np rękawicach bw a bh - marginalna, na dodatek itemów na tanca/woja których nie włoży łowca jest bardzo mało - panc nie jest moim zdaniem wyznacznikiem przy dobieraniu eq na tancu, musiałaby być większa różnorodność i to o wiele. Porównanie: łapy 145 eventowe bht vs łapy stwór - 30 panca różnicy, nawet pomnożone razy 3 (itemy z pancem inne niż zbroja) to jest nic. W przypadku np butów eve 140 (pwb i bht - 50 punktów, to też nie jest wiele). Więc sumując, zgoda - tanc ma trochę więcej panca niż typowe papiery jak zostało wyżej określone, ale zdecydowanie mu bliżej do tych papierów niż do puszek - różnica jest mało wyczuwalna. Co do lt - to nie było nigdy natywne u tanca i dalej w itemach składanie się pod LT to duży kompromis - chociażby wspomnianej wyżej przez kogoś energii - brakuje jej wówczas w pvp. a te 2 bonusy dodane w legach na +5 może zrobić też woj i łowca. Błagam nie dążmy do robienia z tanca profy cechującej się LT zamiast uniku - to tak jakby wojowi dołożyć absę i zabrać pancerz.
Co do energii to uważam że tanc nie ma z nią zwykle problemów poza 1 przypadkiem - ktoś kto się ubiera pod obniżanie ck + ma umkę obniżającą, wtedy z setem pod LT czy pancerz życzę powodzenia
Kolejna sprawa to ilośc typów ataku: dobra tanc ma 3 pomki i 3 bronie główne, ale nie powiedziałbym że ma najwięcej typów ataku. Część kombinacji odpada przez niedobór umek (np hybrydka - dodatkowo nerfi nam to GR) a część ze względu chociażby na staty broni i działanie mechanizmów (np granie fizyk+gr przeciw puszkom żeby szybciej zbic panc, teraz to nonsens)
Następne do czego chciałbym się odnieść to potęga tanca w testach - ok, tanc cośtam potrafi, ale trzeba żonglować ekwipunkiem w większym stopniu niż inne profy (np mag na 150: czapa ata, zbroja cbk, naszyj adarielofod, set kolos i łapy shebofod/ata/eve z befany - można tak bić każdego) - tak więc tanc okupuje to brakiem uniwersalności co jest mocno odczuwalne przy ulepszeniach które nie są tanie.
Na koniec trochę o pvp z wojem: - woj ma nieodczuwalnie mniej sa niż tanc bo wali szarżę + błysk a ja mu muszę zjadać panca (testowałem mieszanie um żeby podbić sa i obniżyć wojowi ck, sam zadzior+podstępne jest niestety skuteczniejszy) - ma dobrze ponad 2x tyle panca co ja - nie widzę tu pancerza jako cechy tanca - woj ma taką samą mechanikę energii jak tanc, z tym że jego ck mnie boli (mam ko i fo) a mój służy nie do zadania obrażeń a do przywrócenia eny - bijemy się obaj gr, ja 2xgr on gr+tarcza - jego PO jest o wiele bardziej skuteczne niż moje - ja muszę nabić 2 stacki gr na 2 broniach (każda ok. 25% szansy) a woj 1 bronią 45% szansy nabija 2 stacki. Tutaj gdybym szedł z turami inaczej niż 1:1 byłoby jeszcze bardziej niekorzystnie bo więcej PO mu siądzie w stosunku do mnie. - bijąc woja po zbiciu mu panca i tak dmg fizyczny jest minimalny - bije jedynie pasyw często zerowany przez PO i procentówka, a on mnie procentówką (tak, wiem że mniejszą), pasywem i fizycznym dmg (przypomnę że unik to mrzonka przy eq pod obniżkę u woja). Uważam że z gr u woja coś powinno być zrobione, bo taki wysoki % na wejście + brak uniku daje maszynę niemalże odporną na PO. Znajomi grający innymi profami też zauważają ten problem.
