Momencik

Czekaj na odpowiedź servera..

Uwaga

  

Forum Margonem > Poradniki > Stroje, grafiki, animacja - co i jak?

[Przeszukaj temat] [Dodaj do ulubionych]
Koniec strony Strona: [1]

Sweeney Todd

2351650
3091
Poradnik dla zainteresowanych grafiką i współpraca z grafikiem. Ma to ułatwić i rozjaśnić komunikatywność przy współpracy. Wyjaśniam najistotniejsze rzeczy o których często nie macie pojęcia lub najczęściej pytacie.

JAK WYBRAĆ GRAFIKA?.


[WIARYGODNOŚĆ]

-Wybierając grafika zwróć uwagę na staż (ile wprowadził strojów do gry, im więcej tym mniejsze prawdopodobieństwo oszustwa)
- Kupując strój u początkujących grafików polecam kupowanie tzw. gotowców - mniejsze zagrożenie.(Zdarzają się tacy, którzy zabierają kasę po 1 klatce i nie daje potem znaku życia np. Nefi). Prawie każdy tak zaczynał więc dajmy wszystkim szansę

[DOKŁADNOŚĆ]

Sprawdź grafika przed kupnem stroju.
Przymierz jego inne prace (inni gracze tego i tak nie widzą)

- z wybranej pracy pobierz link np: http://www.margonem.pl/obrazki/postacie//vip/555182.gif
- w grze wciśnij przycisk "~`" - konsola (zaraz pod Esc)
- wklej kod: $('#hero').css('backgroundImage','url(...link...)')
- usuwamy ...link... w puste miejsce między nawiasami () wklejamy link do stroju i Enter
$('#hero').css('backgroundImage','url(http://www.margonem.pl/obrazki/postacie//vip/555182.gif)')

lub:

- z wybranej pracy pobierz link np: http://www.margonem.pl/obrazki/postacie//vip/555182.gif
- w grze wciśnij przycisk "~`" - konsola (zaraz pod Esc)
- wpisz: outfit(spacja)+link do stroju
- outfit http://www.margonem.pl/obrazki/postacie//vip/555182.gif


Stroje do sprawdzenia:
http://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=352495&ps=0#post20516130

Jak powinna poruszać się postać? (bo wygląd to nie wszystko)
Prawidłowo - płynnie
http://i.imgur.com/u0p3rYR.gif

Nieprawidłowo - postać się gibie
http://i.imgur.com/DMGJwam.gif
*zwróćcie uwagę, aby postać nie była zbyt pochylona do przodu i by zbytnio się nie garbiła - oszczędzicie sobie niemiłych komentarzy w grze jak i na forum

Polecam by stroje poruszały się realistycznie. Peleryna, która się rusza jak gumowa po jakimś czasie zacznie was drażnić

[STYL] Który Ci odpowiada?

Ile grafików tyle sposobów na przedstawienie/stworzenie postaci. Masz szeroki wybór. Jeżeli już uzbierałeś pieniądze na strój, nie oszczędzaj na grafiku by Twoja praca/pieniądze nie poszła w błoto. Niekiedy warto dodać te 20zł więcej i mieć profesjonalną grafikę (nie zawsze drożej znaczy lepiej ).
- Oglądając prace grafika łatwo zweryfikować czy podoła Twoim oczekiwaniom.

[WSPÓŁPRACA]

Gdy powyższe odnośniki spełniają Twoje wymagania przy kontakcie z grafikiem zapytaj czy jest możliwość wprowadzenia edycji lub zmiany. Zazwyczaj jest to robione przy 1 klatce (przód) ustalasz z grafikiem jak ma wyglądać postać frontalnie i do tego momentu wydaje mi się, że każdy grafik może wprowadzić zmiany, dopóki nie zaakceptujesz w pełni 1 klatki! Zastanów się zanim zaakceptujesz bo potem przychodzi zapłata no i grafik może sobie nie życzyć zmian po zaakceptowaniu 1 klatki.
Czemu tak? To bardzo proste! Łatwiej i szybciej wprowadzić zmiany na 1 klatce niż na 16(bo strój się z tylu składa).
Po akceptacji poproś o postępy (boczne klatki i tył) tutaj też możesz wprowadzić zmiany jeżeli coś jest nieadekwatne do przodu!.
Edytowany 20:14:04 23.7.2013 przez Sweeney Todd
2013.07.23 14:03:20
MEDAL Ocena: 15
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:25748123

Sweeney Todd

2351650
3091
JAK NAPISAĆ DO GRAFIKA?.

Jeżeli już wybrałeś grafika przejdź do konkretów (najpierw obowiązki, potem przyjemności)
Główna wiadomość musi być konkretna, by grafik wziął Cię za poważnego klienta. Jeżeli już przyjmie zamówienie możesz nawiązać rozmowę o ile będzie chciał i popytać o jakieś ciekawe rzeczy (z wyjątkiem nauki robienia strojów! )

Jak powinna wyglądać wiadomość do grafika?

