Momencik

Czekaj na odpowiedź servera..

Uwaga

  

Forum Margonem > Karczma > Miasteczka - Wprowadzenie dla nowych

[Przeszukaj temat] [Dodaj do ulubionych]
Koniec strony Strona: [1]

Sentinus

104701
971
Każde miasteczko, które spełnia wymagania i w którym rozpoczęła się już gra, ma nazwę wyróżnioną kursywą.

Temat ma na celu nieco przybliżyć nowym graczom miasteczka. Opisać wszystko co i jak... Dodatkowo jest stworzony do możliwości dyskusji na temat miasteczek.

Żeby było jasne...
*Temat jest tylko od miasteczek, nie żadnych innych gier czy zabaw forumowych;
*Miasteczka, które nie spełniają wymagań, a istnieją dość długo, jak już, zgłaszać w temacie Zasady działu + tematy do moderacji: http://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=450827
*KAŻDY spam tutaj będę zgłaszał;
*nie odświeżać tematu, nie prosić o odświeżenie (jeśli ostatni post w temacie jest Twój, a masz coś do napisania - edytuj go);
*pisać tylko konkretne, sensowne posty (coś typu "mam w planach miasteczko" jest uznawane za spam, możecie pisać o swoich projektach, ale w takim poście muszą się znaleźć konkretne informacje o nim!


Dla gracza

Miasteczko - co to jest?
Od tego trzeba zacząć. Jest to czymś w rodzaju gier PBF, w których wcielamy się w wykreowaną przez siebie postać. Łopatologicznie: w miasteczku gra się, pisząc posty, a dokładniej - pisząc, co nasza postać robi.
Miasteczka mogą być najróżniejsze - fantasy, kryminalne, czasem zwykłe życie...
Czym miasteczka różnią się od gier forumowych typu 'zdobywanie poziomów'? Pozwalają na większą kreatywność graczy, są bardziej rozwinięte.

Regulamin pisania w miasteczkach
1. Miasteczko zostaje zamknięte, a założyciel otrzymuje zakaz zakładania następnego do odwołania, w przypadku, kiedy nie reaguje na notoryczne łamanie zasad przez graczy. Dodatkowo jest odpowiedzialny za zgłaszanie postów rażąco łamiących regulamin, tj. zawierających treści wulgarne bądź erotyczne
2. Nakazuje się przestrzegania ogólnych zasad, wymienionych w regulaminie Margonem.
3. Zakazuje się pisania tekstów erotycznych pod karą knebla! Wszystkie wykraczające poza erotykę będą karane banem.
4. Zakazuje się pisania wielu krótkich postów, które nic nie wnoszą do miasteczka.
5. Zakazuje się szczegółowych opisów drastycznych scen oraz tortur, które nie mają wpływu na fabułę.
6. Nakazuje się przestrzegania wewnętrznych przepisów w danym miasteczku.

Karta postaci
Powinna być napisana poprawnie względem ortografii i interpunkcji. Oprócz tego rozpisana i konkretna. W wyglądzie powinno być zawarte między innymi:
1. Wzrost, budowa ciała;
2. Twarz;
3. Oczy;
4. Włosy;
5. Znaki szczególne.
Oczywiście można podać link do obrazka, jeśli autor się zgodzi.
Imię postaci powinno być zgodne z klimatem miasteczka.
Fantasy - zgodne z rasą i klimatem.
Rzeczywistość - imię, które istnieje.
Historia postaci - może być krótka, ale nie wpisujcie czegoś w rodzaju "Nie pamięta", "Nie lubi o niej mówić", wygląda to co najmniej głupio. Nie ważne, że autor na to pozwala, z własnej woli powinniście napisać coś więcej.
Rasa (w fantasy etc.) - jeśli wymyślamy własną rasę powinno się dodać jej opis - szczególne umiejętności, cechy charakteru, wygląd, etc. I, jeśli wybieramy istniejącą rasę, która istnieje w książkach, filmach, grach, która nie jest elfem, krasnoludem czy czymś w tym rodzaju, również powinniśmy dać jej krótki opis.