Edit: warto nadmienic tez ze obecnie wojem na 2h da sie normalnie zbic tanca bo unik jest jaki jest
Na koniec dodam że problemem jest też to, że pod pw zwykle mamy jeden set umek i często np takie umki jak redukcja gr muszą ustąpić czemuś ważniejszemu pod obie profy
Jeśli mój tok rozumowania jest nieprawidłowy to czekam sprostowanie, pozdro. ------------------------------------------------------------------------------------- Do chłopa z minusa: Eq woja: helm 150osl, buty 130da, naszyj obeł, rece befana, pier130 wielkanoc, zbroja or + błogo PO (zamiennie też po z jertka zamiast helmu osl, jeśli bez legi błoga) Eq tanca: set z kolosa, zbroja kltw, naszyj or150 z kolosa, rece amuno, helm obło jeśli błogo PO a jeśli nie to PO jert. Poziom ulepszeń podobny.
Nawet jeśli w kilku walkach uniku jest więcej niz pisałem, woj to taran jak widać, także jak macie jakieś sugestie to piszcie . Nie widzi mi się pvp gdzie 3-4 tury klikasz zadzior licząc na to ze nastepny hit cokolwiek zada i nastepnie jedna tura cokolwiek robi (procentówka). Edytowany 20:58:39 21.4.2022 przez Arado
Iiaaida: Dałbyś radę podrzucić walki? Bo jestem praktycznie przekonany że jakbyś bił zimnem z tarczą, zbroją za walutę ulepszoną i błogiem za tytoń z pancerzem to ten trop spadłby na f.
Iiaaida: tropa ktory bije zimnem bij zimno+tarcza dodaj niszczenie odpo, troche niszczenia pancerza i jakies plomienne nie uzywaj sadzi i tarki odpo a no i obnizka sa jest kox
Iiaaida: 3cia walka która masz pod zimno. Magiczną barierę używa się całą walkę nie tylko raz, ochrona żywiołów vs trop z zimnem mija się z celem. Według mnie duszący>krytyczna jeśli bijemy samym zimnem i ze względu że wszystkie prawie wszystkie profki w umkach posiadają redukcję spowolnień sa polecałbym Ci błogo które daje pancerz za tytoń u: Hansymilian Szybkostopy w eder na targu. Wtedy powinnieneś bez problemu go ubijać.
często nie opłaca się rozwijać uniku na więcej niż 1 punkt (po zmianie umek na unik 1/10 nic się nie zmienia w zasadzie, dalej robię 0-2 uniki z p/w zwykle). 2 Sprawa że zauważam ruchy w granie ze zbrojami bh żeby zyskać na SA, bo unik w ogóle nie odgrywa roli, więc po co nam zbroja z taką jego ilością.
Nie zmienia w twoim spojrzeniu - w symulatorze, na tysiąc walk już widać te 4%. Oddzielmy to, co widzi gracz, z tym, co realnie istnieje ale jest nieodczuwalne bezpośrednio - to od zawsze rodzi te wszystkie zgrzyty na linii gracze vs itemmakerzy,skillmakerzy. Unik nie jest tak mocny jak kiedyś, weszły procentówki, doty, walki się wydłużyły, jest więcej obniżki, są um redukujące dmg. Gracze rozdając ten bonus kierują się jego starą mocą, obecnie nie jest on aż tak piekielnie mocny, o czym gracze zapominają. Zbroja ma unik bazowy, więc masz to za free.
2. No dobrze, to czemu wszystkie zbroje składaki i itemy typowo pod tanca tym się cechują - unikiem. Tu akurat popieram tłum, sam tego nie rozumiem - robisz eq widzisz ze masz najwiecej mozliwie uniku spośród prof a umy sprowadzają te całe eq do parteru - chociażby łowek ma więcej w identycznym secie (te same legi + zbroje składaki na obu postkach). To po co mi ten unik w zbroi skoro nie tym się mam cechować?
Zbroje mają bazowy unik, jak pisałem. Bonusy bazowe też są pozostałością z 2005/6, są kompletnie niefortunnie wyznaczone. Jedne profy coś dostają, inne nic - żart. Edycja tego też jest omawiana. Tancerz ma się cechować unikiem, ale niekoniecznie z każdą profesją w taki sam sposób. Znowu - jesteście przyzwyczajeni do tego, że tancerz robi 55% na unik i ma wywalone we wszystkie profesje prócz maga. Bum, ktoś przespał pare lat. Teraz głównie używa się go vs PW albo na przedziałach bogatych w unik i biednych w obniżkę, albo głownie vs HT(i stąd obniżka tej statystyki z um). Na PW można rozwijać z punktu um przebicie, podstępne, wartość gr, zadzior - na HT nie trzeba robić prawie nic, stąd trzeba było uderzyć w bazę, ewentualnym wspomożeniem mnogości um potrzebnych kontra puszki.