1. Przedstaw się i napisz w jakiej sprawie piszesz, (poproś o dodanie do kontaktów - jeżeli gg)
2. Jeżeli grafik odpisze i doda Cię do kontaktów napisz czego oczekujesz (informacje o czasie i koszcie pracy grafik powinien mieć na profilu/w ogłoszeniu) i spytaj czy możesz ingerować w pracę (zmienić coś, poprosić o inną fryzurę, kolor itd.)
* w razie niezgodności np. chciałbym out szybciej bo wyjeżdżam itd. - Poinformuj!
3. Podaj dokładny opis grafiki + animacji
- najlepiej opierać się na grafikach z internetu lub innych pracach z gry;
w tym celu polecam:
google.pl/imghp?hl=pl&tab=wi
Deviantart.com
wpisując najlepiej w angielskim języku (więcej ciekawych obrazków) hasła typu:
Mroczny wojownik, wojownik, łowca, rycerz, elf, mroczny elf, Mroczny król itd. itd.
- lub dokładny opis słowny od głowy po buty (nie polecam) niekiedy trudno opisać co nam w głowie siedzi .
* animacja

W grze jest dozwolona waga grafiki 64Kb
Animację można podzielić na 2 grupy
- SKOMPLIKOWANE zazwyczaj mieści się tylko jedne + ewentualnie 1 łatwa
Elementy animacji wychodzą poza powierzchnię stroju np. powiew włosów, peleryny itd.
Przykład: http://i.imgur.com/YTYo1JE.gif

- ŁATWE - mieści się średnio 1-5 animacji
Elementy animacji na powierzchni stroju np. mruganie, błyski itd.
Przykład: http://i.imgur.com/oilFvz5.gif
szary kolor - powierzchnia postaci;
zielony - elementy niewychodzace za powierzchnę stroju;
czerwony - elementy przekraczające powierzchnę stroju;

Praca z grafikiem i wprowadzenie stroju.

Sprawdzaj postęp grafika i przed wprowadzeniem stroju do gry sprawdź go! By nie okazało się, że coś jest nie tak. To powinno wystarczyć by nie żałować swojej decyzji.

- Jak napisać na panel kontaktowy?

*kategoria SŁ
Wzór:
*indywidualny lub maskotka
Witam!
Proszę o wprowadzenie stroju: link
na postać: ........... świat .............
Autorem grafiki jest ..............
Posiadam pozwolenie na własny wygląd.
Dziękuję i pozdrawiam

*klanowy
Witam!
Jestem założycielem klanu:.......(świat)
Proszę o wprowadzenie stroju: link do męskiego i damskiego
W skarbcu posiadamy odpowiednią ilość SŁ
Autorem grafiki jest ..............
Dziękuję i pozdrawiam

Edytowany 13:55:36 29.9.2013 przez Sweeney Todd
2013.07.23 14:18:39
Ocena: 4
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:25748424

Wiadomość systemowa

Temat został przeniesiony z Pierwsza pomoc do Poradniki i inne pomoce przez moderatora: Salem.
2013.07.23 21:42:34 ID:25757066

Sweeney Todd

2351650
3091
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA.

- W jakim programie tworzysz outy?
- Paint(z windowsa XP polecam)
To nie jest żart, ten program jest prosty w obsłudze i wystarczający do pixelartu, nie ma dużo funkcji więc nie będziemy mieć zbędnych efektów.

- W jakim programie robisz animacje?
- Easy gif animator
Łatwy program do tworzenia prostych animacji, dodatkowo szybko usuwa tło(przezroczystość).


- Od czego zacząć pixel art?
Powiem na podstawie mojego doświadczenia, bo pewnie was interesują grafiki do gry. Na samym początku rysowałem itemki(miecze zbroje itd.)wychodziły marnie, ale zrobiłem ich ok 100 zanim się wziąłem za 1 out! Inspirowałem się imtemkami z gry (screeny i powiększenie na maxa).
Gdy wziąłem się za outy, to oglądałem kilkadziesiąt stron z outami RPG makera (dla tego wiem, które outy to sklejki ) robiłem sobie screeny ciekawych outów, powiększłem obserowałem jak są pocieniowane i robiłem własne na podobieństwo tych strojów.Polecam ćwiczyć na początek na większych elementach niż outy!


-Czy każdy może rysować outy?
Każdy może próbować! Jednak nie polecam robić tego tylko dla zysku, wydaje mi się, że trzeba to lubić i interesowac się grafiką/rysunkiem. Większość zasad cieniowania są takie same jak w rysowania na kartce

- Ile czasu zajmuje tworzenie stroju
Ciężko sprecyzować, to zależy od dnia, weny i chęci. Średio 8-12h ciągłej pracy. Był out który robiłem 4h i takie co +12h bo nie miałem pomysłu, weny i nie wychodziło po mojej myśli.