===
Edytowany 11:39:27 31.8.2012 przez Sentinus
Edytowany 11:29:05 6.5.2014 przez Sentinus
Edytowany 14:36:46 24.8.2018 przez Neelly
2011.02.16 17:20:31
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:11906262

Sentinus

104701
971
Zasady zakładania miasteczek
Autorem jest Erenthir, ja wprowadziłem tylko kilka zmian.

Słowo wstępne
Chociażby jedno zdanie, opisujące miasteczko. Ma mówić o czym jest, ewentualnie kto może grać w nim, a kto nie. Krótkie zapoznanie z klimatem gry.
Regulamin
Kilka reguł o tym co wolno, a co nie. Regulamin miasteczka wytyczany jest przez założyciela. Jeśli zasady są nagminnie i złośliwie łamane, wiadomość do pani Laweny powinna wystarczyć. :3
Fabuła
Powinna składać się z minimum pięciu zdań. Jej cel jest prosty - zapoznać ze światem gry i wprowadzić w nią. Ale przede wszystkim ma wyznaczyć cel miasteczka - czyli to, co gracze będą musieli robić. Krótko: ma na celu wprowadzenie gracza do miasteczka.
Przykładowa karta postaci
Karta, dzięki której gracze będą mogli napisać własną, wzorować się na niej. Powinna zawierać podstawowe informacje, takie jak imię naszego bohatera lub nick postaci. Aha, doradzę, aby nie ograniczać graczy tekstem typu "opis na 2 zdania".

Dodatkowo:

Pomoce
Linki z tekstem, który może pomóc w grze, lub reguły walki, na przykład.
Ogłoszenia
Tabelka, która przedstawia bieżące sprawy, np. nabór do xxx gildii, lub informacja o evencie.
Opisy
Przedstawienie miejsc, w których toczy się akcja.

Oczywiście zostawiam dla Was pole do wyobraźni. Powiem Wam, że można jeszcze założyć zakony lub gildie, o!

Słowniczek
Opisane skróty, które używane są w grze, a także wyjaśniony styl pisania, np. kursywą.

Ponadto!
Zabronione jest kopiowanie cudzych dzieł jak i sensu* całego miasteczka, bowiem każde będzie wyglądać inaczej, jeśli zasad przestrzegać będziemy!
*Wyjątek stanowi sytuacja, w której miasteczko jest oparte na jakimś filmie lub książce.

Każdy gracz może posiadać maksymalnie do 3 miasteczek ogółem, miasteczka ze zwierzętami i wszystkim co człekokształtne nie jest w rolach głównych nie mogą przekroczyć limitu 3 na raz.

Jeśli ktoś zostawił poprzedni temat to nie znaczy, że dożywotnie ma do niego prawa. Z chwilą zniknięcia tematu z Karczmy, ktoś może reaktywować albo stworzyć własne podobne do poprzedniego miasteczko. Ale, jeśli autor oryginału pisze jeszcze w karczmie, to trzeba mieć jego pozwolenie na reaktywację.

UWAGA!!!
Fabuła miasteczka MUSI się składać z minimum pięciu zdań!


Najważniejsze punkty miasteczka:
Słowo Wstępne - gatunek miasteczka, krótkie zapoznanie (jakie czasy etc.) oraz co jeszcze chcecie wspomnieć nim przejdzie się do gry.

