Momencik

Czekaj na odpowiedź servera..

Uwaga

  

Forum Margonem > Poradniki > Bonusy w przedmiotach. Jak to jest zrobione?

[zamknięty] [Przeszukaj temat] [Dodaj do ulubionych]
Koniec strony Strona: [1]

blondasek

213-49
658
Witam. Poruszę w tym temacie kwestie, które niektórych graczy mogą śmieszyć, lecz o niektórych smaczkach nie wszyscy wiedzą.

Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie lub dręczy go jakaś kwestia, w miarę możliwości postaram się udzielić odpowiedzi.


1. Ile bonusów mają przedmioty?
Każdy przedmiot posiada inną ilość bonusów, zależną od jego poziomu, rangi i pochodzenia. Dla przykładu:
unikatowy naszyjnik na wszystkie profesje na 30 poziom posiada 6 bonusów. Na poziom 60 to będzie już 10 bonusów. Tak jest z większością przedmiotów w grze. Są to wartości z góry ustalone. Unikatowa zbroja na 30 poziom za to, posiada bonusów 3.
Należy oczywiście pamiętać, że każdy przedmiot questowy ma jeden bonus więcej.

Przedmioty ulepszone posiadają stałą ilość bonusów, niezależną od poziomu.
Hełmy - 8;
pierścienie - 13;
naszyjniki - 14;
rękawice - 8;
zbroje - 7;
buty - 8.

Heroiczne z bonusem questowym:
Bronie jednoręczne, różdżki, tarcze, orby, laski, bronie dwuręczne, łuki, kusze - 7;
strzały - 8.


2. Na jakie bonusy i w jakich przedmiotach mają wpływ profesje?
Profesje mają wpływ przede wszystkim na pancerz.
Wygląda to tak:
Mag < Tropiciel < Łowca < Tancerz < Paladyn < Wojownik.

Przedmioty na wszystkie profesje posiadają mniej pancerza tylko od przedmiotów na Wojownika oraz Wojownika/Paladyna.

Również odporności (ich ilość) jak i samo ich występowanie, jest uzależnione od profesji.


Jak widać wyżej, zbroja na łowcę posiada zawsze odporność na truciznę. Odporność na magię jest tutaj bonusem (jednym). Warto zauważyć, że w drugiej zbroi, mimo profesji tropiciela, nie zmienia się ilość uniku.
SA to jest, odpowiednio, 1 bonus w zbroi na łowcę oraz 2 w łączonej. To ma na celu pokazanie, że bonusy nie skalują się o 100%, a o mniejszą ilość.



3. Jakie statystyki zmienia ranga przedmiotu?
Ranga przedmiotu wpływa tylko na ilość pancerza i ataku. Jak widać na tym przykładzie:


zmieniła się tylko ilość pancerza. Między przedmiotem zwykłym a legendą jest różnica 20% na korzyść legendy.
Krążyły też plotki, że przedmioty legendarne posiadają więcej leczenia od zwykłych na ten sam poziom. Otóż, jak widać poniżej, nie:


ranga przedmiotu nie wpływa na cechy, sa, leczenie turowe, życie, etc..


4. "Siła" przedmiotów. Co i jak?
Przedmioty z określonych grup posiadają pewną siłę. Jest to % z ilości statystyk, z bazowych 100%.

Hełmy = 58%

Naszyjniki, pierścienie, pomocnicze, tarcze, bronie dwuręczne, laski, łuki, kusze, zbroje i orby = 100%

Rękawice = 53%

Buty = 56%

Różdżki = 90%
(różdżka, 300, 2077 życia)

Widać to na poniższym przykładzie:


Wszystkie przedmioty posiadają 1 bonus w życie. Na tej podstawie można było wyliczyć różnicę między nimi.

Przykładowo:
w naszyjniku jest 1 bonus do życia, dający 2307 co wynosi 100%. W hełmie, ten sam bonus (1 w życie), daje 1338 czyli 58% tego, co naszyjnik. Z tego właśnie wzięła się "siła" bonusu w danym typie przedmiotu.



5. W tarczach paladyna jest odporność. Dlaczego nie jest ona dopasowana do przedziału poziomowego? Tak samo w zbrojach dla maga/tropiciela i łączonych.
Też mnie to pytanie nurtowało. Okazało się, że ze względu na przywilej profesji, paladyn w zbrojach posiada odporność, która nie jest liczona jako bonus. Tak samo mag oraz tropiciel.
Jest ona ustalana (jej wysokość jak i rodzaj) systemowo. Wysokość zależy od poziomu, a rodzaj został ustawiony w widełkach przez Thinkera/Patryka.

I taki mały bonus, na przykładzie starej tarczy z renegata i nowej:


Oryginał ma jeden bonus w pancerz (całe 12), co JEDNOCZEŚNIE podniosło odporność na 5%. Dlatego po jego zabraniu, tarcza poprawiona ma tej odporności 4%. Co nie zmienia faktu, że odporność jest tutaj cechą natywną i gdy tarcza ma samego paladyna, to ma tych odporności 5% bez bonusu w pancerz.