- Masz jakieś poradniki?
http://www.pixeljoint.com/forum/forum_posts.asp?TID=11299
http://max3d.pl/tutoriale/297/
To sa chyba najlepsze jakie znalazłem odkąd pamiętam. Najlepszym poradnikiem dla mnie jednak jest obserwowanie innych grafików i oglądanie ich grafik, naśladowanie (na stronie pixeljoint.com znajdziecie najlepszych)

Jeżeli macie jakieś pytania prosze zadawać w tym temacie.
Prosze nie pytać o prywatne sprawy!

Edytowany 01:10:17 15.9.2013 przez Sweeney Todd
2013.09.15 01:07:43
Ocena: 9
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:26684419

Sweeney Todd

2351650
3091
Opis stroju - przykład

Wiele graczy ma problemy z napisaniem dokładnego stroju, nie wie od czego zacząć, spróbuję to w miarę prosty sposób, schematyczny rozpisać. By ułatwić sobie, innym grafikom i klientom współpracę.

Opis stroju:
Można dodać więcej kombinacji, daję tylko po kilka przykładów.
Zaczynamy od góry, stopniowo w dół:

*Głowa:
-Włosy: kolor, długość, ułożenie, dodatki do włosów: kolczyki, opaski, chusty, diadem, kwiaty we włosach, hełm.
-Twarz: Kolor oczu, znaki szczególne: zarost, broda, szrama, opaska na oku, chusta na twarzy zasłaniająca twarz + opis i kolor

*Strój/ubiór:
-Tors - warto tu zaznaczyć czy to ma być szata, zbroja, płaszcz i też na jaką profesję (wojownicy, paladyni używają cięższych zbroi. Tancerze, łowcy, tropiciele lekkich materiałowych strojów. Magowie zazwyczaj chodzą w szatach) Oczywiście można łamać reguły – strój ma być indywidualny.
W przypadku kobiet warto zaznaczyć czy suknia czy spodnie (w przypadku spodni trzeba mieć na uwadze, że ciężko zaznaczyć seksowne kształty – widzicie na margonemskich przykładach.)
Po opisaniu rodzaju ubioru piszemy o kolorystyce i dodatkowych elementach które są ważne typu:
- klamra, zdobienia, przepaski, goła klata, poszarpane ubranie, duży dekolt, lamówki w innym kolorze itd. +opis i kolor
- Kończyna górna – naramienniki (czy mają się z tyłu łączyć zdobieniami), futerko przy szyi, rękawy, bransolety, rękawice, peleryna, zasłonięta ręka peleryną + opis i kolor
- Pas i kończyna dolna – pasek klamry, ochraniacze na uda, chusta między nogami, suknia, spodnie, buty, lamówki, dziury w spodniach zdobienia + opis i kolor
- PELERYNA – często mylona z szatą! Na tyle peleryny można zrobić coś naprawdę ciekawego i oryginalnego także można się popisać w miarę możliwości + opis i kolor.

*Broń – według uznania klienta (warto zaznaczyć w której ręce i w jaki sposób ma być trzymana) + opis i kolor.

*Wszelkie inne, nietypowe dodatki + opis i kolor.

*Animacje, dokładny i szczegółowy opis ze świadomością:

W grze jest dozwolona waga grafiki 64Kb
Animację można podzielić na 2 grupy
- SKOMPLIKOWANE zazwyczaj mieści się tylko jedne + ewentualnie 1 łatwa
Elementy animacji wychodzą poza powierzchnię stroju np. powiew włosów, peleryny itd.
Przykład: http://i.imgur.com/YTYo1JE.gif

- ŁATWE - mieści się średnio 1-5 animacji
Elementy animacji na powierzchni stroju np. mruganie, błyski itd.
Przykład: http://i.imgur.com/oilFvz5.gif
szary kolor - powierzchnia postaci;
zielony - elementy niewychodzące za powierzchnię stroju;
czerwony - elementy przekraczające powierzchnię stroju;

WARTO SIĘ OPIERAĆ NA PRZYKŁADACH GRAFIK Z MARGONEM, WIELE OPCJI JUŻ ZOSTAŁA WYKORZYSTANA.


Jeżeli ma ktoś dodatkowe propozycje odnośnie opisu stroju, proszę dodać, ewentualnie poprawić te co ja napisałem.
Edytowany 17:42:10 31.1.2016 przez Sweeney Todd
2016.01.31 17:36:40
Ocena: 3
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:34861109
Początek strony Strona: [1]

Tylko zalogowani gracze mogą pisać posty

Forum Margonem > Poradniki > Stroje, grafiki, animacja - co i jak?

Podaj powód dlaczego oceniasz post na

Pozostało ważnych głosów na dziś: 0, po przekroczeniu limitu
Twój głos pokaże się przy wiadomości, ale nie doliczy się do reputacji gracza.


* pole nieobowiązkoweLimit znaków 0/50

Zgłoszenie postu do moderacji.
Poniżej możesz podać powód Twojego zgłoszenia.

Pamiętaj, że za bezsensowny komentarz możesz otrzymać knebla i stracić swoją reputację.

Limit znaków 0/150

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
AND grp=0