Fabuła
Czyli najważniejszy punkt... 'Fabuła' w pierwszym poście, to tylko wstęp. Fabuła miasteczka to wszystko, co się dzieje od pierwszego posta do ostatniego.
Co to jest fabuła, jako pojęcie ogólne?
Fabuła – układ zdarzeń w świecie przedstawionym.
Fabuły miasteczka mogą być trzy:
Fabuła Jednowątkowa - najprostsza z możliwych. Jeden ciąg wydarzeń, charakteryzuje się znaczną spójnością i brakiem epizodów,
Fabuła wielowątkowa - przybierająca najbardziej urozmaicone formy, ma charakter mieszany – wyróżnia się w niej najczęściej wątek główny i wątki poboczne, może też jednak zachodzić brak hierarchizacji wątków,
Nadaje się do nieco poważniejszych, większych miasteczek.
Fabuła Epizodyczna - najbardziej ambitna i wymaga wiele pracy (przez całe miasteczko). Nie występuje w niej żadna hierarchizacja wątków, a relacje między zdarzeniami są bardzo luźne – zdarzenia układają się w samodzielne epizody nie składające się na uporządkowane całości wyższego rzędu.
(Wikipedia)
Oczywiście przedstawione tu fabuły ciągną się przez całe miasteczko, a ta w pierwszym poście, jak już wspomniałem, to tylko wstęp.

Dodatkowo można zrobić spis ważniejszych miejsc, wtedy trzeba opisać dane miejsce(wygląd, jego funkcje). Można też dać obrazek danego miejsca. Błędne jest wypisanie miejsc ciągiem, jedno pod drugim, bez żadnych opisów.

===
Edytowany 11:36:35 31.8.2012 przez Sentinus
2012.05.02 11:50:24
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:18384763

Kondris

4586
1572
Spis miasteczek

Keotor
Autor: Kamivis
Gatunek: Fantasy
Mistrzowie gry: wielu*
Ocena miasteczka: -/10
Karty postaci: 9
Link: https://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=501298
Sonda: http://sonda.hanzo.pl/sondy,275991,5dIA.html

Nowe Meveril (zawieszone)
Autor: Anward
Gatunek: Fantasy
Mistrzowie gry: Anward
Ocena miasteczka: 6/10
Karty postaci: 7
Link: https://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=493059
Sonda: http://sonda.hanzo.pl/sondy,271333,IkRq.html



*Miasteczko jest podzielone na lokacje i mistrzem gry jest gracz, który jest właścicielem danej lokacji.

Ze względu na długie przerwy, podczas których nie ma żadnych miasteczek, nie będę aktualizował spisu zbyt często.

Edytowany 15:42:50 18.11.2017 przez Kondris
Edytowany 00:43:01 15.12.2017 przez Kondris
Edytowany 16:41:31 4.4.2018 przez Kondris
Edytowany 01:45:20 25.7.2018 przez Kondris
Edytowany 02:09:54 8.1.2019 przez Kondris
2014.08.02 23:20:27
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:30031141

Sentinus

104701
971
Trzeba się zmierzyć z rzeczywistością: dorastamy.
Kiedy zaczynałem grać w miasteczkach, miałem jakieś 12-13 lat, sporo ludzi było młodszych, sporo zaczęło wcześniej. To wtedy miasteczka przeżywały rozkwit. Bo nie dbało się aż tak o lore, bo ludzie nie byli tak napaleni na cyberseks czy jakieś inne pisemne dewiacje, bo chodziło bardziej o zabawę niż o wysoki poziom. Kiedyś miasteczka były wypełnionymi emotikonami rozmówkami poprzecinanymi zabijaniem orków. Czasem tworzyło się jakieś bardziej złożone historie (które były oklepane i dość banalne, nie oszukujmy się), ale to tyle. Później większość graczy zaczęła dorastać i - mając te 15-16 lat - chcieli zrobić z miasteczek skomplikowane powieści fantasy (lub dać upust swoim fantazjom erotycznym), a prawda jest taka, że większość ludzi stąd (ponownie się nie oszukujmy) to nie błyskotliwi, pełni wyobraźni młodzi pisarze. I wtedy powstała sytuacja lose-lose: ci ambitni nie byli zadowoleni przez tych mniej ambitnych, a ci mniej ambitni nie byli zadowoleni przez niezadowolenie tych bardziej ambitnych. A potem sporo osób pokończyło te 18 lat i przestało w ogóle zajmować się miasteczkami (mniej czasu, ciekawsze rzeczy do roboty), przez co w ogóle zabrakło graczy, bo nowi nie przyszli (albo zostali od razu zniechęceni przez starszych, bo "nie potrafią pisać na poziomie Tolkiena", czy "tam nie wstawili przecinka).
W skrócie: miasteczka umarły. Cała ich idea gdzieś też umarła, już lata temu. Wskrzeszanie ich jest robotą z góry skazaną na porażkę.