6. Jak to jest z broniami i zabranym atakiem w zamian, za dodatkowy bonus?
Jak widać poniżej,


każdy z tych mieczy ma jeden bonus. Pierwszy ma ten bonus w niszczenie pancerza. Drugi w atak. Trzeci posiada zmniejszony atak względem pierwszego, w zamian za dodatkowy bonus, niszczenie many. Posiada również niszczenie pancerza.


7. Czy przebicie pancerza/głęboka rana/kontra to bonusy, czy są to cechy natywne?
Przebicie pancerza jest bonusem. Jednym, do 20% wartości przebicia, dwoma do wartości 35%.
Głęboka rana zabiera bonus, jeden, niezależnie od przyjętej wartości (określanej ręcznie).
Kontra jest bonusem, choć jej wartość jest wpisywana ręcznie.


8. Jakie bonusy się skalują i w jakich proporcjach?
Pytanie jest bardzo ciekawe a odpowiedź, rozbudowana.
Zaczniemy od części łatwiejszej. Mana, energia, unik, siły krytyków, krytyk i odporności skalują się do trzech bonusów - 100%. Powyżej tego progu, każdy kolejny bonus daje ~25% mniej, niż poprzedni.

Leczenie turowe, cechy, pojedyncze statystyki, życie, SA i reszta możliwych cech, z każdym kolejnym bonusem daje co raz mniej. Przykładowo, naszyjniki poniżej:


Pierwszy ma 1 bonus do leczenia, drugi ma tych bonusów dwa. Jak każdy pewnie zauważył, leczenie nie jest podwojone. Jest to bliska wartość, w tym przypadku około 98,3%*. Określa to wzór, którego nie poznamy. Przy trzecim bonusie do leczenia turowego (co postaram się pokazać w najbliższym czasie) wartość ta (trzeciego bonusu), będzie w okolicach 80% bonusu podstawowego.
Świetnym przykładem na skalowanie się dużej ilości bonusów, był naszyjnik z Nyanga, który miał ich 5 w SA (27%SA na 15 poziomie). Po innym rozłożeniu bonusów, 1 do SA daje 13%.

* żeby było ciekawiej, ilość zabranego, w tym wypadku, leczenia, jest niezależna od rodzaju przedmiotu (czyli jego "siły" [wyjaśnione w pkt. 4]) co widać na przykładzie tych dwóch hełmów:


gdzie również jest zabrane 8 leczenia turowego. Na tej podstawie można śmiało stwierdzić, że są to wartości przypisane do lvl'a i podstawowej wartości leczenia w przedmiocie o sile 100% (na dany poziom, tu: 200).
2013.10.24 20:09:44
Ocena: 1
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:27165916

Wiadomość systemowa

Temat został przeniesiony z Pierwsza pomoc do Poradniki i inne pomoce przez moderatora: Salem.
2013.10.29 19:33:52 ID:27224499

Deedo

3503715
2613
Na prośbę graczy wrzucam dokładną rozpiskę z ilością bonusów w przedmiotach, czyli szczegółowa odpowiedź na pytanie 1.Ile bonusów mają przedmioty?
I. Zbroje, tarcze, bronie (jednoręczne, dwuręczne, półtoraręczne, dystansowe, pomocnicze, różdżki, laski):
a) zwykłe - 1
b) unikatowe - 3
c) heroiczne - 6
d) ulepszone - 7
e) legendarne - 9
II. Hełmy, buty, rękawice, strzały:
a) zwykłe - 1
b) unikatowe - 4
c) heroiczne - 8
d) ulepszone - 8
e) legendarne - 12
III. Naszyjniki:
a) zwykłe - 6 bonusów
b) unikatowe - 10 bonusów
c) heroiczne - 14 bonusów
d) ulepszone - 14 bonusów
e) legendarne - 18 bonusów
IV. Pierścienie:
a) zwykłe - 5 bonusów
b) unikatowe - 9 bonusów
c) heroiczne - 13 bonusów
d) ulepszone - 13 bonusów
e) legendarne - 17 bonusów
Edytowany 03:13:27 6.10.2019 przez Deedo
2015.05.05 23:43:30
Ocena: 2
cytuj | ID:32207717
Początek strony Strona: [1]

Temat zamknięty, nie można w nim pisać postów

Forum Margonem > Poradniki > Bonusy w przedmiotach. Jak to jest zrobione?

Podaj powód dlaczego oceniasz post na

Pozostało ważnych głosów na dziś: 0, po przekroczeniu limitu
Twój głos pokaże się przy wiadomości, ale nie doliczy się do reputacji gracza.


* pole nieobowiązkoweLimit znaków 0/50

Zgłoszenie postu do moderacji.
Poniżej możesz podać powód Twojego zgłoszenia.

Pamiętaj, że za bezsensowny komentarz możesz otrzymać knebla i stracić swoją reputację.

Limit znaków 0/150

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
AND grp=0