Jaka jest różnica w ilości pancerza na np rękawicach bw a bh - marginalna, na dodatek itemów na tanca/woja których nie włoży łowca jest bardzo mało - panc nie jest moim zdaniem wyznacznikiem przy dobieraniu eq na tancu. Więc sumując, zgoda - tanc ma trochę więcej panca niż typowe papiery jak zostało wyżej określone, ale zdecydowanie mu bliżej do tych papierów niż do puszek - różnica jest mało wyczuwalna. Co do lt - to nie było nigdy natywne u tanca i dalej w itemach składanie się pod LT to duży kompromis - chociażby wspomnianej wyżej przez kogoś energii - brakuje jej wówczas w pvp. a te 2 bonusy dodane w legach na +5 może zrobić też woj i łowca. Błagam nie dążmy do robienia z tanca profy cechującej się LT zamiast uniku - to tak jakby wojowi dołożyć absę i zabrać pancerz.
Znowu dwie perspektywy. Dla kogoś kto bardziej siedzi w balansie, różnica 200-300 panca na twoim przedziale to ogrom. Dla gracza - kompletnie pomijana statystyka, bo ona działa po cichu. Mówiłem i mówię, w tej grze liczy się tylko armor, SA, DMG. Ty oddzielasz każdy z atutów defensywnych - ja mówiłem o konglomeracie tych cech. Razem te wszystkie wartości(większe od papierów a mniejsze od tanków) dawały/dają za dobre efekty(pamietajmy o 10% redukcji). Nikt nie komponuje tancerza pod LT, jest to wyłącznie efekt uboczny wielu lat dodawania różnych itemów, które mają się nie powtarzać. Na to nikt nie ma wpływu, po tak wielu uzupełnieniach. A nie oszukujmy się, dostęp do LT na fizykach teraz, a kilka lat temu, to przepaść i każda profa inaczej na to reaguje(BH korzystają z tego dużo bardziej, przez wysokie SA).
Kolejna sprawa to ilośc typów ataku: dobra tanc ma 3 pomki i 3 bronie główne, ale nie powiedziałbym że ma najwięcej typów ataku. Część kombinacji odpada przez niedobór umek (np hybrydka - dodatkowo nerfi nam to GR) a część ze względu chociażby na staty broni i działanie mechanizmów (np granie fizyk+gr przeciw puszkom żeby szybciej zbic panc, teraz to nonsens)
No to kto ma więcej? Podobnie wypada tylko mag, co nie powinno mieć miejsca, bo mag był konstruowany pod intelekt i szerokie spectrum zastosowań, a tancerz miał być po prostu silny, szybki i ze słabą defensywą(więc w 2006 nikt nie przewidział wszystkich możliwych typów ataków). Nie bagatelizowałbym na twoim miejscu ani mieszanki, ani 1h fiz z cbk z eq. A juz na pewno nie 1h fiz +pom tr z redukcja i graniem pod cbk z dużą ilością ck. Potestuj, oczywiście nie pod każdego gracza.
Następne do czego chciałbym się odnieść to potęga tanca w testach - ok, tanc cośtam potrafi, ale trzeba żonglować ekwipunkiem w większym stopniu niż inne profy (np mag na 150: czapa ata, zbroja cbk, naszyj adarielofod, set kolos i łapy shebofod/ata/eve z befany - można tak bić każdego) - tak więc tanc okupuje to brakiem uniwersalności co jest mocno odczuwalne przy ulepszeniach które nie są tanie.
Nie jestem w stanie się zgodzić, to bardzo uniwersalna profesja. Zmienia się w więkzości przypadków tylko broń pod rywala. Po prostu grasz na przedziale, gdzie nie ma np odpowiednio dużo uniku(widzę po eq z profilu raptem 6x unik, poza zbroją i brońmi). Kombinować to musi paladyn, tropiciel, jako profesje hybrydowe.