--------------
EDIT:
Cofnijmy się do roku 2009, czyli początki Karczmy.
https://web.archive.org/web/20090317151306/http://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=114981 - miasteczko Tel-Arun, jedno z tych najstarszych, prekursor. Pierwszy post to regulamin i spis kart.
https://web.archive.org/web/20090317151527/http://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=101028 - pierwsza część DT (choć przed nim było jeszcze kilka innych, osadzonych w tym samym świecie), widać już, że miasteczko jest zdecydowanie bardziej rozbudowane. Ale zwróćmy uwagę na karty postaci. Większość pewnie sobie nie potrafi wyobrazić, że coś takiego mogło przejść. Surprise, ta seria miasteczek miała z 5000 stron? Cztery części DT, to będzie z 1500 stron (nie pamiętam, przy której wprowadzono limit postów).
https://web.archive.org/web/20100711060000/http://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=200311 - kolejne miasteczko (później bardzo hejtowane). Jakościowo nie powala, ale dorobiło się łącznie z 1000 stron co najmniej.
Edytowany 21:18:43 6.4.2015 przez Sentinus
2015.04.06 20:49:27
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:31910180

Kharan

1015
79
Dawno temu wysoką popularnością cieszyły się miasteczka oparte na pokemonach. Tak się zastanawiam ilu by było chętnych by w takowe zagrać? Jeśli będzie kilka osób zabiorę się za tworzenie, jeśli nie, nie warto raczej bym marnował czas. Tak dla ujednolicenia, stworzę własny region w którym będą występować pokemony do maks 4 generacji (w tych się jeszcze jakoś odnajduję). Region będzie większy niż te występujące w grach, dlatego że będzie tak jakby połączeniem 4 regionów, co za tym idzie będzie więcej odznak i więcej sal, możliwe że dodam motyw koordynatorów i hodowców, ale jeszcze nie jestem pewien. Jeśli pokemony wam się nie spodobają zawsze mogę się zabrać za jakieś bardziej tradycyjne fantasy.
2015.08.12 09:56:48
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:33249885

Arilia

300263
2864
Witam. Jako, że ostatnimi czasy miasteczka w Karczmie mają się… miernie uznałam, że warto by zrobić jakieś rozeznanie, tzn. w co ktoś lubi grać? Co powinno, a co nie znajdować się w miasteczku?

Może warto zacząć od tego, jakie miasteczka zainteresowałyby graczy.
Poniżej zapisałam kilka własnych propozycji. Piszcie jakie was interesują do grania, a które może by ktoś zrobił?

- Karczma – wydaje mi się, że to miasteczko powinno się tu znaleźć, tak do luźnej gry
- Pokemony – uważam, że znalazłoby się parę fanów kieszonkowych potworów chętnych do grania (w tym ja)
- Hogsmeade – na podstawie Harrego Pottera, kiedyś miało kilka edycji
- park Jurajski/bezludna wyspa/jakiś survival – jako, że survivale teraz w modzie
- Star Wars/jakieś sci-fi
- Assasin’s Creed – jako, że większość graczy gra zabójcami (co jest trochę niepokojące)
- GTA – Ach, te gangi
- coś ze smokami – bo smoki są fąfne :3

Ogólnie możliwości jest nieskończenie wiele, jedyne ograniczenie to wyobraźnia (no i zasady działu).

Kolejną sprawą jest zniechęcanie do tworzenia miasteczek nowych graczy, bo jak to Sent napisał „nie potrafią pisać na poziomie Tolkiena”. Dla mnie to kompletna bzdura. Jak to się mówi: „Nie od razu Rzym zbudowano”. Może zamiast krytykować warto by było pomóc? Podpowiedzieć jak pozbyć się rażących błędów, pomóc z fabułą.
Osobiście zachęcam „nowych” do tworzenia miasteczek. Jak ktoś miałby jakieś problemy to chętnie pomogę. (Jak coś to piszcie na gg: 9296918)


Co do miasteczka „Karczma”, nie musi być jakoś specjalnie odpicowane.
Wystarczy kilka zdań fabuły oraz karty postaci.
W kartach wystarczy obowiązkowe:
Nick: co by wiedzieć czyja to karta
Imię: co by wiedzieć jak się do kogoś zwracać
Rasa: co by wiedzieć z czym ma się do czynienia
Wygląd: co by wiedzieć jak ktoś wygląda
+ co tam sobie ktoś wymyśli

Ktoś niech tylko gromadzi karty w jednym miejscu, a tak to niech gracze sami sobie MG-ują.

To co myślicie? Jakie miasteczka by tu wypaliły i czy w ogóle by wypaliły?
2015.09.05 14:12:02
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:33505570

Sentinus

104701
971
lol, fabuła, świat, gatunek i cała reszta tej otoczki nie ma kompletnie znaczenia. W pewnym momencie ustaliliśmy te wszystkie zasady, żeby randomy nie tworzyły dwustu miasteczek dziennie, które padały po dwóch stronach. Może ciężko w to uwierzyć, ale Karczma była kiedyś przepełniona miasteczkami.
Żeby coś mogło przetrwać musiałaby się zebrać grupka osób i umówić się, że choćby - powiedzmy - godzinę dziennie będą wspólnie grali. Kluczowym słowem jest "wspólnie". Tworzenie sobie podziałów i wrogów między graczami jest spoko jak tych graczy jest 30 w miasteczku, nie 6 .-.
Druga sprawa to płaszczyzna techniczna - trzeba by wrócić do formy bardziej zabawowej niż literackiej. Przede wszystkim dialogi. To było pierwotnym założeniem miasteczek - klimatyczne rozmowy między graczami, nie rozpisywanie psychologii postaci czy opisywanie rzeczy, które nikogo nie obchodzą (tak jak niektórzy potrafią na 200 zdań opisywać rozpalanie ogniska). KRÓTKIE POSTY. Nikomu się nie chce czytać długich wypracowań. Dwa-trzy zdania w poście to optymalna ilość. Przy dialogach wystarczy nawet jedno.
Sprawa trzecia - miasteczka to po prostu zabawa, także przydałoby się, żeby gracze nie spinali tyłków, tylko pisali dla zabawy, odreagowania.
2015.09.05 14:27:28
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:33505790