@+ Klątwa bez zmian, jeśli już to oślepienie w górę, bodajże jakoś 13% daje te same wartości co 9% klątwy, albo już nawet więcej, bo to stare wyliczenia Marshina w stosunku tur 2:3. Dotyk też jak dla mnie już bez zmian. Trzeba ruszyć oż, fo, cbk, te o których pisałeś są mechanicznie w porządku( no może obciąlbym ten procent z dotyku, żeby nie stackował się tak opłacalnie na dwukrotności). Edytowany 12:45:42 22.4.2022 przez Arrhenius Svante
2.3. Typy obrażeń --> Obrażenia magiczne --> 3. W redukcji obrażeń bierze udział połowa wartości pancerza.
Wartość ta, nawet po zmianach w umiejętnościach dalej nie zmieniła wartości. Dla mnie jasnym jest skoro Mag dostał możliwość niszczenia pancerza, to funkcjonalność pancerza, względem ataków magicznych powinna zostać podniesiona. Rzecz jasna nie jakoś wybitnie, załóżmy, iż w połowie walki pancerz zostałby już tak obniżony, że wartość pancerza wynosiłaby, jak poprzednio 50% posiadanego pancerza początkowego. Mag w porażeniu podstawowo posiada niszczenie na poziomie 1.4% pancerza wroga. Zakładając walkę, w której Mag odda 20 ruchów; połowa walki świadczyłaby już o obniżeniu pancerza o 14%. Wobec czego uważam, że poniesienie podstawy pancerza względem obrażeń magicznych do 60% będzie słuszne.
Oczywiście mam świadomość, że nie są to pkt. % dla ścisłości powyższej matematyki
Zamysł motywuję różnicą redukcji ataku Maga; odpowiednio z tarczą jak i bez tarczy. Gdzie różnica przyjmowanych ataków z tarczą jest tak żałosna, że całość zamysłu Wojownika jako beczki jest niwelowany. W dalszym ciągu jest to wolne bydle z bezmyślnie dużym atakiem.
Bitababa: Po pierwsze, mag i tak dostaje 100% redukcji obrażeń kiedy bije 2 żywiołami. Tak pancerz działa na każdy żywioł osobno. Jedynie gdzie działa w 50% to kiedy mag bije jednym żywiołem. Dlatego obecnie widzisz metę gdzie mag próbuje bić full błysk zyskując przy tym spowolnienie z umki spowolnienia po krytyku. A Ty jeszcze chcesz osłabić już ledwo grywalne połączenia ze względu na osłabienie lodowego.
No ja mam taki pomysł. Pewnie powiecie że bez sensu, ale co mi tam.
Co gdyby np. FO działało całkowicie inaczej. Zamiast pasywnej redukcji 16% obrażeń, bonus 1x FO dawałby DARMOWĄ umiejętność kosztującą 0 SA, którą można użyć w każdym momencie walki ale 1 raz na walkę (optymalnie 2x przy 2x FO, jako maximum). Użycie umiejętności dawałoby przykładowo 30-40% redukcji obrażeń fizycznych ale na X tur (przykładowo 4-5). Wszystkie wartości do zbalansowania oczywiście.
Różnica byłaby taka, że zamiast średnio mocnego bonusu, który redukuje obrażenia o tyle o ile dodatkowy pancerz (śmieszne wartości) mielibyśmy mocny bonus, który można by było wykorzystywać strategicznie (np. w celu uniemożliwienia ominięcia OR)
W wariancie PVP grupowego (ustawki) ta zmiana byłaby jeszcze ciekawsza, bo pozwalałaby na rozszerzenie strategii oraz lepsze manewrowanie wyzywem jak, że dodatkowa redukcja na X tur zapewniałaby dodatkową przeżywalność.
Ta zmiana spowodowałaby, że FO byłoby bonusem równie silnym co DA, KL, OR, OŚ. Podobnie można by postąpić z OŻ lub nawet KO dając im wymierny aspekt strategiczny, który dla ogarniętych graczy mógłby być przeciwwagą dla losowych bonusów typu dotyk, kl, oś, cbk.
Dlaczego w roku 2k22 kiedy każdy ma recepty z licytacji/renegata trop ma umkę zmniejszającą ilość niszczonych strzał po walce, a nie posiada umki zmniejszającej unik przeciwnika? To powinna być 1 rzecz do zrobienia w najbliższej aktualizacji um. Sam chwilowo tropicielem niegram, gdyż pykam wojownikiem, lecz z tego co wiem tropiciel ma problemy w walkach z tancami. Pvp z innymi profesjami jest raczej zbalansowane. Lecz w walce trop vs tanc, tropicielowi brakuje obrażeń, niema jak bić tych tanców. Nawet umka 7% znacząco by pomogłe zrównać balans. Taka jest moja opinia. Co wy o tym myślicie?