Gastly

6474
2303
Może nie tak często jak Asg, ale wchodzę na to forum co ruski rok, jakoś może bardziej z sentymentu niż w celu jakichś konkretnych poszukiwań. Zazwyczaj tylko przeglądam wszystkie działy, otwieram maksymalnie z 5 tematów, które jakoś mnie zainteresowały, zamykam i wchodzę do karczmy. A w karczmie - pustki jak zawsze. To straszne, że kiedyś było tutaj po 15 stron, dzisiaj nie ma nawet dwóch. Tematy utrzymały się takie jak kiedyś - rozmówki, głupie gry forumowe i idiotyczne ocenianie strojów. Od długiego czasu nie widziałem żadnego miasteczka. Czy ludzie nie potrafią się już bawić? Wcielać w postać? Przytoczę sytuacje z życia prywatnego - gramy sobie ze znajomymi sesje RPG, raz na dwa tygodnie przeważnie, czasem rzadziej, bo ciężej już spotkać się razem niż dawniej. Ale potrafimy przenieść się do świata wykreowanego przez MG, choćby fabuła była tak nudna, że połowa odstawiłaby piwo, żeby nie zasnąć, hordy przeciwników były nieskończone, a kości zawsze wypadałyby niżej niż trzeba. To mimo wszystko potrafimy w coś grać co nie jest nam podane na tacy - wyobraźnia, chęć, trochę humoru. A jak patrzę po bywalcach "teraźniejszej karczmy" chyba to wszystko minęłoby się z celem. Ludziom się już nie chce?
2015.11.04 21:04:51
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:34011785

Sentinus

104701
971
Gastly:
miasteczka to nie sesje fabularne. Żeby miasteczko żyło, codziennie przynajmniej kilka-kilkanaście osób musiałoby w takim miasteczku pisać. Nikt nie ma na to czasu.
2015.11.04 21:16:54
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:34011959

Gastly

6474
2303
Sentinus:
Nie generalizujmy, moim zdaniem skoro ktoś ma czas żeby udzielać się w tematach, które wymagają czasem więcej poświęconego czasu niż napisanie tego co robi Twoja postać (zrobienie screena, opisanie czegoś) - to znalazłby też czas na napisanie posta w miasteczku. Podczas meczu w LoL'a, CS'a, czy Dotę jest wystarczająco dużo czasu, żeby coś "wypocić".
2015.11.04 21:37:24
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:34012223

Anward

147745
4784
Ja właśnie rozpisuję miasteczko. O, gdzieś w takiej rzeczywistości: http://fs5.directupload.net/images/151124/wmmp3ay9.png - w klimatach low fantasy.
Założeniem jest wojna między dwiema wyspami - jak widać na skali, wielkie one nie są (ale może się to zmieni), przy czym mam następujące, wciąż luźne założenia:
1. Czerwoni będą mieli tę bogatą wyspę, jednak (na starcie) bez armii - korzystają z usług wojsk zaciężnych, opłacanych z przychodu generowanego przez ich majątki. Tak więc ilość walczących będzie zależeć (głównie) od wydolności gospodarczej wyspy.
Niebiescy dostaną wyspę malutką, ale zapełnioną ludnością i z silnymi miastami; będą nieco wyżej rozwinięci i będą posiadali swoje wojsko - to, w przeciwieństwie do czerwonych, będzie raczej obowiązkowe i trudno (w przeciwieństwie do najemników czerwonych) odnawialne. Na starcie niebiescy nie mają prawie wcale bogactw, dzięki którym mogliby regularnie opłacać jakiś oddział najemników.
Oba państwa wyspiarskie do nazwania.
2. Gra będzie podzielona na kampanie; te będą podsumowywane rozwojem postaci, jakimiś nagrodami, itd. Zacznie się (prawie na pewno) od desantu niebieskich na ziemie czerwonych.
3. Zakładam niewielkie miasta, wyspy i liczebności oddziałów - 1000 wojska to będzie już pokaźna armia. Chodzi o to, by dać graczom realną możliwość wpływu na sytuację.
Na starcie pewnie ograniczymy też znacznie teren, by nie rozjeżdżać się po mapie.
4. Odgrywać można wszelkie postaci, od żołnierzy, przez handlarzy po polityków. Im więcej graczy, tym lepiej.
5. Zakładamy dowolność działań (możliwa jest do wykonania każda racjonalna akcja).

To takie luźne na start. Ekipę do nadzorowania całości już mam.
Kwestia dopieszczenia wszystkiego i rzucenia w eter.
2015.11.24 00:50:00
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:34173489

Asthasha

8033
1311
Od jakiegoś czasu też bardziej kierowana sentymentem niż zainteresowaniem wchodzę sobie do karczmy i przeglądam tematu i czasem tak smutno się robi jak pamiętam karczmę z moich początków.
Pełno tematów, grało się w kilku miasteczkach na raz, co rusz coś się działo. Sama osobiście pamiętam jak miałam jedno miasteczko wspólnie z Cath Malia (na 97% taki miała wtedy nick), jakieś takie pustynne, widzę też parę znajomych mi nicków. Pamiętam też, że nie raz dostawałam burę od zaprawionych graczy, bo to im niszczyłam wątki, albo moja postać pojawiała się gdzieś, gdzie ktoś chciał rozpisywać akcję romantyczną, a tu lipa. Ale przyznam szczerze, że nigdy nie było to na zasadzie zjeżdżenia mnie z błotem (takie akcje zaczęły się dopiero później, kiedy miasteczka forumowe zaczęły upadać), raczej takie "dobroduszne" i kulturalne zwrócenie uwagi. I tak w sumie myślę, że trochę czasu mam, jakąś fabułę mogłabym rozrysować, potrzebowałabym na to kilku dni, pewnie, ale chyba dałoby radę.
Tylko pytanie do was - ze starej, "zaprawionej" już szajki byłby ktoś chętny grać? Celuję bardziej w klimat low fantasy, steampunk'owy trochę, do tej pory ogólnie prowadziłam trzy miasteczka, nie pogardziłabym jednak jakimś kontaktem priv z kimś bardziej doświadczonym, kto w razie czego wprost wytknąłby mi błędy po testowym przeczytaniu fabuły, ewentualnie jakieś dodatkowe sugestie.
Natomiast jeśli chodzi o obawy dotyczące braku zainteresowania ze strony nowych graczy - wydaję mi się, że jednak spróbowali by swoich sił w miasteczkach, gdyby takowe były
Na razie zobaczymy jaki będzie odzew.
Pozdrawiam ciepło
2016.02.27 17:04:31
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:35193479

Neelly

3093638
1808
Jeśli tworzycie "nowe miasteczko", to bardzo proszę o założenie osobnego tematu do dyskutowania na jego temat. Tutaj może być jego początek i link do tematu dyskusyjnego. Dziękuję.
2016.05.30 10:33:38
cytuj | ID:36018542

Neelly

3093638
1808
Temat przeczyszczony, bo zrobił się spam.
Zamykam.
Jeśli ktoś ma ochotę na utworzenie Miasteczka niech poprosi o jego otwarcie tutaj: https://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=450827
2017.09.18 21:49:42
cytuj | ID:39973569

Anward

147745
4784
https://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=493059&ps=0&redir1=1#post40215410 :f
2017.11.04 21:36:53
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:40215424

Konstanty Zajcew

130301
5443
https://www.margonem.pl/?task=forum&show=posts&id=499293
2018.07.18 20:15:35
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41523112

Arilia

300263
2864
Dobra, to skoro jest jakaś tam chwilowa aktywność to ktoś ma ochotę ciągnąć więcej naraz? Mogę zrobić. Jakieś konkretne prośby/gatunki?

Propozycja numer 1: High fantasy, sieć latających wysp zawieszonych w powietrzu. Każdy gracz może być MG jednej/wielu (także już w grze). Żeby gracze się nie porozpraszali na każdej będzie portal prowadzący do niewielkiej wysepki, z której z kolei można teleportować się gdziekolwiek (albo wejść do jednej z wielu karczm).
Edytowany 01:14:17 19.7.2018 przez Lottie
2018.07.19 00:20:40
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41524982

SmoczeOstrze

118571
7717
Lottie:
Bardzo fajny pomysł, warto spróbować. Jak zbierzesz graczy, to powodzenia.