useless umiejetnosc odzyskujaca strzaly ma byc zmieniona w nieokreslonym terminie (patrz: plusy w tym poscie https://forum.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=461642&ps=103#post45223095 ) co do obnizki uniku raczej kazdy z zajmujacych sie mechanikami pvp zdaje sobie z tego sprawe jak ulomny jest tropiciel w walkach vs b/h ale biorac pod uwage jak dlugi jest okres oczekiwania pomiedzy aktualizacjami umiejetnosci trzeba bedzie sporo poczekac
edit mb juz powinno dobrze linkowac Edytowany 19:43:55 10.5.2022 przez Joelz
Gra do 170 poziomu dla Wojownika nie oferuje niszczenia pancerza w umiejętnościach. Przedział na jakim gram (50) nie oferuje mi niszczenia pancerza zarówno z broni jak i z pozostałych elementów ekwipunku. Przedmioty składają się głównie z allprof, które nie są aktualizowane, do elementarnych podstaw przedziału. Wojownik na niskim przedziale ma problem przy używaniu GR'ki, jeżeli nie posiada broni z licytacji. Wszystkie pozostałe heroiczne bronie z przedziału niszczenia pancerza nie mają i jest to katastrofalne. Nie chcę eskalować Wojownika pod względem ogólnym, by nie była boostowana 2H, więc do umiejętności Okaleczenie proponuję dodać jakieś niewielkie niszczenia pancerza.
LUB
Dla nie marnowania umiejętności, zrobić pożytek z celnego ciosu, który jest totalnym dnem jak dla low lvla, który nie właduję tam ani jednej umiejętności. Jeżeli wartość graniczna (10/10pkt.) oferuje 10%owe obniżenie uniku wroga, może należy zrobić je bardziej rozchwytywanym na niższych poziomach. W końcu znajduję się w 1 gałęzi umiejętności. Osobiście zmieniłbym je w następujący sposób, dla wykorzystania umiejętności 1/10:
Celny cios
Wymagania: - Jednoręczna [OPIS] umiejętności: Obniżanie uniku przeciwnika o 2 punkty procentowe. Niszczenie pancerza 1
Wszystko kwestia skalowania, Wojownik na niskim poziomie jest średni poprzez braki w przedmiotach.(dla ścisłości chodzi mi tylko o niszczenie pancerza bo nie każdy rozumie) Oczywiście pod względem GR'ki. Ponadto uważam, że 2H jest przesadzona i należy ją całkowicie przekształcić - https://forum.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=501249&ps=33#post45368346
Odpowiedzi: Zguba przestań płakać tylko przeczytaj pierw całość, czepianie się słówek to głupota. Woj jest boostowany na low lvlach przez legi all prof, to już nie jego wina. Brak stabilności na przedziałach to wina małej ilości przedmiotów preferowanych, z połączeniem przedmiotów all prof, oraz umiejętności, która nieudolnie balansuje te fakty. Problem Wojownika staram się rozłożyć na czynniki pierwsze. Od Ciebie słyszę płacz ku Tancerza, który na low ma mało uniku, gdzie przy obniżce 16% z mojej strony, dobry Tancerz, po prostu lepszy od Ciebie w dalszym ciągu spami mi unikami. Stąd wynika twój płacz. 2H na Wojowniku to błąd, który w przedostatnim linku wyjaśniam. Edytowany 20:03:30 25.5.2022 przez Bitababa Edytowany 21:01:41 25.5.2022 przez Bitababa
Bitababa: Oho chyba chcemy powtórkę kiedy wprowadzali umkę na low lvl z boostem do GR i niszczeniem pancerza i wojownik na takim 70 czy 64 był niezabijalny. Generalnie z brońmi prawie każda profa na low lvl ma problem, perfekcyjne statystyki mają tylko itemki eventowe i licyty więc dla zwykłego gracza to często problem nie do przeskoczenia ale nie można nadrabiać tego umkami bo tak poprawisz profesję dla zwykłych graczy pod kątem jakiegoś żywiołu czy sposobu walki ale jednocześnie niesamowicie ją zbuffujesz dla topki przedziału. Zresztą akurat wojownik na przedziale 50 prezentuję się aktualnie bardzo okazale .
Co do zmian można by kombinować coś z gr czy niszczeniem panca dopiero po zmianach 2h która po prostu nie ma żadnego balansu od dawien dawna nie wspominając już o połączeniu jej z cbkiem.