Ja tam bym jeszcze pograł w klimaty z metra, ale na to pewnie nie ma co liczyć. ;x
2018.07.19 16:41:58
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41528842

Arilia

300263
2864
SmoczeOstrze:
Tak właściwie to pewnie jednak sci-fi będziemy robić.
2018.07.19 17:21:25
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:41529171

Izukoto

2102
29
Lottie napisał(a):
Witam. Jako, że ostatnimi czasy miasteczka w Karczmie mają się… miernie uznałam, że warto by zrobić jakieś rozeznanie, tzn. w co ktoś lubi grać? Co powinno, a co nie znajdować się w miasteczku?

Może warto zacząć od tego, jakie miasteczka zainteresowałyby graczy.
Poniżej zapisałam kilka własnych propozycji. Piszcie jakie was interesują do grania, a które może by ktoś zrobił?

- Karczma – wydaje mi się, że to miasteczko powinno się tu znaleźć, tak do luźnej gry
- Pokemony – uważam, że znalazłoby się parę fanów kieszonkowych potworów chętnych do grania (w tym ja)
- Hogsmeade – na podstawie Harrego Pottera, kiedyś miało kilka edycji
- park Jurajski/bezludna wyspa/jakiś survival – jako, że survivale teraz w modzie
- Star Wars/jakieś sci-fi
- Assasin’s Creed – jako, że większość graczy gra zabójcami (co jest trochę niepokojące)
- GTA – Ach, te gangi
- coś ze smokami – bo smoki są fąfne :3

Ogólnie możliwości jest nieskończenie wiele, jedyne ograniczenie to wyobraźnia (no i zasady działu).

Kolejną sprawą jest zniechęcanie do tworzenia miasteczek nowych graczy, bo jak to Sent napisał „nie potrafią pisać na poziomie Tolkiena”. Dla mnie to kompletna bzdura. Jak to się mówi: „Nie od razu Rzym zbudowano”. Może zamiast krytykować warto by było pomóc? Podpowiedzieć jak pozbyć się rażących błędów, pomóc z fabułą.
Osobiście zachęcam „nowych” do tworzenia miasteczek. Jak ktoś miałby jakieś problemy to chętnie pomogę. (Jak coś to piszcie na gg: 9296918)


Co do miasteczka „Karczma”, nie musi być jakoś specjalnie odpicowane.
Wystarczy kilka zdań fabuły oraz karty postaci.
W kartach wystarczy obowiązkowe:
Nick: co by wiedzieć czyja to karta
Imię: co by wiedzieć jak się do kogoś zwracać
Rasa: co by wiedzieć z czym ma się do czynienia
Wygląd: co by wiedzieć jak ktoś wygląda
+ co tam sobie ktoś wymyśli

Ktoś niech tylko gromadzi karty w jednym miejscu, a tak to niech gracze sami sobie MG-ują.

To co myślicie? Jakie miasteczka by tu wypaliły i czy w ogóle by wypaliły?

o
Ogólnie pomysł fajny ale trochę poleciałeś z fantazją
2020.11.12 13:00:48
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44395429

Xfreak

31-30
29

Edytowany 10:08:03 23.11.2020 przez Naabe
2020.11.23 08:41:33
zgłoś | ignoruj | cytuj | ID:44426562
Początek strony Strona: [1]

Tylko zalogowani gracze mogą pisać posty

Forum Margonem > Karczma > Miasteczka - Wprowadzenie dla nowych

Podaj powód dlaczego oceniasz post na

Pozostało ważnych głosów na dziś: 0, po przekroczeniu limitu
Twój głos pokaże się przy wiadomości, ale nie doliczy się do reputacji gracza.


* pole nieobowiązkoweLimit znaków 0/50

Zgłoszenie postu do moderacji.
Poniżej możesz podać powód Twojego zgłoszenia.

Pamiętaj, że za bezsensowny komentarz możesz otrzymać knebla i stracić swoją reputację.

Limit znaków 0/150

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
AND grp=0